/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Tax free, lufthavnen på Cypern
Fra : MSS
Vist : 1940 gange
100 point
Dato : 09-09-07 16:48

Hej

Vi har afgang fra lufthavnen på Cypern kl. 23.55 - er der nogen, der ved, hvor længe tax free butikkerne i lufthavnen har åbent. (Måske har nogle af kandu's brugere været på Cypern, og i samme situation som os).

mvh
MSS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-09-07 16:55

Ikke den store fidus at handle i lufthavne taxfree.
De er som regel dyrere end de lokale

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-09-07 17:01

Det kan som nævnt ikke betale sig at handle i lufthavnen.

Og forretningerne lukker såvidt jeg husker kl. 19.00

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 17:10

Bortset fra det er Cypern jo i EU.......

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 110 point
Dato : 09-09-07 17:13

Ifølge disse oplysninger er der åbent hele døgnet i Larnaca Airport.

http://www.cyprus.com/cyprus-tourist-info-how-to-visit-airport-larnaca.php
Citat
Shopping
There is a gift shop, toy shop, newsagent, chemist, book shop, alcohol and tobacco shop and duty-paid shop on the public concourse. There are duty-free shops in the Departures lounge available 24 hours.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-09-07 18:33

Vi har netop været på Zakynthos i Grækenland. Og det er åbenbart ikke alle steder, at de tager det lige højtideligt med hvem der må købe hvad...

Så jeg købte faktisk en meget toldfri cognac til min gode mand.

Så den med at det ikke kan svare sig at købe toldfri holder ikke i alle verdens lufthavne.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-09-07 19:09

Toldfri jo men hvad betaler man for flasken?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-09-07 19:34

Jeg gav 8,13 Euro for en hel liter 5-stjernet Metaxa. Og det er da til at overse - især, når manden nu kan li' den...!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-09-07 19:46

Du kan sikkert handle til lavere pris i en lokal butik.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 09-09-07 19:51

Jeg har været i lufthavnen (Larnaca), men købte intet i den tax-free.
Jeg fandt lidt som havde interresse, og troede at prisen var i euro, men var i lokale pund, så det blev hurtigt sat tilbage på hylderne.

MVH

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-09-07 19:57

--> Teil: Er rønnebærene sure....?

Det var bestemt ikke billigere i butikkerne! Grækerne er jo gået over til Euro. Og selv hvis: Hvordan så få flasken hjem? Håndbagage er udelukket - og hvem tør lægge den i kufferten, som skal igennem kuffertknuseren hele 2 gange?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-09-07 20:46

Nej jeg drikker ikke snaps med rønnebær.
Men man bliver tit snydt i "toldfri" shoppen.
Købmanden der stjæler jo den nedsatte pris
og lægger mere oveni, han ved udmærket
at i hans butik har de rejsende ikke tid til
at undersøge priser. Og i sidste minut skal der lige
lidt mere med hjem.

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 11-09-07 08:48

Tak for svaret jakjoe.

mvh
MSS

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-09-07 10:19

Tak, og god tur.

Håber du får den rigtige vare til den rigtige pris !

mvh
jakjoe