/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
computer og tv forbindelse?
Fra : trudslevperle
Vist : 669 gange
33 point
Dato : 16-09-07 20:08

Jeg forsøger at skabe forbindelse mellem computer og fjernsynsanlæg, med et S-video stik fra computeren til anlæg, men når jeg så starter en film på computeren er der bare ingen forbindelse. Hvad mangler, eller hvad gør jeg forkert?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-09-07 20:31

Måske er det ikke et S-video signal, men et CVBS du forsøger at narre dit TV med! ??

Kommentar
Fra : trudslevperle

Dato : 16-09-07 20:33

og det vil sige?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 43 point
Dato : 16-09-07 20:54

S-video er et rent videosignal, gennem et 4 benet stik, hvor signalet består af R-Y og B-Y signal samt sync og stel. Lyden skal her overføres i et separat kabel.

CVBS består af to eller tre kabler, hvor det ene (gult stik) består af et færdigt blandet video signal og de to andre er lyden v. STEREO (rød og hvid stik).

En tredie mulighed er at signalet er i RGB form, hvor kablet oftest ender i et SCART stik, der indholder signaler som Rød signal. Grøn signal, Blå signal, Sync signal, Venstre lyd og højre lyd. Her ud over vil der være stelforbindelse og et evt spænding til at få fjernsynet til at skifte automatisk over til den aktuelle videokanal.

Kommentar
Fra : trudslevperle

Dato : 17-09-07 06:57

tak

Godkendelse af svar
Fra : trudslevperle

Dato : 17-09-07 06:58

Tak for svaret severino.