/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Skærmopløsning 22 vs 17 tommer
Fra : Angelica
Vist : 973 gange
100 point
Dato : 04-10-07 20:22

Hej jeg sidder og leger med min hjemmeside men har et problem som jeg ikk aner hvordan jeg skal løse..

jeg har en 22 tommers for de fleste kører i 1024X768 i skærmopløsning men det bliver jo vold stor når jeg går ned i den størrelse på min 22 tommer.. så hvordan kan jeg lave min side i 1024x768 opløsning på min 22 tommer skærm uden jeg skal sidde 2 meter fra den.. hehe..

Kommentar
Fra : me67

Dato : 04-10-07 20:26

Jeg sidder bag en 19" som køre med en opløsning der hedder 1280 x 1024.
Det syntes jeg er meget passende.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : me67

Dato : 04-10-07 20:29

UPS - kom til at se jeg vist har misforstået dit spørgsmål - så bare lige glem mit indlæg

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 04-10-07 20:34

Du retter den i kontrolpanel - skærm og min 22 " bruger opløsning 1280 x 1024 - so er god for mig, men prøv dig frem.

Men du kan ikke ændre på de 22" - der må du have en mindre skærm, hvis du føler besvær med at dreje hovedet . fra side til side.

Held med den gode skærm

Per

Kan du se mig på hele skærmen ???

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 04-10-07 20:36

trode bare man kunne gøre noget for mange kører jo med 1024X768 og det er for når jeg laver så den passer på min ja så passer den ikk hos andre hvor de skal kører den fra siden til siden..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-10-07 21:23

Du kan evt. bruge procent på bredde og højde With = 100% height= 100% så følger den også mindre skærme med anden opløsning.

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 04-10-07 21:26

hvordan gør man det?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-10-07 21:37

Det kan du se lidt af her:
http://www.hirsenet.dk/hirsebakken/index.htm

Oppe til højre for der hvor der står forside > h-klik og vis kilde der kan du se at rammen er i %

Forminsker du siden oppe til venstre for X og går ned i højre hjørne og trækker vinduet mindre.

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 04-10-07 21:49

tror godt jeg kan ane lidt hva du snakker om.. er der ikk en nemmer måde da hende som skal bruge det ikk er så fast i html koder..?

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 04-10-07 22:12

Nej - desværre

Per

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 04-10-07 22:19

hvor skal jeg så ændre disse % inde i html koden inde jeg udgiver siden?

Accepteret svar
Fra : Mad_Nuser

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-07 01:40

Hej hvilket program bruger du til at redigere din hjemmeside ?
hvis du bruger FrontPage kan du få den til at vise den i en bestemt skærm opløsning.
der går du op i "FILER" ned på "Vis i Webbrowser" og vælger den ønskede opløsning.

mvh Mad-Nuser

Godkendelse af svar
Fra : Angelica

Dato : 06-10-07 19:06

Takker for dit svar Mad_Nuser den kunne ihvertfald bruges..

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 07-10-07 22:18

det var så lidt.
det er rart at jeg kunne hjælpe