/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
3-phase Brushless Motor
Fra : MonieJacobsen
Vist : 571 gange
200 point
Dato : 29-08-07 07:48

BEMF timing for 3-phase Brushless Motor

Er der en der vil hjælpe mig med, at ændre Coderne, der er skrevet I C++ ???
Se Coderne her:
www.sunwind.dk/projekt/Mine-C++Coder.txt

Det er BEMF timning - funktionen jeg skal havde tilføjet I Coderne.

I Menu setup manual, skal jeg kunne indsætte, det tal der skal gælde for BEMF timning.

Der bruges en Børsteløs regulator på 45A der virker mellem 11-46VDC
Se her:
http://www.himodel.com/electric/HiModel_AS_Series_3-10S_Brushless_Motor_Speed_Controller_HV-45A.html

Håber meget du vil hjælpe mig, da det er et stort problem for mig når jeg skal afprøve egen lavet motor.
Du kan sende forslaget for dine ændringer af Coderne til min E-mail: mjs(AT)nypost(DOT)dk

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-08-07 07:51

Tænk at en virksomhed som sunwind er så frække de bruger gratis
hjælp til deres IT afdeling.
Hvad med at betale prof. for arbejdet.

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 29-08-07 08:07

Styr lige dine ORD..
Jeg er en privatmand der blot har lavet en god hjemmesidemed med et godt emne.
Og som privat mand, er jeg ved at lave en en motor

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-08-07 08:12

Det handler meget om sunwind i dine spørgsmål.
Dårlig reklame for et seriøst firma.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-08-07 22:07

Jeg ved ikke noget om Brushless motorer, men den del om C.

Jeg gidder ikke lave koden for dig, bl.a. fordi jeg ikke har nogen chance for at finde ud af om det virker.

Men hvis du vil have hjælp til at lave koden selv kan jeg godt hjælpe.

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 30-08-07 07:16

Til BertelBrander
Lad det stå fast fra starten, at det er en ren og udproffessonel hobby, at jeg ekspermenter med 3-phase Brushless Motor.
Men har ikke noge forstand på C++ program codning
Og derfor ønsker jeg hjælp til indførgelse af funktionen BEMF timing i mine Coder.
Men det kan være, at det af denne her vej, ikke er muligt?

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-08-07 19:25

Jeg har ikke kikket ret meget på koden eller set på hvad der skal laves.
Som jeg forstår det er det ret simpelt, og jeg vil gerne hjælpe dig med det.
Men det er kun dig der kan oversætte koden og finde ud af om det virker, så du bliver nødt til at sætte dig ind i emnet.
Den kode du linker til er ren C og ret simpelt opbygget så du bør ikke have svært ved at læse og forstå hvad der foregår.
Jeg tror at du får svært ved at finde en person med kendskab til emnet som vil gå ind og lave koden for dig, så enten må du selv have fingrene ned i gryden ellers må du betale nogen for at gøre det.

Hvis du ønsker min hjælp fremover er du velkommen til at sende mig en mail, det er lidt lettere at diskutere den vej.