/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Spamfighter problemer
Fra : Smukke_Ole
Vist : 514 gange
200 point
Dato : 26-09-07 08:52

Hej !

Jeg har brugt Spamfighter i et års tid i forbindelse med OutlookExpress (OE) og er vældig tilfreds med programmet.
Der er dog et problem: af "sikkerhedshensyn" kikker jeg lige Spamfighter-mappen igennem
for at se, om nogle "rigtige" mails er smuttet med derind.
Det sker nogle gange, og når jeg så markerer den pågældende mail og klikker på "Fortryd"
fremkommer et vindue, hvor Spamfighter prøver at flytte den pågældende mail til Ind-bakken, men der går det hele i stå. Så er jeg nødt til at lukke Spamfighter-vinduet ved at klikke 2-3 gange på krydset i øverste højre hjørne. Når jeg gør det, "dør" hele OE, og jeg må starte det igen.
Ved anden start er der ingen problemer, men det irriterer mig at skulle starte programmet
2 gange.
Er der nogen, der har en løsning ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 09:13

HVIS det er en fejl i spamfighter - har du så forsøgt at afinstallere og geninstallere og se om fejlen retter sig ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 09:13

ps et godt alternativt spamfilter finder du her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=135

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-09-07 09:38

->miritdk

ja, det har jeg

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 09:42

i så fald tyder det jo på det kan være OE der har lidt problemer - hvilken udbyder har du ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 09:54

hov forresten - så i din profil du har tdc som udbyder - prøv at rette OE op derfra

hent denne fil:
http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/OE6.exe

Når filen er hentet skal du genstarte Windows. Undlad at starte Outlook Express

Dobbeltklik på det programfix du netop har hentet

Klik på Start i den lille programboks der kommer frem

Vent et kort øjeblik mens programmet overskriver de defekte systemfiler i OE med de nye - når det er overstået genstarter du maskinen igen

Tryk Ok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 09:55

har du ikke lyst til at geninstallere OE så forsøg med cactus spamfilter - laver OE stadig problemer derefter - så kan du rette OE og geninstallere spamfighter hvis det er dit ønske

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-09-07 09:59

->miritdk

Der er noget jeg ikke forstår:

hvor i min profil kan du se, at jeg har TDC som udbyder (ISP) ?

det har jeg I K K E og har aldrig haft det

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 10:04

http://kandu.dk/Spg108239.aspx det skrive du såmænd selv

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-09-07 10:07

-> miritdk

Jeg citerer: Har en mail adresse hos TDC

Det er ikke det samme, som at TDC er min ISP

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 10:11

okok - men reperationen er god nok alligevel

VIL du absolut beholde spamfighter ???

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 26-09-07 10:24

lige en tilføjelse - jeg har selv måttet køre rettelsen som beskrevet i morges - den skader ikke din OE hvis du følger vejledningen og du taber ikke nogen mapper eller e-mail

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-09-07 10:37

Tak for svaret miritdk.

Det virker sg'u bare

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 11:00

det var da godt sq så