/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hjælp mig !!!
Fra : Draeken
Vist : 817 gange
60 point
Dato : 25-09-07 08:21

Jeg har 12 guppyer og 9 neonfisk. Et par stykker er begyndt at få nogle hvide plete og det ligner det går ud af som om at det er svamp. Kan i hjælpe mig

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 25-09-07 08:44

Ja, med dette link:

www.akvariesiden.dk

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 70 point
Dato : 25-09-07 08:47

Det lyder som samp, så du har ret.
Køb straks noget vandbehandlingsmiddel hos din dyrehandler.
Indenfor Tetra produkterne, skal de være FungiStop Plus mod svamp og for sårheling, samt GeneralTonic Plus, som nedbryder sygdomsfremkaldende bakterier og desinficerer vandet.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 25-09-07 08:47

Her får du lige et link til Akvariesiden, hvor jeg har søgt ”hvide pletter”, men du skal selv søge videre.
Det er et rigtig godt forum.
http://www.akvariesiden.dk/forum_ny/search.php?kat=60&action=search&sogeord=hvide+pletter&kat=&Send=S%F8g

Godkendelse af svar
Fra : Draeken

Dato : 25-09-07 08:52

Mange tusind tak akle
Nu håber jeg det virker :D

Kommentar
Fra : akle

Dato : 25-09-07 09:08

Selv tak, 'Draeken'. God bedring med dine fisk!
MVH Akle

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-09-07 09:22

Hvor stort er dit akvarium ?

Sygdomme får man lettest med for lidt vand pr fisk, og ved at sætte nyindkøbte fisk ned til de gamle, uden at de har været i karantæne først.

Pas også på hvor du køber fisk. Smarte butikker med masser af nyimporterede fisk, har smittefarlig sygdom i næsten dem alle. En ordentlig butik har nyindkøbte i karantæne, inden de sælger af dem, og de bruger ikke samme net i alle akvarier.

Kommentar
Fra : Trilleas

Dato : 25-09-07 10:56

Du kan også prøve Faunamor. Det kan også bruges til forebyggelse.

Mvh

Trille