/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Glavind-Kristensen ?????
Fra : kiny
Vist : 7426 gange
40 point
Dato : 04-09-07 15:57

Er næsten på bar bund og nybegynder, men vil høre om nogen kender
eller har relationer til dette navn ? Er i gang med at søge div. steder.
Dog ville det være dejligt, hvis nogen kunne hjælpe med evt. oplysninger.
På forhånd TAK.
Mvh KINY

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-07 15:58

Jo men hvor i verden er vi? Australien?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-07 15:59
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-07 16:04
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-07 16:06
Kommentar
Fra : kiny

Dato : 04-09-07 16:10

Tak Teil, for dine mange muligheder, dem vil jeg da prøve.

For en ordens skyld, nej vi er ikke i Austrlien, men så vidt
jeg ved i Danmark.

Mvh KINY

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-07 16:14

Ok lidt drilleri bare.
Begynd med de ældste i familien, spørg spørg spørg.
Det er den første og vigtigste kilde i slægtsforskning.
Held og lykke med arbejdet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-07 16:16

Og velkommen til kandu

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-07 16:22

Snart begynder aftenskolerne, find et kursus i dit lokalområde
lær om slægtsforskning, emnet er så omfattende at det er svært
at overskue.
Jeg vil ikke overfuse dig med links, det er bare forvirrende.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 04-09-07 16:48

Hvilket tidspunkt (år) har du stødt på dem?
og hvor i Danmark

Lis

Kommentar
Fra : kiny

Dato : 04-09-07 18:24

Ja, Teil - aftenskole er nok en god ide til at blive klogere på dette område.

Til LisBJensen - Jeg er døbt med det navn og min far var fra Silkeborg,
men - som sagt er jeg først nu begyndt, at interessere mig for mine aner
og ville lige prøve her om nogen evt. kikkede forbi og havde et hint.
Tak for svarerne.

Mvh KINY

Kommentar
Fra : porse25

Dato : 04-09-07 18:25

hej kiny

jeg har engang for et stykke tid siden,vaeret i naerheden af navnet Glavind,omkring Herning,tror jeg

undersoeger det naermere

porse25

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-09-07 19:03

Var din far Snedkermester? og ret høj??
Formand for Garderforeningen i Silkeborg???
"
Formænd - Garderforeningen for Silkeborg og omegn
Snedkermester: Glavind Kristensen: 1927 – 1932
"

Fundet her: Svend
http://homed.inet.tele.dk/dg30/formaend.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-09-07 19:31

Eller kender du den kendte læge Marianne Glavind-Kristensen?
Måske din slægtning med kendskab til din far??

fundet her og mange andre steder: Svend
http://www.laeger.dk/portal/page/portal/LAEGERDK/LAEGER_DK/LAEGEFORENINGEN/Y_L/LAEGELIGE_REVISORER?offdelforening=4&offudvalgtype=TR-GRP&offudvalgid=202&offpersonid=46701

Kommentar
Fra : kiny

Dato : 04-09-07 19:42

Tak til Porse25 - det er pænt af dig at svare. Herning siger mig ikke noget, men måske ?

Og - til Svendgiversen, Min oldefarfar var snedker eller tømrer. Om han har været garder vil jeg
undersøge nærmere. Han havde et Snedkeri med forretning i Silkeborg, som min farfar overtog. Årstallet er jeg usikker på, men det lyder spændende. Tak for det.

Mvh KINY

Kommentar
Fra : jrnmeyer

Dato : 26-10-07 20:48

Hej.

I min læretid i Århus omkring 1959 lå der et maskinværksted i Banegårdsgade nr. 9:
Århus - Banegårdsgades beboere. ... Her er en liste over beboere i Banegårdsgade ifølge Århus Vejviser i ... J.C.Glavind-Kristensen - Vulcano maskinforretning og værksted.
Glavind må have været omkring 60 - 75 år dengang. Det var en ældre herre i mine øjne.

