/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hvilket Fjernsyn max. 14000 kr
Fra : ivanovic1
Vist : 630 gange
50 point
Dato : 20-09-07 16:14

Hej Alle,

Jeg skal til at have et fladskærmstv, men har svært ved at beslutte mig, da jeg ikke har særlig meget forstand på det, og det kan være svært at sammenligne billeder i Fona, elgiganen osv. når de sætter dvd på nogle af dem, andre kører med almindeligt tv, nogle med sne osv.

Så mit spørgsmål lyder sådan her.

1. Hvis jeg skal have et 32” fjernsyn, hvilket ville netop du vælge til max. 12.000 – 14.000 kr. Har kigget lidt på det her http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/lcd_tv/nad_32a2_lcd_tv_sort_hoejglans.htm

2. Hvis jeg skal have et 37” fjernsyn, hvilket ville netop du vælge til max. 12.000 – 14.000 kr.?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 17:16

Til den pris kan du finde 2 32" i udmærket kvalitet.....

Men endnu bedre køb 42" plasma fra panasonic - så får du noget for pengene....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 17:17

Så jeg ville vælge panasonic....

Men egentlig er det jo ligegyldigt hvad jeg/vi ville vælge.....

Det er DIG der skal kigge på det....

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 20-09-07 17:20

Hej jeg skal ikke have 42 tommer så ville jeg spørge om det :)

Det skal enten være et 32 eller et 27 derfor er mine to spørgsmål følgende...

1. Hvis jeg skal have et 32” fjernsyn, hvilket ville netop du vælge til max. 12.000 – 14.000 kr. Har kigget lidt på det her http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/lcd_tv/nad_32a2_lcd_tv_sort_hoejglans.htm

2. Hvis jeg skal have et 37” fjernsyn, hvilket ville netop du vælge til max. 12.000 – 14.000 kr.?

kom gerne med en model ikke med et mærke...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 17:22

Citat
og det kan være svært at sammenligne billeder i Fona, elgiganen osv. når de sætter dvd på nogle af dem

Du beder dem bare om at vise DR1 eller TV2.....

Det eneste rigtige er at SE det i funktion - alle andre anbefalinger kan ikke bruges til så meget udover at "prale" for naboen.....

De er DINE øjne der fremover skal kigge på det.....

De fleste TV idag kan en helt masse du aldrig får brug for

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 17:23

Hvad mener du lige det NAD kan som et til den halve pris IKKE kan ?????

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 20-09-07 17:33

Ved det ikke men de plejer at stå få kvalietet, fjernsyn ude i butikkerne et tit instillet forkert, og derfor kan man ikke altid regne med det man kan se osv. Derfor søger jeg nogen med ekspertise inden for området

Accepteret svar
Fra : chicapigen

Modtaget 50 point
Dato : 20-09-07 17:42

hejsa

skulle jeg ha et 37" ville jeg afgjort vælge dette her
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emne=visprodukt&Gruppenr=60&ID_infoside=5060011

og skulle jeg vælge et 32" ville jeg vælge dette her
http://www.nbradio.dk/shop/default.asp

REFI: somsædvanlig enig med dig

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 20-09-07 17:47

linket til 32" virker ikke :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 17:53

Panasonic TX-32LXD70F

Klik dig frem - det er sikkert dette der er tale om....

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 20-09-07 18:03

ja jeg kan godt se linket ikke var helt rigtigt, men det er rigtigt at det er det refi henviser til jeg mente.
bare klik dig vidre så kommer det

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : pve

Dato : 20-09-07 18:28

Citat
det kan være svært at sammenligne billeder i Fona, elgiganen osv. når de sætter dvd på nogle af dem, andre kører med almindeligt tv, nogle med sne osv.
- her er 5 råd fra forbrugerstyrelsen:

Fem gode råd til forbrugeren, der skal ud at købe fladskærms-tv:

Tjek om signalet du ser i butikken er det samme, som det du har derhjemme – du risikerer at blive slemt skuffet, hvis forretningen viser højopløselige signaler og du har analoge signaler hjemme i stuen.

Tjek at billedkvalitet og farvegengivelse er god, selvom skærmen ses lidt skråt fra siden, oppefra eller nedefra.

Medbring dit eget billedmateriale, så du ved, hvordan kvaliteten bør være. Tjek at billedet er godt og roligt. Tjek kontraster, dybde og skarphed.

Undersøg om tv’et har de nødvendige stik og indgange. Hvis du fx vil se højopløseligt tv skal fladskærmen have hdmi eller dvi-indgange.

Køb ikke fladskærms-tv alene ud fra de tekniske specifikationer. Nogle data kan oplyses på flere måder, og det kan være meget misvisende. Du må i stedet teste apparatet i butikken og derhjemme.

Prøv evt. også dette link for inspiration: http://www.kandu.dk/spg89199.aspx

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-09-07 19:32

Butikkernes demo dvd er er specielt gunstige for lcd skærme. De er farvemættede og flotte uden lyskontrast, eller hurtige bevægelser, som lcd har svært ved.

37 " Panasonic plasmaskærm er godt og kan fås til under 10.000 hvis man ser sig for , eller leder lidt på nettet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-09-07 19:34

Og hold dig væk fra både Fona og Elgiganten. Hvis der er noget galt konkurrerer de to om Danmarsrekorden i dårlig service.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 19:48

Citat
Og hold dig væk fra både Fona og Elgiganten

Ja - muligt du har dårlige erfaringer - vi har nu KUN gode erfaringer med elgiganten

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-09-07 08:56
Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 24-10-07 12:42

Tak for svaret chicapigen.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 24-10-07 15:39

selvtak jeg håber du bliver glad for din nye fladskærm

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : santashooter

Dato : 13-03-08 10:24

Hej, jeg vil klart anbefale dig til at bruge penge på en plasma skærm, billedet er virkeligt flot, specielt hvis du skal bruge det til film!
min kammerat har en samsung plasma 40" og den er lækker!
jeg har selv en 3 samsung lcd'er men jeg ærger mig og lcd-skærmes kvalitet!
jeg ville råde dig til at kigge efter en samsung plasma skærm, samsung virker bare!
jeg har aldrig nogensinde haft problemer og både mine xerox skærme og mine lg skærme er stået af imens jeg har brugt samsung og de fungere stadigvæk og de er gode.

funktionaliteten er klart i top og prisen er i bund, hvis du har så mange penge at smide i et fjernsyn kan du få alt muligt, jeg ville bare ikke råde dig til at bruge alle pengene på navnet!
du kan sagtens finde et dyrt fjernsyn uden at det er bedre, samsungs skærme fungere....
og hvis du ikke har noget imod at handle i udlandet kan du få den for under 7000 hvis du køber ved amazon!!!
link: http://www.amazon.com/gp/redirect.html?ie=UTF8&location=http%3A%2F%2Fwww.amazon.com%2FSamsung-HPT4254-42-Plasma-HDTV%2Fdp%2FB000NEJYZA%3Fie%3DUTF8%26s%3Delectronics%26qid%3D1205399277%26sr%3D8-1&tag=07mherningdk-20&linkCode=ur2&camp=1789&creative=9325

jeg håber det hjalp...
jeg har ikke skrevet specifikationer idet du selv kan finde dem på nettet og andre steder... men personlige erfaringer er vel det bedste du kan få ud fra et forum!
jeg kan ihvertfald selv stå inde for samsungs skærmes kvalitet!!!