/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Miele W 3245
Fra : teknik06
Vist : 6725 gange
100 point
Dato : 01-10-07 18:33

Jeg har en godt 2 år gammel Miele vaskemaskine W 3245 softtronic som nu er begyndt at slå fejlstrømsrelæet.

Den startede på det for et par måneder siden. Så tjekkede jeg installation og vandtilførslen og det er ok. Rensede filteret men der var ikke noget.
Så satte jeg maskinen på plads igen, og på forunderlig vis har den så kørt siden.

MEEEN intet varer evigt og nu er den begyndt igen.

Jeg har prøvet alt det samme igen - men intet hjælper. Er der nogen der har en god ide til en løsning. Hvis det er print eler lign. kan jeg selv skifte det, men det virker lidt tidligt.

Gode ideer efterlyses!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-07 18:56

Hvis du tager bagbeklædningen af, og ser efter om der løber vand nedover tromlen, feks. fra skuffen, ja så har du et slangeproblem, fra skuffen til karret (Du trækker vel ikke skuffen ud medens den kører, for så kan der tit skulpe vand over)
Pas på det er 400 volt!
Du kan også have det problem at et af de 2 varmelegemer, er utæt.
Eller udpumpnings-pumpen lækker vand.
Brug godt med lys for at finde problemet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : teknik06

Dato : 01-10-07 19:06

Jeg var inde på det samme første gang - Men er ingen fugt nogen steder under maskine. Det er rimeligt nemt at se. Men jeg er selv inde på varmelegemet. Det med skuffen har jeg ikke tænkt på, jeg mente den sad med en slange. Jeg tjekker det hele for fugt.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 50 point
Dato : 01-10-07 19:51

Er det på / et bestemt program det slår fra, feks, når den skal varme = varmelegme defekt, eller pumpe vand ud = vandpumpe defekt, det kan også være en støjconsator der er defekt, den kan godt give en fejlstrøm til jord, den kan bare af afmonteres, maskinen virker uden, men den støjer måske i en radio mm. når den kører.

Kommentar
Fra : teknik06

Dato : 01-10-07 19:57

Det er på 2 forskellige programmer. Først troede jeg at de var varmelegemet - det har jeg ikke helt opgivet men jeg tror det ikke.

Det med støjkondensatoren, skulle jeg jo nemt kunne teste ved at fjerne jordledningen ( altså bare en kort tid) eller hvad ? Hved du hvor den sidder på sådan en maskine?

Godkendelse af svar
Fra : teknik06

Dato : 02-10-07 21:03

Tak for svaret Hejdu58.

Det er næsten sikkert at det var varmelegemet. Jeg har bestilt et nyt. Imens vasker vi uden jordforbindelsen og holder ungerne fra bryggerset.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 02-10-07 21:40

Selv Tak, men nu ikke forlænge uden jordforbindelse, en enkel vask kan gå

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-10-07 13:30

---gider du lige fortælle, om du får løst problemet? Jeg købte en vaskemaskine af samme mærke (Miele W3245) i foråret...
Den fejler ikke noget endnu, men.......