/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
elefantfisk
Fra : madamme
Vist : 2312 gange
100 point
Dato : 14-09-07 23:49

jeg vil hører om der er nogen der har en elefant fisk, men sjov fisk og spec fisk..
jeg har nemlig lige købt sådan en og der hvor jeg købte den fik jeg afvide at de godt kunne klare sig med alm tørfoder..
Men så læste jeg lige på nettet at når deres mund sidder oven over deres snapel og skal helst have maden foroven fra... og helst frosset mad..
så er det jeg gerne vil vide om min kun kan nøjes med tørfoder eller om den skal have døde fisk, myggelarver osv..
tænkte på at hakke noget lakse kød meget fint og give den...

Accepteret svar
Fra : Cirkelinedk

Modtaget 100 point
Dato : 15-09-07 09:09

Elefantfisk er altædende men deres livretter og det som de foretrækker er dafnier og frostfoder f.eks røde myggelaver. Man kan også købe levende hvide myggelaver ( også kaldet tubemyg, fordi de ligger i små aflange poser) og de kan oftes købes hos din dyrehandler hvor du køber dine fisk. Du skal ikke udelukkende fodre med tørfoder, men variere det med levende.

Elefantfisk syns jeg er søde, og jeg ønsker dig held og lykke med dem

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 15-09-07 12:53

hej Cirkelinedk
jeg takker for dit hurtige svar og jeg har lige været over og købe frosne røde myggelarver..
Det viste sig desværre her til morgen ( 2 dage efter jeg har købt min elefantfisk ) at den lå og var død...
Jeg har været over med den og fik en ny og den nye jeg har fået er der meget mere liv i, så jeg tror at der har været noget galt med den anden, fik også taget en vandprøve med det samme og mit vand er ok..
jeg lukker denne tråd og du har vundet

Godkendelse af svar
Fra : madamme

Dato : 15-09-07 12:53

Tak for svaret Cirkelinedk.