/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Test af fladskærms TV
Fra : nollerik
Vist : 28528 gange
300 point
Dato : 05-06-06 13:03

Mit gode gamle TV er stået af. Er der en venlig sjæl, der kan henvise til sider med test af fladskærms TV. Jeg tror "Tænk" har lavet en test i maj, men jeg har ikke lige mulighed for at se det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-06-06 14:32

www.hardware-test.dk tester de fladskærme i øjeblikket så smut du forbi og læs lidt om dem.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-06-06 16:07

eb har haft en del om det emne www.eb.dk

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 05-06-06 17:16

Et godt råd, køb et almindelig gammeldags farve-tv med billedrør. Kvaliteten er meget beder end et fladskærms-tv. De er alt for ringe endnu. Har du ikke meget plads så er et fladsskærms tv den rigtige løsning.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-06-06 18:23

En side med mange oplysninger.

http://www.flatpanels.dk/tests.php

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 05-06-06 19:21

gd
Ikke ta Hawaii7 alvorlig, fladskærme i dag har rigtig god kvalitet. Køb et som er foreberedt til HDTV,
de gamle billedrørene er def. på vej ud.
Nilsen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-06-06 20:27

nielsen Hawaii7 har desvære ret i det
køb et tv der er hdtv (standarten er ikke fast endnu) men man regner med det som en fremtidsløsning dvs opløsningen
så skal der også være digital tuner i og den seneste test er ikke overbevisne køb et billigt nomalt tv vent 3-4 år med fladskærm

Accepteret svar
Fra : ulleulle

Modtaget 300 point
Dato : 06-06-06 13:05

Hejsa.

Jeg har selv et Samsung LCD-TV, og de fleste TV-signaler står så flot, at man skal meget tæt på for at se, at det ikke er en DVD. Jeg har aldrig fortrudt skiftet fra gammeldags billedrørs-TV til LCD-TV. Men der er klart STORE forskelle på de flade skærme på markedet. Om det så har digital tuner eller ej ser jeg ikke som det største problem, idet den lille boks kan købes ved siden af, men flere af de flade TV har indbygget digital tuner.
Hvis du får fingre i det seneste nummer af "Alt om DATA" /24. årgang nr. 8 01.06.06-21.06.06), kan du læse om en test af 9 32" flade skærme. Philips, JVC, Sony og Samgsung ligger i toppen, og de skriver om både alm. signaler, kontraster o.s.v... Køb bladet. Det er en grundig test. Du kan få det i de fleste kiosker og blad-salg.

Mvh.

Ulle

Godkendelse af svar
Fra : nollerik

Dato : 06-06-06 15:22

Tak for svaret ulleulle.
Jeg iler hen for at købe bladet! Hvilket Samsung har du så købt?

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 06-06-06 16:22

Jeg har p.t. et Samsung LE26R51B, som altså er en 26" udgave. Jeg synes, det er smart design, og Samsung er jo kendte for super gode skærme. Når jeg skal have et stort 40-50" til stuen, er jeg ikke i tvivl om, at det bliver Samsung igen. Det er både design og billedkvalitet, som er super godt... i hvert fald med mine øjne, men mange tests roser også Samsung, og deres PC-fladskærme er også altid en sikker vinder.
Jeg ved godt, at jeg lyder som en Samsung fanatiker, men de har ikke skuffet mig endnu. Har også Samsung skærm på kontoret og et 19" widescreen-TV i køkkenet, som samtidig har DVI til en PC.
Du kan se Samsungs produkter i mange elektronikforretninger a la EL-Giganten, Electric City o.s.v., og når du har fundet det, du vil have, så check prisen på EDB-priser. Det er et godt forhandlingsudgangspunkt... inklusive fragt og fra en e-mærket forhandler har jeg brugt denne trumf til at presse prisen betragteligt. Alternativt har jeg også købt via nettet i nogle af de mest anerkendte net-butikker. Alle butikspriser er vejledende.
Tak for pointene og spørg endelig, hvis der er mere. Nå ja.... husk at købe en skærm med HDMI-stik.... selvom de fleste snart har det. Til vægmontering kan jeg anbefale beslag fra Vogels. De er flotte og kvalitetsbetonede.... og lidt dyre, men jeg har to-leds arme til både 26" og 19". Det er super fleksibelt, som skærmen så kan flyttes. De var billigst via nettet.

Mvh.

Ulle

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 06-06-06 16:24

Hvis du vil se mit 26" på EDB-priser, så kig her:
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=137205
Se også vurderingerne!