/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
loading af billederække
Fra : james25
Vist : 684 gange
110 point
Dato : 30-10-07 21:51

Hey !

Jeg skal bruge en frame som loader en billederække efter selve loading af baggrunden. Dette skal ske unden nogen aktivering (tryk på en knap). Således at siden bliver loadet først (baggrund / kanpper) og så dernæst de billeder der skal bruges på den pågældene side.
Håber i kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 31-10-07 01:23

Citat
loader en billederække efter selve loading af baggrunden

Har du en side at henvise til.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 31-10-07 01:25

http://jalbum.net/
Eller ?
http://www.amarasoftware.com/
eller reklame for mig selv
www.1mm.dk

Kommentar
Fra : disken

Dato : 31-10-07 01:27

Citat
eller reklame for mig selv

Kommer tid __ kommer bedre/ større billeder

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-10-07 01:30

disken > det kan sagtens lade sig gøre, med actionsscript i Flash. det vil virke på næsten samme måde som en preloader.

//bentjuul

Kommentar
Fra : disken

Dato : 31-10-07 02:44

Virkede skidtet_ var det noget med Falsh
Har et par timer´s under/ visning - holdnig til samme ```+??
OG DER ER PRELOADER PÅ- 900 MB
lektior på ½ time / så ønsker man sgi at man gik i børnehave
Der kan man da FÅ MAD_ uden elastik

Sorry dette indæg,
Det var til Flash 3 ?
Men GODT___

Kommentar
Fra : james25

Dato : 31-10-07 23:52

Kan du give mig et actionscript til flsah som virker på den måde...?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-11-07 21:16

Citat
preloader.

OK__ tænkte på en af DISSE , der LOADER til siden KOM FREM, med % på
Har du et EXsempel på det. / SIDE
Eller s kommer jeg tilnage om en ½ time´s tid,
med et lille EXS

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-11-07 21:18

Ellers prøv dette, GRATIS.
vil du IKKE have den NYE JAVE SUN, har jeg den gamle
som kan det samme.
http://jalbum.net/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-11-07 03:01

http://www.steenmartinsen.dk/molo/index.html
REN og slær tidsfordriv

Sengetid___

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-11-07 03:03

Kommentar
Fra : james25

Dato : 04-11-07 22:15

jeg er ikke helt med... jalbum.net er det en skabelon jeg kan indfører i min egen flash hjemmeside eller...? Jeg er ikke særlig rutineret i det her
Jeg skal kunne loade billederækken i min egen baggrund / menu. Som er lavet i macromedia flah 8.
Loading skal bare ske automatisk efter baggrund og knapperne først er loadet. Ikke noget med at billederne aktivers ved at kører henover noget tekst (som www.steenmatiasen.dk)
Håber det hjælper !

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-11-07 01:40

Jeg formoder det er dette du mener http://bentjuul.bsjh.dk/prove/index.htm - knapperne virker ikke da det kun handler om at loade din main.swf og når den er loadet hentes billederne ind.

Jeg har i et andet spørgsmål som du endnu ikke har lukket selvom vi er færdige, givet dig alt hvad du har brug for - det er kun et spørgsmål om at sætte det rigtigt sammen.

Du skal lave du din billedfil som en selvstændig swf der loades ind til sidst i din main.swf

Her er et par hints - du skal læse om kommandoen gotoAndStop og kommandoen loadMovie.

Du bør anskaffe dig lidt bøger om flash, hvis du fortsat vil gøre brug af dette glimrende program.

//bentjuul

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 02:53

Citat
jeg er ikke helt med...

