/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Steward Stardust´s skæg.
Fra : mrhan
Vist : 6635 gange
500 point
Dato : 22-09-07 19:15

Hejsa Allesammen

Jeg skal måske til noget kostumebal om ikke ret længe. I den forbindelse har jeg brug for gode ideer til hvordan man laver og fastsætter et skæg. Det skal være magen til det skæg Anders Mattesen bruger i sine shows til figuren Steward Stardust, altså nogle vildt store bakkenbarter.
Nogen gode forslag til materiale..???
Hvordan sættes sådan noget fast så det holder, men dog er til at afmontere igen..??

På forhånd tak
Mrhan

Kommentar
Fra : Therese05

Dato : 22-09-07 20:27

Hej. Jeg vil foreslå, at du i en stofforretning eller hobbyforretning køber imiteret pels. Hos de fleste hobbyforretninger har de også lim til at lime det på med - jeg ved ikke hvad det hedder, men jeg ved det findes. Hvis du har mulighed for det, så er det nok nemmest at få fat i i den spøg og skæmt forretning. Tror dog her op til Halloween, at du nemt kan få det i en hobbyforretning. Der er udklædnings-udlejningsfirmaer på nettet, men jeg kan ikke se nogle af dem har netop det skæg du søger, så tror du skal fremstille det selv. Håber det er en hjælp ;)

Kommentar
Fra : pve

Dato : 22-09-07 20:49
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-07 21:06

Der er en del skæg her, du kan evt. klippe lidt af skægget, og bruge som bakkenbarter

http://www.humorbutikken.dk/Products.asp?Searchword=sk%E6g&Submit=S%F8g&offset=10

Go' fest

Kommentar
Fra : polinah410

Dato : 22-09-07 22:23

hello

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 22-09-07 23:28

Man bruger menneskehår når det er teater og film - private går tilspøg og skæmt butikker til nytårsaften m.v.

Få hår af din frisør - mange piger får klippet sit lange hår og andre bliver krontagede - vores sminkør i amatørteatret har ingen problemer med hår skæg leveringen

Du vasker og tørrer det naturligvis og bruger alm. knold og tot lim - holder rimeligt, men ikke i dagevis.

Held og lykke og lad dig ikke tage i skægget af andre brugere end mig

Per

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-09-07 23:44

Det skæg er lavet af fibervat, altså sådan noget der f.eks. er inden i fiberdyner.

men du kan købe det i små poser i en akvariebutik, under navnet filtervat, da det også bruges som filtermateriale til akvarierensning.

Så former du det bare og kan sætte det fast med dobbeltklæbende skumtape.