/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
hvad er bedst?
Fra : cs20
Vist : 534 gange
10 point
Dato : 01-10-07 14:23

hvilket "sprog" er bedst når man skal til at lave hjemmesider?

er det nødvendigt at kunne dem alle?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 14:35

Som baggrund for hjemmesider er grundlæggende kenskab til HTML en god ting.

Til avancerede sider er det godt at vide noget om php / asp / css / flash

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 20 point
Dato : 01-10-07 14:43

Du skal kunne HTML prø evt. at starte på www.html.dk
Det er så kun til statiske sider.

Skal du ud i noget med dynamiske sider skal lære enten PHP eller ASP / ASP.NET

CSS bruges i både PHP og ASP/ASP.NET og Flash er ikke et sprog.

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-10-07 15:09

Citat
Flash er ikke et sprog.
men Flash har sit eget sprog og du bør nok læse denne bog http://www.flashforum.dk/books/ før du udtaler dig smorch !!

Fordelen ved flash er, at der også kan laves interaktive animationer/bannere osv. uden brug af actionsscript.

//bentjuul

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 01-10-07 18:05

til bentjuul :

Jeg ved udemærket at Flash HAR et sprog, men det ER ikke et sprog, og hvis spørgeren er så ny, som det lyder på spørgsmålet, er der ingen grund til at forvirre denne - asp.net har også flere..... og sådan kan man blive ved indtil man har skræmt en begynder væk. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sMorch

Godkendelse af svar
Fra : cs20

Dato : 01-10-07 18:42

Tak for svaret smorch.

det var virkelig noget jeg kunne bruge til noget... jeg har været på html.dk og se mig lidt omkring
og har lært mig selv det grundlæggende html.

mange tak

mvh

cs20

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 01-10-07 19:02

Sæl og god fornøjelse.

Der findes selvflgelig masser af programmer, der kan lave html-koden for dig, men det er en meget god ide, at lære de basiske elementer fra starten. Ellers bliver det svært senere, når man ryger ind i store komplekse sider, der oven i købet er dynamiske, og som indeholder flere forskellige andre sprog.

Som 2. punkt på indlæringsprogrammet, ville jeg gå videre med CSS modulet på html.dk og derefter

http://www.echoecho.com/dk/javascript.htm

og så til sidst på html.dk og lære om asp / asp.net.

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-10-07 19:59

smoch, nu var det altså dig der beskrev at flash ikke er et sprog, så - så hvis nogen skræmmer er det da dig og ikke e.c der skriver flash !!!!!!!!!!!!!!!!

og du behøver ikke at kunne en stavelse html eller andre sprog for at lave færdige interaktive websites i flash, se denne og lær http://clubinternet.fr/le-duel/