Heller IKK mig_

Citat
jalbum.net er det en skabelon jeg kan indfører i min egen flash hjemmeside eller...? Jeg er ikke særlig rutineret i det her

JA______også masse af dem
Men vær opmærsom på JAVA________
VIL DU IKKE have den sidst NYE - så smid en PM og du
får DEN GAMLE, der BARE kører

http://bentjuul.bsjh.dk/prove/index.htm
Den er langsom ___ALTSÅ

Citat
Jeg er ikke særlig rutineret i det her

SÅ ______se derer EKSEMPLER, eller kom med et bedre BUD
Hvad de __laver, er hvad du KAN LAVE
Eller´s findes der ''masser'' af andre PROG
Men vente- `tiden herinde TAGER LIVET AF MIG+ katten
Havde lagt et program OP til dig.
GARANTERET forkert tråd _____________IGEN
Er du hurtig______kan du hebte det inden
jeg skal I SENG______i morgen
Du får et link_ siger ?? at det er VIRUS_=/¤/( på det
INGEN VIRUS...

b/julemand _2 år siden/r_virkede ?? eller ren virus
sagde det ??

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 02:55
Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 02:56
Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 02:59

Sig det IKKE er RAPID.

så er der JO ikke een der gider vente
Programmet skal IKKE installeres.

Men o-s-v

Men hvor svært er FLÆSKESVÆR
http://jalbum.net/skins/?skin=Classic%20Aligned%202

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 03:02

IGEN

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 03:06

OG SKAL da_______
lige til begyndere sige,
at man IKKE bare lige kan hente det ''SKIN''
men det HELE følger PROGRAMMET,
og så kan du hente opdaTeringer...

MEN_________-

Hader SUN´s java_ der medfølger
da den kan være til FARE for sikkerheden

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 06:02

Kommentar
Fra : james25

Dato : 08-11-07 18:33

Jeg har lavet en main.swf fil med en hvid kasse der laves til et movie clip.
I den skriver jeg :
loadMovie ("billede.swf", "holder");
Og kalder selve movieclippet for "holder"
Og oprettet derefter en anden swf fil under navnet billede.swf med et movieclip indholdene en billederække.
Filerne ligger under samme bibliotek men intet sker efter loading af main.swf.
Kan en give mig et eksempel med en actionscript hvor et tomt movieclip indeholdene en billederække automatic bliver loadet (loading skal vises) efter main.swf er loadet.

Kommentar
Fra : james25

Dato : 08-11-07 18:58
Kommentar
Fra : james25

Dato : 08-11-07 19:30

Kan heller ikke få billederækken til at virke ved at den skal aktiveres ved en knap. Det er den midterste knap der bruges. Hvad gør jeg galt ?!!!!!

http://www.fileden.com/files/2007/3/20/907124/main2.fla

De andre filer er de samme som bruges til det forgående eksempel (main.swf)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-07 19:34

Ok jeg kigger på det - det seneste link du har lagt er fla'en tom ????

Kommentar
Fra : james25

Dato : 08-11-07 19:57
Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 09-11-07 10:38

Først lidt grundlæggende:

1. Giv dine lag navn.
2. Læg ikke actionscript på en tilfældig keyframe, men have et lag til det.
3. Navngiv dine symboler, så er det væsentlig nemmere at finde og redigere.

Jeg har nu kigget i dine fla'er og rettet dem til - så de er overskuelige.

Din preloadere kørte ikke rigtigt, men jeg havde ikke tid til at kigge på dem så jeg har skiftet dem ud, med et par af mine egne det var lige nemmere.

Jeg har lagt preloaderen i Scene 2 og rykket Scene 2 så den bliver loadet først - det alene for overskuelighedens skyld, så du ikke løber sur i det.

Så har jeg i din billed.swf lavet billederne til Graphic-symbols så er der muligheder for at bruge Alpha således at billederne fader ind og ud ovenpå hinanden ved hjælp af motion tween. Og jeg har bare lagt dem i root, og slettet det movieclip du havde lavet. Men det kan sagtens laves i et movieclip som så trækkes ind på scenen.

I en swf som billed.swf skal du lave en mindre scene så den passer til billederne og at den har en mindre størrelse end main.swf ellers vil du ikke kunne placere den ordentlig i din main.swf. Du kan i fla'en se hvordan det er gjort.

