/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Ungdomsskoler - moms?
Fra : Soran
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 24-09-07 21:36

Får offentlige institutioner som kommunale ungdomsskoler refunderet moms?

De opkræver jo ikke selv moms da de ikke tjener noget, men får de det refunderet når de køber noget?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 24-09-07 22:05

Ja da, hvorfor tror du ikke de tjener noget ?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-09-07 05:32

Hvorfor annullerer du halvdelen af dine spørgsmål???????????

hawaii7

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 100 point
Dato : 25-09-07 06:30

Det korrekte svar (og hvis du ønsker at annulere dit spørgsmål, så venligst forklar mig hvorfor det ikke besvarer dit spm):

Klasseundervisning er ikke en momspligtig aktivitet, så iflg momsloven har de hverken pligt til at lægge moms på undervisningen (en ydelse de får betalt af offentlige kasser) eller ret til at fratrække moms fraudgifter. De har dog visse småindtægter der formelt set er momspligtige - fx salg af spisebilletter til forældrearrangementer etc.

Men det umiddelbare svar er altså: Nej,

Ikke desto mindre har de en interkommunal ordning så der på den enkelte institution alene bogføres udgifterne ex moms.

Så det rigtige svar: Nej, men det virker alligevel sådan i praksis

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 25-09-07 11:09

Havde du givet dig tid til at læse dem hawaii7 vil du se, at der ikke er nogen kvalificerede svar, og når jeg ikke skal bruge svaret mere så gider jeg ikke have dem stående åbne og skulle tage stilling til alle indkommende kommentarer... Synes det er en bedre løsning for alle end bare at lade det være åbne og stoppe med at følge dem så ingen får pointene alligevel.

Og hold dig så venligst til emnet eller brug privat besked...

Godkendelse af svar
Fra : Soran

Dato : 08-11-07 12:13

Tak for svaret henrikkrebs.