/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikke nørd?
Fra : Manse9933
Vist : 772 gange
300 point
Dato : 25-09-07 14:40

Hej
Jeg er ved at skulle udfylde de rammer
jeg har lavet på min hjemmeside
(hardware Guider/informationer/drivere/styre systemer)
Hvad er det der mest dukker op i jeres tanker
angående hardware/drivere/systemer når i f.eks skal
opgradere eller bygge en pc selv?
Er der brug for screenshots(billeder/små film) af
hvordan det gøres eller er der kun behov
for txt baserede informationer?
Hvorfor jeg spørger er fordi, det menste
hardware er indlysende for mig(gammel nørd,pc bygger)
Jeg ved godt der findes mange sider om emnet,men
ikke så mange med billeder/film på dansk.
Eks/f.eks på rammer(kan ændres):
http://manse9933.dk/un_sider/html/driver_downloade.htm

http://manse9933.dk/un_sider/html/hardware_test.htm

http://manse9933.dk/un_sider/hw-galleri/Hardware_Informationer.htm

Gode ider/tanker modtages med kys hånd.
(poæng=lodtrækning)
Manse9933

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-07 14:45

første tanke for en absolut ikke nørd (undertegnede) -

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-09-07 14:48

tom,eller.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-07 14:50

hoooooooooov - koks - det er en ommer

første tanke for en absolut ikke nørd (undertegnede) hvad hardware angår er "HVEM KAN LAVE DET FOR MIG" -
næste - SCREENSHOTS - man kan følge - se så kan selv jeg af og til finde ud af småting

Der er bare det aber debei ved det - at har man ikke mere end een enkelt pc - så skal der skrives ud - (her er filmklip ikke til nogen som helst nytte) - og så kan det blive noget der tømmer blækpatronerne

Men igen SCREENSHOTS ! - og en god vejledende tekst

(der er altså for mange dimser - duppeditter og dippedutter og hvad ved jeg inde i den kasse)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-07 14:51

jeps tom - eller også er tastaturet allergisk (læs overfølsomt)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-09-07 14:56

Tænker du f.eks på at skifte drev, optisk og HDD/ram/cpu/gpu/psu= strømforsyning??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-09-07 14:57

(Mobo=Motherboard:Bundkort)
(Ram=Random access memory:Dynamisk ram)
(Gpu=Graphics processing unit:Grafikkort)
(Cpu=Central processing unit:Processor)
(Psu=Power supply unit:Strømforsyning)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-09-07 15:01
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-07 15:02

jeg skifter aldrig nogen sinde en strømforsyning selv mere - du godeste et mas - jeg troede bare man lige kunne vippe ud og bytte om - men blev filene da klogere

se forklaring til de der forkortelser er unik gode at kende - en liste med dem ville gøre livet lettere for mange

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-07 15:04
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-07 15:07

kom til at tænke på at jeg engang skulle flytte jumperen - jumperen = hopperen - hvad for noget ??????????? Fandt så en beskrivelse af hvordan med fotos - DET hjalp !

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-09-07 15:10
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-09-07 15:11

klik på billedet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-07 15:14

joooooooh - men hvad - der er så meget kvinder ikke forstår (heldigvis)

hvad skal forbedres ??? ser da rimeligt ud

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-09-07 15:22

billede opløsning/opsætning.
Jeg har allerede et nyt domæne og er ved at lave en ny hp
der kun skal handle om kunst/filosofi/videnskab/universet/teknik,
så den gamle side(manse9933) kommer kun til at omhandle hardware/pc'er/biler/motorcykler(kunstdet, der er)
kryds links.
Ny side(Erbimax)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-09-07 15:23

- det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-07 15:27

blabla

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-09-07 15:30

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-07 15:32

hva´tuder du for - jeg citerede jo blot fra ny side

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-07 15:34

Citat
Bla Bla manse I takt med at de
... osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-07 15:43

flueben væk lidt - jeg har siddet og luret lidt på din side og synes du gør et flot stykke arbejde - men ingen tvivl - du ER nørd - at du så vil gøre det lettere for ikke-nørder er mere end rosværdigt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-09-07 16:00

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-09-07 17:39

Der kræves lidt mere gennemgang før du kan få kritik/idéer. (kigger senere)

Til mirit - hvis man skal ind og gøre noget alvorligt, mener jeg, at der forudsættes en kørende comp. ved siden af......................så man kan kalde på forfatteren under vejs.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-09-07 18:08

Jeg har altid gerne ville lave sådan en side, tegn(billeder) og fortæl,fordi da jeg begyndte at rode med pc'er/bygge selv blev jeg tit frustreret over at jeg
ikke kunne finde billede guids der omhandlede de emner som jeg var i gang med,min nysgerrighed er blevet stillet
og jeg er blevet en gammel rotte og vil gerne spare
nybegyndere for samme frustrationer,samtidig med at jeg
er utrolig interesseret i emnet,man bliver aldrig færdig med at lærer(den nyeste tekniks favre nye verden)
Vis andre er interesseret i at lave nogle guids der
omhandler emnet og ikke har et domæne at lægge dem op
på så er de velkommen til at kontakte mig,og
jeg vil formatterer teksten og lægge billederne op på min hp,det kan f.eks være lettere at hjælpe folk her på kandu,blandt andet(folk får selvføgeligt kredit for deres guides,nic/navn eller hvordan de nu vil genkendes)

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-09-07 18:11

jeg har tre domæner med ca:12 gig plads tilsammen,så der er plads nok.

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 300 point
Dato : 25-09-07 21:58

Manse9933 _____
Citat
Er der brug for screenshots(billeder/små film) af

Øhhhh
Troede du var færdig___
Masser af reklame. for bundkort og andet.

MERE SE OG HOR__ ikke al den tekst.
Tror alle ved hvor man finder en driver, eller en hjemmeside.

Men kom igen med et par GUIDER til det hele.
Tager lang tid at lave, men absolut værd, at have i baghovedet.

Brug eventuelt et program som Adobes Captive.
eller BB flash, der optager hvad du tænker/ ser.
Du kan senere redigere filen/ filmen, og insætte
beskeder og andet, der kan være til hjælp

http://www.bbsoftware.co.uk/BBFlashBack.aspx

Adobes ?? kan jeg ikke lige finde et gyldig link til

MEN PÅ DEN____udmærker ide´

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-09-07 12:53

Synes ikke jeg kan se et link til Anandtech på din side? http://www.anandtech.com/

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-09-07 18:15

Det kan du ikke mene tedd,det er en af mine favorit sider

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-09-07 18:19

glasøgon,tag dem på

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-09-07 12:13

Den var der sg ikk igår!!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-07 13:34

Wroooomm.

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-07 21:57

disken vandt lodtrækningen,det var sørme også svært at slå plat eller krone med alle de personer der deltog i tråden og så fandt jeg ud af at en krone kun har tre sider tedd du var højkant
Tak til jer alle sammen,for jeres input,så mange troede jeg ikke der fandtes på kandu
Jeg troede kun der var mig og så mig pluds en til med
en hulens masse dobbelt profiler

Manse 9933