Jeg har også ændret frameraten så der køres med 20 frame pr. sek istedet for 12 det gør at alt kører mere smooth. Men husk at frameraten skal være den samme i main.swf og øvrige swf's du måtte bruge i disse eksempler.

Selve diasshowet kan scriptes således at hvert enkelt billede bliver loadet ind hver for sig ind ved hjælp af en XML-fil, men det må vente til en anden god gang.

Du skal så vidt muligt lave dine billeder i den størrelse du vil bruge dem i, og ikke transformere dem til en mindre størrelse, idet din swf bliver alt for tung at downloade - du kan se at swf'en fylder 2.5 MB med 2 billeder og burde ikke fylde mere end 200 kb.

Sidst men ikke mindst, skal du huske i dine buttons at lave Over, Down og Hit du kan se hvordan det gøres ved at dobbelt klikke på den midterste knap i fla'en.

Du kan hente det her http://bentjuul.bsjh.dk/prove/mappe.zip

Lad mig høre dig og god fornøjelse.

//bentjuul

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-11-07 12:10

http://www.steenmartinsen.dk/1/index.html
Programmet er der links til nederst på siden.

Kommentar
Fra : james25

Dato : 09-11-07 17:58

Fedt ! Det ser ud til at virker men mangler lige at prøve det helt igennem. Men hvor har du lagt selve billederne hen. Er med på de formateres til grapic men hvor skal de ligger henne når jeg skal laver min egen udgave ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-11-07 18:22

Alle billederne har du importeret til library i billed.fla og jeg har bare placeret dem på timeline.

Hvis du umiddelbart ikke kan se dem, så tryk på ikonet for "Edit Scene" oppe i højre hjørne ovenover timeline og vælg scene 1. så kommer du til billederne hvilket du kan se, da jeg har givet layers samme navn som billederne. I timeline kan du se at billeder ligger fra frame 1 til 120 og når de er gennemspillet starter det forfra i frame 1.

Begge skulle virke nøjagtigt som du har efterlyst hjælp til, men bemærk dig den ordnede struktur der er og hvor overskueligt det er.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : james25

Dato : 11-11-07 00:22

Tusind tak for hjælpen. Det virker lige efter hensigten. Den funktion med flere scener kendte jeg ikke lige men der er sku meget at lærer endnu. Der kommer nok flere spørgsmål fra min side.
Tak for det !

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-11-07 00:27

Tak selv, jeg er glad for at det lykkedes for dig - og vi nåede frem til det du gerne ville have. Du skal være velkommen til at spørge.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-11-07 01:04

Jeg skal lige tilføje, at jeg lavede det over to scener var for overskuelighedens skyld - hvis det havde været til mig selv havde jeg brugt samme scene.

Og så lidt legetøj:

I billedfilen kunne tweeningen og brug af alpha været scriptet, som f.eks
Kode
import mx.transitions.*;
createEmptyMovieClip("a",1); a._alpha=0;
createEmptyMovieClip("b",2); b._alpha=0;
(f=function(){
clearInterval(i); p=(c==a?b:a);
(m=new MovieClipLoader()).loadClip("./"+((n=++n%5)||(n=1))+".jpg",p);
m.onLoadComplete=function(){
new Tween(c,"_alpha",0,100,0,40);
Object(new Tween(c=p,"_alpha",0,0,100,40)).onMotionFinished = function() {
i=setInterval(f, 2000);
}
}).call();

Hvis du lægger ovenstående på første keyframe i layer 1 og intet andet, og i mappen med din swf lægger 4 billeder med navnene 1.jpg, 2.jpg 3.jpg og 4.jpg så vil du få samme effekt som din billed.swf hvor det ligger på på timeline. Den eneste forskel er at billederne her bliver hentet fra din mappe et af gangen, istedet for at blive importeret til dit library i fla'en.

God fornøjelse