Om du kan finde sammenhæng med års-adressebøgerne i Århus, er et sats.
Jeg tjekkede FT omkring 1900 og op til 1920 uden resultat, de er ikke på plads endnu på AO.
Du skal nok på erhvervsarkivet eller biblioteket i Århus og have hjælp til lokal søgning så lang tid du ikke er længere tilbage end 1880 hvor

Med venlig hilsen
Jørn Meyer

Kommentar
Fra : Beel

Dato : 30-10-07 15:38

Din Oldefar hed Søren Christensen. Han var hverken snedker eller tømrer men derimod drejls- og dammaskvæver senest i Silkeborg.
Hans søn Sigurd Kristensen var snedker og havde et ligkistemagasin i samme hus som din oldefar.

Hilsen
Beel

Kommentar
Fra : kiny

Dato : 30-10-07 17:41

Hej Jørn Meyer !

Jeg er bekendt med listen over Banegårdsgadens beboer i Århus. Da min farfar havde en
bror der hed Jens Kristian, kan det meget vel være ham der havde værksted der. Han var født
i 1883 - så, ja han var en gammelmand da du mødte ham. Ved du, hvem der evt. overtog eller
kørte hans forretning videre. Ihvert tilfælde tusind tak for dine oplysninger.

Venligst
Kiny

Kommentar
Fra : jrnmeyer

Dato : 30-10-07 17:52

Hej Kiny.
Tak for dit svar. Jeg rejste fra byen dengang i 1963 og ved ikke hvem der overtog firmaet i Banegårdsgade.
Prøv at skrive til Aarhus bibliotek og spørg om de kan finde oplysningen til dig. Alternativt kan du på biblioteket låne årsbogen fra Århus og sikkert den vej følge handelslivet i Banegårdsgade.
Med venlig hilsen
Jørn Meyer

Kommentar
Fra : kiny

Dato : 30-10-07 17:59

Tak Jørn Meyer for dit svar og dine forslag, dem vil jeg helt sikkert prøve.

Mange hilsner
Kiny

Kommentar
Fra : kiny

Dato : 30-10-07 18:55

Tak Jørn Meyer for dit svar og dine forslag, dem vil jeg helt sikkert prøve.

Mange hilsner
Kiny

Kommentar
Fra : kiny

Dato : 30-10-07 19:19

Hej Beel !

Jeg prøver igen. Mit første svar gik vist tabt. Tak for dine informationer, som jeg er meget glad for.

Rigtig er det at min oldefar hed Søren Kristensen ( med Ch eller K ) og var, som du skriver,
damaskvæver, hvad jeg erfarede fra en bog om Silkeborg hvor han er portræteret gr. sit
virke som lokalpolitiker i beg. af det 19'århundrede.
Ligeledes er det rigtigt, at min farfar hed Sigurd.
Jeg vil blive meget glad, hvis du evt. skulle have flere oplysninger spec. om min oldefar.
Hvor han er født og hvornår han kommer til Silkeborg ?
På forhånd tak.

Venligst
Kiny

Kommentar
Fra : Beel

Dato : 30-10-07 21:01

Søren Kristensen, født Christensen den 28/11. 1847 i Hørning ved Randers.

Han kom til Silkeborg april 1875.

Hilsen
Beel.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-07 21:32

Altså Søren her...
"
Randers, Sønderhald, Hørning, Hørning Bye, , 15, FT-1860
Christen Mortensen 49 Gift Huusmand og væver Heri Sognet
Mariane Sørensdatter 44 Gift Hans kone Heri Sognet
Morten Christensen 14 Ugift Deres barn Heri Sognet
Søren Christensen 13 Ugift Deres barn Heri Sognet
"
Med forældre og og bror Morten...
Men ikke meget Glavind?? Svend

Kommentar
Fra : Beel

Dato : 30-10-07 21:53

Hej "Svend"...

Nej, ingen Glavind der, men Søren bliver gift med et barnebarn af en Glavind.
-og så kommer navneforandringerne, ved Kgl. bevilling, i 1906.

