/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er der lys i køleskabet??
Fra : Klumme
Vist : 2277 gange
200 point
Dato : 28-09-07 04:54

Jeg vil lige brillere og blære mig med hvor smart jeg er. Jeg er jo alm bruger, og kan derfor ikek skrivetips, så det blir her.

Jeg kunne ikke forstå at mit køleskabslys alt for ofte var ude af drift, fordi pæren var sprunget. Jeg fik den ide, at lyset måske ikke slukkede når lågen blev lukket. Det var da hurtigt opklaret. Det var bare at sætte sig derind og se om det var rigtigt. Men straks opstod problemet.... Det er jo ikek et industrikøleskab på 10.000 L

Hva nu?? ..... Selvfølgelig....... endelig noget jeg kunne bruge den skide mobiltelefon til, foruden at ringe. Jeg satte den til at optage en videosekvens, lagde den ind i køleskabet og lukkede lågen. Et øjeblik efter var opgaven løst. Lyset slukkede ikke, så lidt justering og vupti så kører det bare uden et megaforbrug af pærer til 29.95 stk.

Er man lige lidt smart?? Syns jeg altså selv

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 200 point
Dato : 28-09-07 06:03

GENIALT !
Du har ganske enkelt løst et problem, som videnskaben har bakset med i generationer.
Du er hermed indstillet til samtlige af Nobels priser.
Videoen må du straks lægge ud på YouTube.
Den vil blive det helt store hit selv nord for polarcirklen.
Hva' ska' man si' ?
COOOOLLL
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-09-07 06:30

LOOOL Tak Gambrinus.

På YouTube kommer videosekvensen sgu ikke. Hvem gider se min tarvelige spegepølse og en rest frikadeller.

Men ellers er jeg osse ganske stolt og lidt overrasket over mit eget inventiondrive. Nu ved jeg hvordan han/hun følte det, da hjulet blev opfundet.

For satan... hvordan får man armene ned??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-09-07 06:33

Jeg vil forresten overlade tips rettighederne til køleskabslureren til dig Gambrinus, som tak for din måde at håndtere Kandus ofte vanskelige brugere, og så selvfølgelig fordi du støtter mig i at det er et genialt påfund LOOOL

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-09-07 06:57

HOld da op.

Det var sgu smart.

Sgu dejligt at vide, der stadig findes kreative folk her i den her tid, hvor alle i folkeskolen helst skal ensrettes.

hehe... Tror du er lidt genial.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-09-07 06:59

genial. LOOL Næææ, bare heldig

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-09-07 07:07

Hmmm... Jeg tror jeg har fået en idé jeg ligger ind som tips.

En idé til at beskæftige ungerne HELE weekenden. hehe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-09-07 07:55

Dy få STOOOORRTT 5-tal af mig

Genialt udtænkt Klumme Gearløs

Citat
For satan... hvordan får man armene ned

Stå på hovedet.....så vender armene nedad

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-09-07 08:06

Ha, der fik du mig til at spekulere !!

Først kom jeg til at tænke på evt. problemer med kondens.

Citat
Jeg kan da godt være i tvivl om det er særligt sundt for mobilen, at komme fra feks. en varm lomme, komme ind i køleskabet, og komme ud i varmen igen.
Der kan godt opstå kondens/fugt i mobilen, hvilket ikke er deres livret.

Så udtænkte jeg faktisk en anden løsning
( kan evt. bruges af de 3 der ikke har video i deres mobil )

1. skru lampeglasset af inde i køleskabet.
2. luk køleskabsdøren, og vent feks. en halv time.
3. sluk for køleskabet (teg evt. stikket ud)
4. åben køleskabet, og mærk om pæren er varm.

Er den kold, er den garanteret slukket, når døren er lukket (med mindre den er sprunget)
Er den varm, har den garanteret være tændt, medens døren har været lukket.

Der er altid mere end en løsning, på samme problem

God fornøjelse

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-09-07 08:08

Tillykke Klumme - du er genial. Her er lige en lille vits, som jeg kom til at tænke på:

Det var to tosser, der stod og snakkede.
Så sagde den ene til den anden.
"Ved du hvor lyset bliver af når man slukker det?"
Ingen af dem vidste det, så de blev enige om at de ville gå hjem for at lede.
Et par dage senere mødes de igen.
"Fandt du lyset?"
"Nej, hvad med dig?"
"Jo, jeg fandt det. I køleskabet"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-09-07 08:40

hehehe .... jammen sån' holder det sig jo bedst. De var ikke så tossede endda

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-09-07 08:43

Tak for rådet Dova.

Det hjalp. Nu har jeg fået armene ned, men har til gengæld ondt i hovedet LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-09-07 08:46

Det er da rigtigt Viskinge.... den kunne også bruges. Meeeen min problemknusermetode er nu mere
HI TEC

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-09-07 09:03

Til lykke KLUMME.

Man kan da sige at du har fået et lyst øjeblik.

Nu sparer du både pærer og strøm.

Et godt salgsagument til forhandlere af mobiltelefoner.

hawaii7

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-09-07 09:23

Der er mange løsninger....:

Du kan sætte en af ungernes selvlysende stjerner, måner eller lignende i køleskabet - hvis den lyser op i mørke efter en god nat i det der burde være det mørke indre i køleskabet, da lyser pæren, når den ikke burde.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-09-07 09:27

Som om de ikke havde nok argumenter. Jeg tror min mobil kan 700 forskellige ting, hvor jeg kun bruger 3 funktioner....ringe op, ringe ned og sms. Men man kan jo ikke få en husmandsmodel mere. Til gengæld kan jeg ikke huske ret mange tlf.numre mere, af og til ikke engang mit eget

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-09-07 09:30

Jaaaa Berpox, men nu er mine unger altså 25 og 28, så det er begrænset hvor mange selvlysende stjerner, måner eller lignende jeg råder over.

