/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
flash loading foran billeder
Fra : james25
Vist : 558 gange
105 point
Dato : 21-10-07 15:23

Hey !

Jeg arbejder lidt med min egen flash hjemmeside. Jeg har fundet en loading side jeg kan sætte ind foran selv siden. Men den virker ikke hvis det skal være foran et enkelt billede i en stører samling. Kan nogen hjælpe ? - således at hvert billede først bliver loadet til størrer størelse når man trykker på billiedet. Jeg er nybegynder !!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-10-07 16:20

Jeg tror ikke jeg forstår spørgsmålet, men jeg strikkede lige en prøve sammen som du kan se her http://bentjuul.bsjh.dk/prove/ men som sagt jeg har nok ikke forstået hvad du mener.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-10-07 16:42

Ellers kom med et link til fla'en og en uddybende forståelig forklaring - så der er en chance for at se hvad det handler om !!! nå men jeg har ikke mere tid nu og den næste uge - så jeg forlader tråden.

//bentjuul

Kommentar
Fra : james25

Dato : 21-10-07 18:17

Linket du gav mig virker ikke... Jeg prøver igen :
Jeg har set flere sider hvor der kommer en loading indikator op når man trykker på et billede i et f.eks. fotoalbum. Så bliver det udvalgte billede loadet og vist i stører format. Hvorefter man kan lukke billedet igen og vælge det næste. Håber det gav mere mening.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-10-07 00:07

Citat
Jeg har set flere sider hvor der kommer en loading indikator
det lyder som en preloader, men er fortsat usikker.

Citat
Jeg har fundet en loading side jeg kan sætte ind foran selv siden. Men den virker ikke hvis det skal være foran et enkelt billede i en stører samling
forstår jeg fortsat ikke helt - derfor ville det være rart med nogle link evt til din side og den side du vil sætte foran.

Men som jeg tidligere skrev har jeg ikke rigtig tid i den kommende uge, så jeg håber du får løst problemet sammen med en anden bruger i morgen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : james25

Dato : 22-10-07 17:29

Jeg fandt noget i retning af hvad jeg mener.
Klik på nogle af billederne. Den loading der sker af selve billedet er det jeg er ude efter...
Jeg arbejder forresten i Macromedia flash 8.

http://www.flashsite-templates.com/preview/300109916

Håber det hjælper lidt...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-10-07 20:15

Jeg går ud fra det er preloaderen du mener - jeg har igen oploadet et eksempel med en preloader jeg fandt på nettet og flækkede lidt sammen - jeg har så bare sat den oppe til højre.

Hvis det er det du mener er der en zippet fil du kan downloade, og du kan ændre så meget du ønsker. Brug det tidligere link.

Der er masser af læsestof om preloadere på nettet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : james25

Dato : 23-10-07 17:17

Jeg kan godt se det er det rigtig du giver mig. Men jeg kan ikke indsætte den på min egen side. Regner med framen med preloading skal placeres foran framen med billede i eller...?

Kommentar
Fra : james25

Dato : 27-10-07 22:49

Jeg skal (helt konkret) bruge en knap der starter en loading af et billede, som kan indsættes som en frame i macromedia flash programmet.
Loading af billedet skal ikke startes før man trykker på den pågældene knap. Derved også "spare" selve loading af siden når folk går på ens hjemmeside.

Hjælp det lidt eller er det stadig sort snak. Svært når man ikke er hardcor computer ekspert.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-10-07 18:18

Du kan se at preloaderen bruger frame 1 og 2 i mit eksempel og når der er loaded 100% af billedet så vises dette og kommer i frame 3.

Men jeg forstår ikke at du har brug for preloader, når det kun er et enkelt billede der skal loades ind ad gangen, hvis billederne er forberedt i den størrelse de skal bruges i, ja så fylder de ikke meget.

Citat
Jeg skal (helt konkret) bruge en knap der starter en loading af et billede

Se tidligere link, hvor der er et nyt forslag som loader et eksternt jpg billede og hvis du markerer den første knap og åbner actionsscript boksen - så har jeg skrevet lidt forklaring.

Hvis det er et billede du vil bruge som knap - så laver du bare billedet om til et button symbol, ved at markere det og så højreklikke og vælg så Convert to Symbol.

Citat
Jeg kan godt se det er det rigtig du giver mig. Men jeg kan ikke indsætte den på min egen side. Regner med framen med preloading skal placeres foran framen med billede i eller...?

Hvis billedet i forvejen ligger i din fla - så skal du sætte preloaderen ind på de to første frames, altså hele dit site skal rykkes 2 frame.

//bentjuul

Kommentar
Fra : james25

Dato : 29-10-07 11:57

Jeg kigger lidt videre på det. Jeg skal bruge det til at nedsætte loadingstiden for føste del af siden. Således at de billeder der skal vises først loades bagefter siden er åbnet eller først loades når de aktiveres ved et tryk på en knap.
Endnu engang tak for framen. Arbejder lidt videre med det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-10-07 12:18

Her har jeg et simpelt site i ren Flash - hvor de forskellige billedgallerier bliver loaded ind som swf i main swf'en http://tobias.capricornus.dk/

//bentjuul

Kommentar
Fra : james25

Dato : 29-10-07 22:10

Det er lige præcis det jeg skal have fat i !
Kan du give mig et link med det pågældene i !

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-10-07 22:47

Citat
Kan du give mig et link med det pågældene i !
????????

Hvis det er mit site med billeder du mener - så har du eksemplet som jeg har lagt her tidligere http://bentjuul.bsjh.dk/prove/ eneste forskel er, at koden på knapperne skal ændres en smule.

Kode
on (release) {
   gotoAndStop (12); //går til frame 12 og stopper
   loadMovie ("james25.swf", "holder"); // loader swf ind i et tomt movieklip
med instance navn holder

}

I dette eksempel skal din main.swf og james25.swf være i samme mappe.

Her har jeg en anden form for preloader, http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/

Jeg håber du har fået lidt ideer

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-10-07 04:29

Nu har jeg lavet et meget simpelt site der består af en main.swf hvor der loades eksterne swf's ind i når du trykker på et af de små billeder.

For din skyld har jeg lavet de 3 billed swf med preloaderen i scene 1 og billederne i scene 2 så kan du nemmere skille det ad. Normalt ville jeg lave preloaderen i de to første frames som jeg også har vist i de andre eksempler.
Det hele er som sædvanligt lagt her http://bentjuul.bsjh.dk/prove/

God fornøjelse

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 105 point
Dato : 30-10-07 21:26

Kunne du ikke komme med lidt respons på det jeg har lavet til dig !!!!!!! eller spilder jeg bare tiden ??????

Kommentar
Fra : james25

Dato : 30-10-07 22:35

Jamen det virker perfekt. Det sidste du har beskrevt og linket virkede lige efter hensigten. Tak for hjælpen...

Godkendelse af svar
Fra : james25

Dato : 05-11-07 10:29

Tak for svaret bentjuul.