/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Hvordan installere jeg?
Fra : rkl
Vist : 759 gange
100 point
Dato : 15-09-07 12:50

Jeg manglede et upload-script til min hjemmeside og stødte på dette, som ser rigtig godt ud:http://www.telerik.com/products/aspnet/controls/upload/overview.aspx.
Hvordan installere jeg det på min side? I det hele taget hvordan implementere man ASP-scripts?

vh Rasmus

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 15-09-07 12:59

1. din hostingprovider skal understøtte det, pg har så også sider der beskriver installation.
2. Den medfølgende dokumentation skulle gerne hjælpe dig over resten.
http://www.telerik.com/products/aspnet/documentation.aspx

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 15-09-07 16:49

Ja den har jeg set. Havde nok håbet på en lidt mere konkret vejl. Min host understøtter ASP.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 15-09-07 22:04

Først køber du produktet - det koster 249 $ - downloader det og installerer (der følger et installationsprogram med) det på din udviklingsmaskine.

Så koder du og uploader til din server.

ASP.NET 2 skal understøttes hos din udbyder, og du skal sikkert have din udbyder til at lave din mappe med upload programmellet til en applikationen i IIS'en.

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 16-09-07 09:51

Jeg har trial-versionen her og den er installeret. Har altså en mappe med en masse mapper og filer, Herunder en default.aspx og en web.config. Har uploadet det hele til en mappe på mit webhotel og altså uden held forsøgt at "kører" en af filerne direkte via browseren.

Vil ikke betale for det hvis jeg ikke kan få til at virke og havde håbet jeg bare kunne smide en kode ind i min html siden..

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-07 11:30

Har din udbyder lavet din mappe til en ASP.NET2 applikation på IIS webserveren?

Godkendelse af svar
Fra : rkl

Dato : 18-09-07 22:27

Tak for svaret smorch.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 18-09-07 22:28

Ja fandt jo så ud af at min linux-server ikke understøtter ASP. Så den får du .. ;)