Men dem med småfolk..... der er den god nok, hvis en 15 W er nok til at aktivere dem

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-09-07 11:15

LOOOL

Citat
Hvem gider se min tarvelige spegepølse og en rest frikadeller.

Har du smidt den ægte mayonnaise fra IRMA ud

Citat
Lyset slukkede ikke, så lidt justering og vupti så kører det bare uden et megaforbrug af pærer til 29.95 stk.

Skruede du pæren løs eller !!!!!

God weekend

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-09-07 11:40

Ja.... den pose der var taget hul på. Man er jo lidt sparsommelig hehe. Næææ døren fik lidt Gaffatape (underligt navn), så lågen blev lidt tykkere, og dermed bedre kunne nå ind til afbryderen. Smart ik??

Kunne måske bruge samme fif på toilettet hvor herrer tisser... den kan heller ikke altid nå har jeg set hos andre. Men mon sån en tissetrold kan tåle Gaffatape???

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-09-07 12:18

Klumme:

Det hedder faktisk Gaffer tape (er nok blevet lidt forvasket).
Gaffer, er faktisk en stillingsbetegnelse på engelsk/amerikansk. Det er en person, der hjælper med tilrigning af feks. filmoptagelser. Personen sørger bla. for at skuespillerne ikke falder i alle de kabler der ligger på gulvet, i en scene. Disse fastgøres med feks. kraftigt tape. Det er her, navnet kommer fra: Kraftgt tape, der bruges af en Gaffer.

Blot en lille oplysning.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-09-07 12:23

UPS:
Det helt rigtige navn er vist Gaffar.
Hvis du kigger på teksterne efter en film, kan du se navnene på alle der har været med til at lave filmen. På et tidspunkt, kommer det frem hvem der har været Gaffar.

MVH

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-09-07 12:47

Klumme ... med unger i den alder, så må børnebørnene jo begynde at dukke op ... og den slags har ALTID glemt et eller andet selvlysende et eller andet sted i ens hjem.

.... alternativt kan man jo sætte et barn i 4-6 års alderen ind i køleskabet for at kontrollere om lampen virkelig slukker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-09-07 12:48

Fedt...... nu kan jeg jorde ethvert selskab med min astronomiske og storslåede viden. De får lige den med mobilen og så den med Gaffar ....så kan jeg vælge og vrage mellem alle selskabets skønjomfruer, som alle kigger beundrende på mig, mens de tænker: Tænk at en så pæn mand osse kan vide så meget"

Tju hej hvor dagdrømmene bare møver derud af. LOOOL Kanske man skulle nuppe sig en "morfar" og satse på at de sædvanlige drømme om bjerge af rudekuverter indfinder sig. Det ligner mere IRL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-09-07 12:50

Citat
alternativt kan man jo sætte et barn i 4-6 års alderen ind i køleskabet for at kontrollere om lampen virkelig slukker

Okay... jeg plejer at bruge gasovnen.... bare lidt. Det er så beroligende

Kommentar
Fra : bentskone

Dato : 28-09-07 13:07

he he sjovt påfund, og genial ide , den er da lige til en punkt1 rekalme, kan se for mig søs egelind i forklædning give den gas med mobil tlf i køleskabet osv.......

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : bentskone

Dato : 28-09-07 13:10

haha ja nu bliver i sgu da nok forvirret .......jeg er på besøg hos min veninde og skriver fra hendes pc hihi men underskriver med mig selv ja den er sgu da lige til

jeg skulle lige se hvad hun havde skrevet ind med hensyn til et emne hun havde oprettet forleden dag.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-09-07 13:21

Skulle der være en enkelt eller to tilbage i kongeriget, der ikke har - eller kan låne sig frem til en mobiltelefon, så kan man blot sætte en klemme eller klingen på en skruetrækker imellem magnetlisten og karmen.

Jeg var engang på mit arbejde ude for en kunde, der netop havde klaget over, at lyset hele tiden var tændt i hendes køleskab. Da jeg kom der ud (et Gram 200KF i 1964), viste hun mig godt nok, at lyset var tændt, hver gang hun åbnede skabslågen. Jeg sagde til hende, at lyset jo netop skulle lyse, når hun åbnede døren. Ja men hvad så når hun lukkede skabslågen, så går lyset ud, sagde jeg. Det kunne hun simpelt hen ikke forstå, at man kunne få lyset til at gå ud automatisk. Jeg viste hende det, ved at sætte en skruetrækker i klemme, så kunne hun selv se det! Nu sagde hun, at hun ikke kunne se noget, nej, det er jo fordi lyset er slået fra med dørkontakten. Hun bad mig om, at skrue pæren af, for hun var helt sikker på, at den lyste og brugte alt for meget strøm!!! Ak ja

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-09-07 13:49

Der er MEGET mørkt....
Der må ha' været slukket MEGET længe ....
Gambrinus

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-09-07 13:54

Sludder Gambrinus.... der har været TÆNDT for det SORTE LYS meget længe!!!!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-09-07 22:11

Genialt påfund

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 04-10-07 06:57

Tak for støtten Gambrinus.

Har forresten lige købt et nyt køleskab hos Punkt 1, meeeeeeen jeg tar pæren ud af det gamle inden de får lov til at køre med det. Det var efterhånden hel kuk. Brugte for meget strøm, satte tommetyk is på indvendig bagside, så der efterhånden ikke var mere plads end i af de berømte unghaner fra Bornholm.