/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
2-H inductance---sketch???
Fra : aslak19
Vist : 526 gange
50 point
Dato : 30-09-07 13:53

Hejsa alle sammen. håber i kan hjælpe mig med følgende:

http://peecee.dk/?id=70523

The current flowing through a 2-H inductance is shown (linket). Sketch the voltage, power, and stored energy versus time.

Det jeg ikke forstår er hvordan man i det hele taget starter. Da det eneste man har fået opgivet er en graf.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-09-07 13:59

Pføhmøøhh! http://da.wikipedia.org/wiki/Foton kommer frem når der søges på 2-H inductance, håber det kan bruges, ellers kan andre nok

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-09-07 14:21

Grafen definerer jo ganske nøje spændingsforløbet.
Går ud fra at i(t) =0 for t<0

induktansen er 2 H Er du sikker på at bindestregen ikke er en skrivefejl.

givet er i= L *du/dt Sæt L=2

Den integrerer du lige og sætter randbetingelserne på og løser i tidsdomænet.

Pærelet. Desværre kan jeg ikke skrive integraltegn, derfor fik du den på diffenrentiel form.

Det skulle gerne give noget parabolsk.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-09-07 14:24

Hvorfor skriver du dog sådan et indlæg CLAN. Du har jo ikke fattet, hvad det går ud på.
Det er symptomatisk her for kan du , at folk ikke kan holde sig fra at svare på noget de ingen forstand har på overhovedet. Det forvirrer jo bare de stakkels spørgere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-09-07 14:27

Undskyld skrivefejl. Grafen definerer strømforløbet,ikke spændingsforløbet.

I en induktans er spændingen integral til strømmen og beregnes derfor nemt, når du har sådan noet nemt lineært at integrere.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 30-09-07 14:33

Endnu mere røde ører. Formlen er naturligvis forkert.
det er
u= L di/dt
Det gør det kun nemmere løsningsmæssigt.

Nu kan det klares selv for folk der ikke kan integrere.

Kommentar
Fra : aslak19

Dato : 30-09-07 14:39

okay tak..gik igang med at læse det CLAN's link...Var ved at blive skør...!!!!!!!... jeg forstår ikke hvad det der di/dt er???
mener du at man tager integralet af 2???

Kommentar
Fra : aslak19

Dato : 30-09-07 15:03

jEPS jeg har sku' forstået det!!!!!...mange tak for hjælpen transor:)

Godkendelse af svar
Fra : aslak19

Dato : 30-09-07 15:04

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : aslak19

Dato : 30-09-07 15:34

altså jeg får følgende:

u=l*(di/dt)

-for t between 0 and 0.1 s, we have:
di/dt=30 A/s and thus v=2*30 = 60 v

-for t between 0.1 and 0.3 s, we have:
di/dt=-10 A/s and thus v=2*-10=-20 v

And finally , between 0.3 and 0.4 s, we have:
di/dt=-27.5 and v=2*-27.5=-55

Og så kan jeg jo bare tegne grafen for den, men jeg er lidt i tvivl om den sidste beregning er rigtigt???

Kommentar
Fra : aslak19

Dato : 30-09-07 21:44

Er jeg helt gal paa den???