Hilsen Beel.

Kommentar
Fra : kiny

Dato : 30-10-07 22:21

Hej Beel og " Svend "

Tak for jeres bidrag til mine spørgsmål.
Navnet " Glavind " er nok det jeg vil hæfte mig mest ved.
Ud fra den smule jeg ved, mener jeg at Søren's kones mor bar navnet Glavind
inden hun blev gift Olsen.
Jeg mener ikke at Søren har fået navnet, men hans børn har.
Så har den Kgl.bevilling ikke kun gjalt dem ?

Mange hilsner
Kiny

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-10-07 22:05

Er det så Marie Sophie Glavind her født ca 1812?
Med far Jørgen Glavind?? Svend
"
Randers, Sønderhald, Hørning, Hørning by, En gaard, 1, FT-1845
Jens Olesen 50 Gift Gaardmand Heri sognet
Marie Sophie Glavind 33 Gift Hans kone Krogsbæk sogn
Jørgen Glavind Jensen 5 Ugift Deres børn Heri sognet
Oline Marie Jensdatter 1 Ugift Deres børn Heri sognet
"

Nok storesøster og flyttet hjemmefra med far Jørgen Glavind?
"
Randers, Sønderhald, Krogsbæk, Karlbye Bye, skolen, 19, FT-1840
Jørgen Glavind 52 Gift dannebrogsmand. kirkesanger og skolelærer
Mette Thomasdatter 57 Gift hans kone
Ane Marie Glavind 24 Ugift deres barn
Sophie Benedicte Glavind 15 Ugift deres barn
"

Allerede her tjener hun hos præsten
"
Randers, Sønderhald, Aarslev, Aarslev Bye, Præstegaarden, 1, FT-1834, C3677
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Niels Jacob Schou 63 Gift Sognepræst
Ane Magrethe Rasch Bÿlov 52 Gift hans Kone
Nicolai Clausen Bÿlov 24 Ugift Awlsbestyrer
Marie Sophie Glavind 22 Ugift Huusjomfrue
"
Og er så ikke hjemme
"
Randers, Sønderhald, Krogsbæk, Karlbye, , 23, FT-1834,
Jørgen Glavind 47 Gift degn og skolelærer
Mette Thomasdatter 51 Gift hans kone
Ane Marie Glavind 18 Ugift deres barn
Sophie Benedicte Glavind 9 Ugift deres barn
"

Kommentar
Fra : kiny

Dato : 01-11-07 10:13

Mange tak Svendgiversen, for alle dine oplysninger omkring " Glavind ".

Marie-Sophie og Jens Olesen er mine tip-oldeforældre, men jeg har
ikke kendt meget til deres liv og tilhørsforhold.
Nu er jeg blevet meget klogere og vil fortsætte ud fra det du har givet mig
og lideledes prøve at finde noget om Søren.

Venligst
Kiny

Kommentar
Fra : Beel

Dato : 01-11-07 10:26

Hej Kiny og Svend.

Ja, det er den vej rundt.
Jeg ved, at en af slægten Glavind - Kristensen har "færdigforsket" hele den slægt Kiny stammer fra.
Altså alle 4 oldeforældre.
Jeg mødte ham på lokalarkivet i Vivvild. Hvor han fortalte mig, at han om kort tid ville lægge det på nettet.
Jeg er kun bekendt med denne gren af slægten Glavind - Kristensen, fordi jeg har interesseret mig for Glavindslægterne.
Der findes 3 "Glavindgrene", der alle er udgået fra samme gård, men i hvert sit århundrede. De har intet med hinanden at gøre.

Hilsen Beel

Kommentar
Fra : kiny

Dato : 01-11-07 13:59

Hej Beel !

Mange tak for dine oplysninger.
Jeg vil glæde mig til, når Glavind - Kristensen Slægten kommer
på nettet. Det vil selvsagt give mig endnu flere svar.

