/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Lukke net....
Fra : refi
Vist : 694 gange
100 point
Dato : 28-09-07 14:51

Hørte lige man havde lukket INTERNETTET i Myanmar......

Kan man det

Og hvordan....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-09-07 15:11

- de hiver vel bare i håndtaget...

God weekend

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 110 point
Dato : 28-09-07 15:12

Med mindre man har direkte kontakt med satellitterne, så er det vel simpelt at afbryde Myanmar Teleports forbindelse til omverdenen.

Myanmar Teleport er den eneste forbindele til omverdenen i internetsammenhæng. (så vidt jeg lige kan finde ud af)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 15:52

Citat
Myanmar Teleport er den eneste forbindele til omverdenen i internetsammenhæng

Lyder interessant.....

Men jeg forstår stadig ikke hvordan det er muligt at "lukke" et land, medmindre "nogen" sidder med en speciel landeafbryder....

Har de "kun" et hovedkabelkabel man kan kappe - ville man kunne det samme i DK....

Der ville vel ikke være nogen der kunne stoppe mig fra at logge på en tysk server hvis jeg boede i Tønder....

Og dermed kunne jeg da så gøre hele DK online....

Nettet fungerer vel netop pga. millioner af komputerknudepunkter....

Det må kunne forklares så selv jeg kan forstå det

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-09-07 16:16

Fysisk transporteres signalet jo af en fysisk ledning/kabel, der går ud af det pågældende land og så er det jo bare spørgsmålet om at "kappe" det kabel, eller slukke for strømmen til den central, der har "ledningen" til udlandet. Så stopper al kommunikation med udlandet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 16:42

Citat
Fysisk transporteres signalet jo af en fysisk ledning/kabel

Den kan vel være trådløs....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-09-07 17:11

Citat
Den kan vel være trådløs....

Klart, hvis man koble sig på i et naboland

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-09-07 17:17

Hvis du har en trådløs forbindelse, skal der også være nogen der kan modtage dit signal !!

Signalerne fra Myanmar teleselkab(er) går i kabel eller satelit.....og så er det "bare" at lukke disse forbindelser.

Skulle der stå nogen i Myanmar med en satelittelefon....så har magthaverne et problem.

http://www.myanmarteldir.com.mm/ .....siden kan ikke vises

Din trådløse forbindelse rækker ikke ret langt !

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 17:31

Citat
Klart, hvis man koble sig på i et naboland

Det kan vel alle grænseborgere - kan de så ikke agere servere for resten af landet - ???

Eller hvad.......

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-09-07 17:44

I et diktatur? næppe.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 19:12

Tak for svaret berpox.

Det har jo så vist sig at det kunne/ville de ikke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-09-07 19:18

Du er nødt til at koble op til en udbyder.
De styrer alle udbydere (een) så den skal bare lukkes.
Super trådløs = 5-10 KM. over bjerge = < 1Km.

Her i DK er det nok at lukke TDC...................................... no conection.