/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slet $Ntuninstall ?
Fra : Smukke_Ole
Vist : 3128 gange
200 point
Dato : 14-09-07 10:47

Jeg er ved at mangle plads på mine harddisks, og begyndte så at kigge lidt på, hvad jeg har liggende
Der fandt jeg ud af, at jeg har ca 500MB filer, der alle hedder noget med $Ntuninstall.......
Kan de uden risiko slettes ?
Samme spørgsmål vedr. ServicePackFiles ?. De fylder nemlig også ret meget

Og N E J jeg har ikke hverken penge, plads eller lyst til at sætte større harddisk i

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 210 point
Dato : 14-09-07 11:02

Samtlige mapper i Windows-mappen, som starter med $NTUninstall og $NTServicePack, kan du også slette, så længe der er tale om en ældre version. Det drejer sig om mapper, der indeholder afinstallationsoplysninger til sikkerhedsopdateringer og Service Pack-installationer. Man lægger hurtig mærke til, hvis en sådan opdatering skaber problemer i computeren. Derfor optager afinstallationsoplysninger i de fleste tilfælde bare unødvendig plads.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-09-07 11:08

kig i din temp mappe måske læigge der rigtigt meget der - det kan alt sammen slettes.
findes hed C:\Documents and Settings\>>>DIT BRUGER NAVN<<<\Lokale indstillinger

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 14-09-07 11:18

Prøv at rens den med ccleaner www.ccleaner.com

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-09-07 12:07

som bja2 er det også en god idet at rense systemet for rester af allerede afinstallerede programmer.
kan gøres med bl.a. CCleaner
der ligger en dansk manual her: Manual her: http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 17-09-07 16:32

Tak for svaret jangchr.