Nu er jeg ikke nogen ørn udi Slægtsforskning, men jeg forstår ikke
det med " 3 grene fra samme gård, men i hvert sit århundrede ".
Jeg har i gamle papirer set at Anders Nielsen Glavind født ca. 1670,
skulle være en af mine forfædre !!
Er der ikke, trods alt, en forbindelse mellem disse Glavind'er ??

Venligst
Kiny

Kommentar
Fra : Beel

Dato : 01-11-07 14:43

Nej der er ingen forbindelser mellem de tre grene, alle linierne er udredet.
Du tilhører 1600tals grenen. (A- linien.) Altså den første oplyste gren, der fæstede gården.

-og nej, der er ingen der med sikkerhed ved hvor gården har ligget. Men alle grene har efterfølgende opholdt sig i den samme egn.

Hilsen Beel.

Kommentar
Fra : kiny

Dato : 01-11-07 15:01

Hej Beel !

Tak for dit svar og dermed hjælp til min uvidenhed.

Det hele lyder spændende og jeg glæder mig til, at lære mere
om " min gren " gennem slægtsforskningen.

Venligst
Kiny

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-07 18:16

De ældste Glavind jeg finder: Maren og Peder er født ca 1717 og 1711...
begge lever Øst for Randers i 1787, Svend
Mon ikke gården lå ca her?
"
Randers, Rougsø, Ørsted, Ørsted Bye, Ørsted, 31, FT-1787
Maren Glavind 70 enke En gammel Enke Lever af aftægt

Randers, Sønderhald, Fausing, Fausing Sogn, Fausing Sogn og Bye, , FT-1787
Terchild Nicolai Brandt 44 Enke Hosbonde Sogne Præst
Christen Brandt 7 - Børn
Mette Kierstine Brandt 4 - Børn

Jens Glawind 34 Gift Hosbonde Sogne Degn
Marie Sophie Pedersdatter 21 Gift Madmoder
Søren Nielsen 8 - Et Pleye Barn
Peder Glavind 76 Enke Hosbondens Fader nyder Hospitalshold
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-07 18:27
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-07 19:34

Eller nærmere i Ørsted

12. april 1756, Ørsted (p. 254)
Jens Nielsen Smed, død
Enke, Ytte Rasmusdatter, værge Michael Karmark
1. Niels Jensen, 13 år
2. Rasmus Jensen, 11 år
3. Christian Jensen, 10 år
4. Anne Elisabeth, 8 år
5. Inger, 5 år
Formynder, Niels Andersen Glavind

Underskrevet, 6. marts 1765, Ørsted (p. 319)
Søren Jensen Boesen, død
Anne Nielsdatter, værge Søren Andersen Glavind
1. Niels Sørensen, 21 år
2. ... Sørensen
3. Else Sørensdatter, 19 år
4. Esther Sørensdatter, 8 år
Formynder, morbroderen Laurids Nielsen i Ingerslev

fundet her Svend
http://home5.inet.tele.dk/korvej/stenalt/stenalt2.htm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-07 19:50

Lige øst for Ørsted ligger et Gods...
jeg tror dine ældste forfædre var hoveri bønder der:
"
Ultimo 1744, Ørsted (p. 136)
Johanne Nielsdatter, død
Rasmus Bredkilde, enke
1. hendes bror, Anders Nielsen Glavind, død
1a Niels Andersen Glavind
1b Søren Andersen Glavind
1c Peder Andersen Glavind
1d Mads Andersen Glavind
1e Jacob Andersen Glavind
1f Anne Andersdatter Glavind
1g Bodil Andersdatter Glavind g.m. Niels Christensen Glavind
"

Kommentar
Fra : Beel

Dato : 01-11-07 20:05

Hej Svend.

Har du familiær interesse i familien Glavind?

Familiens vugge stod i følge skattelister fra Dronningborg len i 1618 i Ørsted by.
Senere flyttede "familievuggen" til bl. a. Fausing. Men pas på, i denne by bor to grene af
Glavinder.

