/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Hund sparket ned af løbsk hest
Fra : ank52bdh
Vist : 823 gange
20 point
Dato : 08-10-07 10:24

Min hund blev sparket ned af en løbsk hest, og fik flået en stor del af huden på maven af.
Vi kom gående på en sti hvor der ikke er krav om hund i snor, og da min hund altid kommer ved første indkald, går han løs på sådanne områder.

Hesten hører til på en dyremark ved Karens mind kulturhus i København.
Den var brudt ud af sin fold på et område kaldet Tippen, og det er sket mange gange, og er flere gange anmeldt til politiet, alligevel har jeg fået afslag fra hesteejerens forsikring, med den begrundelse at der er tale om et hændeligt uheld.

Folden på Tippen er, efter min mening, alt for lav. PÅ det laveste sted 30-35 cm og det højeste 85cm.

Ifølge dyremarkens egne vedtægter, må ingen hest måle over 1,60m i stanghøjde, den hest der trampede min ned er mindst 1,65m i stangmål.

Min hund overlevede, men måtte igennem 3 operationer.

Jeg påtænker, at gå til en advokat, men vil gerne vide om jeg har en sag, det er værd at gå videre med.

MVH Dorthe Hecht.

Accepteret svar
Fra : idaw

Modtaget 30 point
Dato : 08-10-07 10:57

Jeg er ikke advokat, men for mig lyder det til at du har en sag. Jeg havde helt klart gået videre med sagen...

God bedring til din hund:)

Mvh Ida.

Godkendelse af svar
Fra : ank52bdh

Dato : 08-10-07 11:19

Tak for svaret.

Jeg har fået kontakt til en advokat som vil tage sagen.

Hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-10-07 12:03

Jeg ved ikke om en hest skal have en ansvarsforsikring, ligesom en hund.
Det betyder noget for ansvarsforholdet.
Det vil en advokat kunne udrede.
Umiddelbart ville jeg tro at du har en god sag, når hesten før er brudt ud. Så må ejeren da vide at indhegningen ikke er god nok. Og så må det være ansvarspådragende ikke at gøre noget ved det.

Kommentar
Fra : ank52bdh

Dato : 08-10-07 13:42

Hesten har en ansvarsforsikring, men det er ikke den der skal dække en sådan skade, men derimod ejerens husstandsforsikring, og det er fra den afslaget er kommet.

MVH Dorthe

Kommentar
Fra : ank52bdh

Dato : 09-10-07 13:49

Jeg har fået en advokat til at tage sig af sagen. Skal have et møde med ham d. 17/10, så jeg er spændt på, om han kan gøre noget.

Hilsen Dorthe.