/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Fejl ved division.
Fra : crha
Vist : 627 gange
50 point
Dato : 30-09-07 18:44

Hejsa

Jeg skal lave en liste over spillere med en kpd (kills per deaths).
Jeg laver følgende forspørgelse i SQL:

SELECT player_id FROM Players ORDER BY (score1 / score2) desc

men der sker en fejl, som jeg af en eller anden grund ikke kan se - der kommer bare intet output. Skriver jeg (score1 - score2) virker det fint, men da det ikke er differencen, men kps jeg skal finde fungerer det ikke alligevel.

Jeg har søgt lidt rundt omkring og har set eksempler med CASE kommandoen (ja jeg antager der går noget galt hvis der er division med 0), men intet har jeg fået til at virke.

Jeg håber problemet er til at forstå og der er en der kan hjælpe :)

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 50 point
Dato : 30-09-07 23:54

SELECT player_id FROM Players where score1<>0 and score2<>0 ORDER BY (score1 / score2) desc

Godkendelse af svar
Fra : crha

Dato : 03-10-07 23:06

Tak for svaret smorch.Fantastisk. Det hjalp!

Utroligt at der bare skal sådan nogle små ting til :P

Tak skal du have!

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 04-10-07 00:08

Sæl tak - det er i programmering de der små detaljer, der kan drive en til vanvid - og når man er der ude og har stirret sig blind på problemet, er det godt med et par friske øjne

Mvh

sMorch