Hilsen Beel.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-07 20:20

Nej Beel.
Jeg søger kun slægtninge på nettet for sjov, ligesom når man lægger pudslespil, og for at hjælpe...
(jeg har jo da også fundet Ørsted og Fausing, kun ikke hvilken by de først boede i?).

Ud fra dette ja, først Ørsted så Fausing, Svend
"
Ultimo 1744, Ørsted (p. 136)

Johanne Nielsdatter, død
Rasmus Bredkilde, enke
1. hendes bror, Anders Nielsen Glavind, død
1a Niels Andersen Glavind
1b Søren Andersen Glavind
1c Peder Andersen Glavind
1d Mads Andersen Glavind
1e Jacob Andersen Glavind
1f Anne Andersdatter Glavind
1g Bodil Andersdatter Glavind g.m. Niels Christensen Glavind
2. hendes bror, Rasmus Nielsen Broemand, død
2a Niels Rasmussen
2b Rasmus Rasmussen
2c Anne Rasmusdatter
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-07 20:24
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-07 22:09

>glavind (dvs. sværd)

Kan det hjælpe os til at finde Glavind gården: Gården med sværet?
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-07 22:19

Der findes en gård Glavind på Djursland, men vist for langt sydpå:
"
Gårdnr: 11522
Gårdnavn: Glavind
Matrikelnr: 7
By: Feldballe
Sognenr: 2012
Sogn: Feldballe
Herred: Djurs Sønder
Sidetal: 0
Folio: N
Avis: N
Foto: N
Bemærkninger: Oldemors gaard i Feldballe.
"
Fundet her: Svend
http://www.slaegtsgaardsforeningen.dk/database/edit.asp?Gaardnr=11522

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-07 22:32

Kurt Nielsen har spurgt om en tydning i DIS¨
Med dette svar: Svend
"
Vi 2de bosiddende Mænd i Ørsted neml.
ieg Jens Sørrensen Glavind Og ieg Mads Pedersen Grand
og forbinder os derfor til det yderste at være nsvarli-
-ge, saa Vedkommende Præst skal for sin Forretning i Den til-
fælde være Gandske betryget og i alle Maader uden an-
svar men det skal hvile paa os som forlovere.
Ørsted d 9 Februarij 1784
Jens Sørenssen Glavind Mads PederSøn.
"
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?7,206809,206832

Kommentar
Fra : Beel

Dato : 02-11-07 08:49

Hej Svend.
Gården, "Glavindgård" var en fæstegård under Hevringholm.
Den er første gang nævnt omkring år 1400.
Den lå i Ørsted by og havde matr. nr. 9, senere 31.
Men ingen af de mange, der har søgt efter den, har kunnet lokalisere hvor den lå.
Heller ikke arkivet i Ørsted.
Da den første kendte slægt Glavind afstod fæstet i år 1765, tog den næste fæster navn efter gården, o. s. v.
For at forebygge at "Troldmanden fra Holstebro" Laust Glavind kommer i spil, skal det her fastslås. Han har ingen relation til slægterne Glavind.

Hilsen Beel.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-07 15:34

Så har jeg måske stået vagt uden for jeres gård, ikke med "Glavind" sværd, men "Garant" gevær...
(jeg var soldat i Randers og husker det øde øvelses terræn ved Hevring).

Men hvad med Brinck slægtstræet jeg fandt?
(det fortæller vel det meste).

Og hvem af jer er Kurt??
Hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 02-11-07 17:08

Hvad med Henrik Glavind?

