/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slette mapper i Vista?
Fra : Zigarlos
Vist : 695 gange
300 point
Dato : 13-09-07 00:41

Jeg installerede for nyligt noget software fra Creative som skulle gøre det nemmere at arbejde med min MP3 afspiller. Det fungerede også fint, men jeg fik hele tiden en boks op på skærmen hvor jeg blev opfordret til at lave en online registrering af mit Creative produkt. Det gjorde jeg så, men dialogboksen dukker stadig op hver gang jeg starter computeren, og jeg kan ikke lukke den, så der ligger konstant en linie i bunden af skærmen der hedder "Creative-produktregistrering".

Jeg besluttede mig for at afinstallere softwaren, men der er to mapper jeg ikke kan slette. Når jeg forsøger giver Windows mig besked om at jeg skal have tilladelse til at slette disse filer. Hvem hel.... skal give mig den tilladelse? Det er min egen computer! Jeg kan heller ikke gøre noget når jeg logger mig på som administrator.

Hvordan kan jeg slette disse filer?

Jeg skal måske lige sige at jeg kører med en 64bit version af Windows Vista.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 300 point
Dato : 13-09-07 03:25

Jeg er helt ny på Vista, så kun et bud på det. Prøv at højreklikke på mapperne -> Egenskaber -> Sikkerhed. Tjek at alle brugere (system - administratorer osv) har fuld kontrol over mappen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-07 08:27

Du har sandsynligvis IKKE registreret rigtigt....

Vil du gerne af med det skal du i programmet først og fremmest sørge for det IKKE starter op sammen med windows (et eller andet sted i programmets opsætning....)

Dernæst skal du som det første - når du starter komputeren - slette det....

Du må ikke åbne programmet først...

Så - du slipper nok ikke for lige at installere det igen så det kan blive slettet RIGTIGT...

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 13-09-07 09:00

I Vista.
gå ned i start, og skriv MSCONFIG i søgefeltet.

under start up, kan du fjerne flueben ud for de programmer du ikke ønsker skal starte hvergang du åbner for din PC.

Godkendelse af svar
Fra : Zigarlos

Dato : 19-09-07 21:09

Tak for svaret stl_s - beklager det tog så langt tid.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-09-07 21:23

Ok, og selv tak