/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Black Molly
Fra : mari7anne
Vist : 556 gange
20 point
Dato : 26-10-07 20:06

Jeg har 14 Black Molly unger og vil gerne vide om nogen ved, hvor store/lange de skal være, førend jeg kan sætte dem tilbage til selskabsakvariet?

Hilsen

Marianne

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 30 point
Dato : 26-10-07 20:29

Hvor store og lange ? Et svært spørgsmål, men når du skønner at de store ikke kan tage dem i en mundfuld, så er de klar til at gå sammen, men sørg for at der skjulesteder, planter og sten så de ikke bliver jagtet som nye, jeg plejer ikke at tage ungerne fra, der er så ikke så mange der bliver voksne, men igen de er gode til at gemme sig, når der er noget at gemme sig bag

Godkendelse af svar
Fra : mari7anne

Dato : 26-10-07 20:50

Tak for svaret o.v.n..

Jeg mener blot at have læst engang, at når de var omkring et vist antal cm (som jeg desværre ikke kan huske) så var man rimelig sikker på, at de ikke ville blive spist af de større fisk. Jeg har et par småstore skalarer, som godt kan lide mindre fisk. Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener med, at du ikke tager ungerne fra, da der så ikke bliver ret mange voksne?
Jeg vil helst have dem væk fra det lille akvarie de går i på nuværende tidspunkt og over i det store.
Måske jeg så må tage chancen og sætte en enkelt over en gang imellem og så se om den bliver spist, inden jeg slipper de andre fri.
Men tusind tak for dit svar.

Marianne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-10-07 22:07

Selv tak jeg mener såmænd ikke andet, end at når jeg lader unger og voksne fisk gå sammen, så vil der helt naturlig være en del der bliver spist af de større fisk, også selv om der er gemmesteder, det er ikke planlagt at der skal blive færre unger som overlever, det er ren dovenskab at jeg ikke tager dem fra, black molly er ikke så svære at få til at yngle, så du kan ret hurtig få rigtig mange fisk, så jeg håber du kan finde afsætning på dine mange fiskebørn