Han har mailadresse hhglavind@mail.dk

mvh Finn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-07 17:20

Hvorfor nu lige Henrik?
Følgende har Email hos TDC, Svend
"
Anker Glavind - Hobro
Anne Glavind - Ulstrup Skole
Axel Glavind Andersson - Langå
Bent Glavind Jacobsen - Brønshøj
Carsten Glavind - Sønder Felding
Christina Glavind Falk-Jensen - Ankerhus Seminarium
Claus Glavind - Aarhus Tekniske Skole
Claus Glavind - Århus N
Claus Glavind - Aarhus Tekniske Skole
curt glavind - esbjerg N
Dorrit Glavind - Danmarksgades Skole
Inger Glavind Bo, - Institut for sociale forhold og organisation (I1), Aalborg Universitet
Jan Fisker Glavind - Mariager
Jannie Hoffmann Glavind Asferg - Sabro
Jens Glavind - Farum
Jette Glavind - Malling Skole
Jette Glavind - Sorø
Jørgen Glavind - Brabrand
Jørgen Glavind Rubach - Randers
Katrine Glavind Skovmand - Lystrup
Ken Glavind - Grenaa
Lars Glavind Østergaard - Hvidovre
Lonny Glavind - Rungsted Kyst
Marianne Glavind - Greve
Mathias Glavind - Lindevangskolen
Merete Glavind Bonde - Arbejdsmarkedets Tillægspension, ATP
Mette Glavind - Højbjerg
Mette Glavind Walsted - Aalborg Seminarium
Nis Glavind - Frederiksberg
Poul Glavind Jacobsen - København S
Sune Leslie Glavind - IT-Webhouse ApS
Sune Leslie Glavind - Rungsted Kyst
Svend Glavind - Hellerup
Søren A. Glavind - Hellerup
Søren Ashly Glavind - Hellerup
Søren Glavind - Viborg
Thorkild Aamand Glavind - Århus V
Tina Glavind Laursen - JCVU Århus Lærerseminarium
Torben Glavind - Østerskov Efterskole
Torben Sander Glavind - JCVU Århus Lærerseminarium
"

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 03-11-07 12:42

Henrik fordi jeg har haft noget korrespondance med Henrik pr e-mail. Han hedder Hans Henrik Glavind, hvis vi skal være helt nøjagtige.

Kommentar
Fra : kiny

Dato : 04-11-07 16:48

Tak til dig " Svend " for alle dine input. Jeg har været inde på mange af de sider du har foreslået og fundet flere interessante ting.

Til Finn Kyhn ! Du nævner en " Hans Henrik Glavind " som en mulighed til evt. flere oplysninger
omkring " Glavindslægten ". Slægtsforsker han i denne slægt ? I givet fald vil jeg meget gerne kontakte ham.

Til Beel ! Først - ved man hvorfor gården hed Glavind, som dens beboer åbenbar tog navn efter ?
Ved du, hvad den Glavind der afslog fæstet omkring 1765 hed ? I en skifteprotokol fra Stenalt Gods
dukker Anders Nielsen Glavind ( d. 1737 ) op. Altså har han ikke beboet Glavindgård som voksen.
Jeg ser også et par steder, at Glavind'er gifter sig med Glavind'er !1! ( bl.a Anders datter, Bodil )
Så måske er det blevet til en stor blandet familie, mellem de forskel. grene.
Mon man har dokumentation for at Laust G ikke er i familie med andre G'er. Hvorfra skulle han ellers have haft navnet ?

Venligst
Kiny

Kommentar
Fra : Beel

Dato : 04-11-07 17:54

Hej Kiny.

Jeg begynder at undre mig, du starter med at skrive, at du er nybegynder uden nogen særlig viden om din slægt.
Men hen ad vejen kommer du alligevel frem med forskellige navne.
Hvis du kender en Anders Nielsen Glavind født i 1670 må du selv have en viden om de mellemliggende slægter.
Nej, der er stadig 3 uafhængige grene.

Ps. Bogen om Vind og Vindinge sogn omtaler Laust Glavind. Der findes også en på det kgl. Bibl. af Johannes Bech, der hedder Laust Glavind. -Vestjyllands sidste troldmand.

Hilsen Beel.

Kommentar
Fra : kiny

Dato : 04-11-07 19:06

Hej Beel !

Jeg ER nybegynder inden for dette felt, men har via, bl.a denne side og andre
IT - sider opdaget flere ting om slægten.
Fra gamle papier jeg har liggende kender jeg kun A N G's navn i lige linie fra Marie Sophie Glavind.

Hvad ang. Laust G. har jeg bogen af Johannes Bech.
H.P.Hansen har skrevet : " Kloge Folk - Folkemedicin og Overtro i Vestjylland ",
hvori han også omtaler Laust G. og hans virke, men intet sted forekommer der noget om hans
slægt / navn's oprindelse.

Samme A.N.G ' datter Bodil Andersdatter Glavind g.m Niels Christensen Glavind ( årstal kender jeg ikke ) ???

Venligst
Kiny

Kommentar
Fra : Beel

Dato : 04-11-07 20:06

Anders Nielsen Glavinds datter Bodil Andersdatter Glavind blev gift den 30/6. 1747 i Vivild kirke med Jens Rasmussen Rygaard. AO. 123 - han fæster sin fars gård matr. 8. i Ørsted

Hilsen Beel

Kommentar
Fra : kiny

Dato : 04-11-07 23:27

OK, så har min kilde ang. Bodil taget fejl....

Kommentar
Fra : Beel

Dato : 05-11-07 09:09

Hvorfor skulle skiftet i Stenalt gods være forkert.
Der findes måske to Bodil´er.
Hun er måske gift 2 gange.
Det er jo det slægtsforskning handler om, og det der gør det spændende.
Hvad med at starte nedefra med dem du kender. Det gør det faktisk meget nemmere.
Brug lokalarkiverne i området. der ligger meget materiale parat.

Hilsen Beel

Kommentar
Fra : kiny

Dato : 05-11-07 12:21

Tak for rådene.

Hilsen
Kiny

Kommentar
Fra : axanders

Dato : 14-11-07 19:42

Kommentar
Fra : axanders

Dato : 14-11-07 19:52

hvis din farfar er Sigurd Glavind Kristensen født 1885 er hans søskende:

Marie Sofie født 1878
Anna Marie født 1880
Jens Kristian Valdemar født 1883
Ejnar født 1886
Dagmar født 1888 min mormor

Kommentar
Fra : kiny

Dato : 15-11-07 09:59

Til axanders !

Ja, min farfar er Sigurd Glavind-Kristensen. Desværre kendte jeg ham ikke og - da min far
i en ung alder rejste til København og boede der resten af sit liv, har vi aldrig haft kontakt med nogen i hans familie.

Jeg kunne godt tænke mig, at vide " hvor de blev af og hvordan havde de det ".

Mon du kan give mig nogle flere oplysninger - evt. via min personlige mail-boks.

Mvh
Kiny

Kommentar
Fra : Beel

Dato : 17-11-07 10:31

For at afrunde "Slægten Glavind - Kristensen".

Hvis du er interesseret i slægtstavle for hele din faderlinie fra Sigurd og Maren Pedersen Hesselager, bliver du nødt til at lægge din private mailadresse i min personlige mailbox.
(jeg går ud fra, at jeg har en sådan) Da der ikke kan sendes vedhæftet fil her.

PS. De slægtstavler som Jens Christian Glavind lavede er behætet med en del fejl.

Hilsen Be.el

Kommentar
Fra : porse25

Dato : 17-11-07 17:11

hej kiny

jeg begynder at tvivle på at du er" nybegynder" i ordets første betydning,du er i hvertfald kommet godt fra start,og jeg er spændt på den videre udvikling af din og dine hjælperes udforskning af glavind-kristensen.

m.v.h.
P25

Kommentar
Fra : kiny

Dato : 18-11-07 09:51

Hej P25

Det er rigtig, at dertil jeg ang. min slægtsforsk. er kommet, skyldes ene denne
fantastiske side og mulighed for at " snakke " med andre. Det har givet mig
utallige informationer, hvad jeg er meget glad for.

Mvh
Kiny