/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Hvem er profeten Hilafet ?
Fra : valdera
Vist : 1235 gange
100 point
Dato : 25-08-07 10:36

Ja hvem er islamisten Hilafet
han har da virkelig fået folk på banen med sin missioneren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-07 11:07

Spørg ham/hende

Der er sikkert ikke skrevet navn og adresse i profilen

Hvorfor er det så interessant at vide, vil du konvertere

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-08-07 11:20

Frofet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-07 11:25
Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 25-08-07 11:33

Hej Valdera

Islam har 4 personer i Hilafet . pbuh
1: Hazrat Abu bakkar Sadiq. pbuh
2: Hazrat Omar bin khataab .pbuh
3: Hazrat Usman Ghani
4: Hazrat Ali pbuh

Og Hazrat Omar Bin khataab har da virkelig fået folk på banen med sin missioneren.

mvh

pk2dk99

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-08-07 11:56

Vi burde sende alla hjem - lukke af for olien - og gå over til vindkraft.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-07 12:02

profilen på kandu.dk hilafet = shaheed eskildsen der her agiterer for Hizb ut-Tahrir i danmark

http://64.233.183.104/search?q=cache:4fja405JGWkJ:www.hizb-ut-tahrir.dk/bog/haefter/livssyn.pdf+shaheed+eskildsen&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 25-08-07 13:12

Hej Refi nej jeg vil ikke konvertere
men det ville være rart at vide hvad hans hensigter er for sin mission ( han burde da vide at vi rigtige danskere ikke er så dumme at hoppe på den)
men det er dejligt at se så manges reaktion
Hilsen Valdera

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-08-07 13:37

Hvis disse navne hører til i den danske folkeregister:
Citat
1: Hazrat Abu bakkar Sadiq. pbuh
2: Hazrat Omar bin khataab .pbuh
3: Hazrat Usman Ghani
4: Hazrat Ali pbuh

Er det faneme uhyggeligt.Gi`r Mareridt,om fremtiden.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-08-07 13:59

Tja - det er altså svært, at være tolerant ......................... overfor intolerance.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-08-07 14:35

Citat
rigtige danskere

Undskyld, men hvad er en rigtig dansker??

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-07 14:41

Citat
Undskyld, men hvad er en rigtig dansker

Det er en der TÆNKER dansk.....

Dette uanset husfarve og religion......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-07 15:00

At læse hér: http://www.kandu.dk/Spg108636.aspx

.. mere præcist: http://www.al-dawah.dk/default.html

Som revet ud af den eneste bog 'brugeren' nogensinde har læst !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-07 15:05

Kan man ikke forholde sig til andet end skønliterære værker (Biblen & Koranen), skrevet og ment som 'godnat' oplæsning for 'de små' ..og andre analfabeter?

..så er man dømt til at blive hægtet af; i den vidensdeling, som til stadighed foregår i den frie og ucencurerede offentlige debat

Læs om Islam hér: http://da.wikipedia.org/wiki/Islam

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-07 15:09

Fanatikere?

Dem ta'r man vare på hér: http://www.dci.dk/

..om så det er fundamentalistiske: Jøder, Muslimer, Kristne, Satanister ..eller andet 'godtfolk'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 25-08-07 16:12

Hej Calista

Undskyld, men hvad er en rigtig dansker??

Det er en der TÆNKER dansk.....

Dette uanset husfarve og religion......

Her er svaret Hilsen Valdera

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-08-07 16:14

Så forklar mig lige en gang, hvordan man tænker dansk, tak.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-08-07 16:25

Forsøg på en "tænke Dansk" forklaring:
At sætte spørgsmålstegn ved uforklarlige påstande.
At vælge frihed frem for underkastelse.
At acceptere andre holdninger. (dog ikke frihedsødelæggende holdninger)
At tænke med det Danske sprog (ej oversætte sit eget sprog til Dansk)
At tænke positivt med et glimt i øjet
At tænke ud over sin egen næsetip
At tænke selvironisk

At tænke.

Hilsen den tankeløse.

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 25-08-07 16:27

Hvis du er dansker behøver jeg ikke at beskrive så ved man det godt selv

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-08-07 16:31

Ok..
Jeg ved det ikke, derfor er jeg ikke dansker

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-08-07 16:34

Jammen Calista dog - hvem siger at det rigtige svar står at læse her på Kandu..........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-07 16:35

Citat
Jeg ved det ikke, derfor er jeg ikke dansker

Ja det må du jo bedst selv vide

"Vi" andre danskere er ikke i tvivl

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-07 16:41

Citat
Der tales i hjemmet om, at moar skal begynde at arbejde igen, som social- og sundhedshjælper, men udregninger viser, at det overhovedet ikke kan svare sig, da familien vil miste ca 2000 kr om måneden i rede penge.

Kan det virkeligt passe, i disse tider hvor man snakker så meget om, at det skal kunne betale sig, at gå på arbejde?!

Noget "tyder" på du er dansk

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-08-07 16:47

Javel ja.. der graves i gamle tråde :D

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-08-07 16:49

Hov hov - hvem er så VI - der er jo stadig en del fra den store halvø.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-07 16:56

Derfor satte jeg også ""

Du er jo en af dem der betaler for at komme til Danmark og trække vejret

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-07 17:15

BEMÆRK: Det er f.eks. ikke særlig 'dansk' at fremkomme med selvrefererende argumenter som:
Citat
1. Det Rationelle Bevis for Skaberens Eksistens

Den islamiske verdensanskuelse, og endvidere den islamiske livsstil, bygger på et intellektuelt grundlag. Altså er Islam hverken en religion, eller et sæt af værdier og ritualer, som oprinder fra en blind tro. Islam er tværtimod en intellektuel verdensanskuelse, hvorfra der udspringer et omfattende socio-politisk og økonomisk system. For at forstå det unikke system som Islam tilbyder er det nødvendigt at forklare den islamiske verdensanskuelse, dvs. beviset for Skaberen, Allah (swt), og Hans Tale, Qur’anen.

Skaberens intellektuelle verdensanskuelse er beskrevet i Skaberens 'intellektuelle' bog og 'tale':

Qur’anen !

Altså: Enormt rationelt, økonomisk og socio-politisk ..og 'bevist' !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-08-07 17:19

Ja ja Refi - men jeg så også hvor langt i er fremme henne i en gammel by. De benytter stadig den gamle teknik, som vi har kasseret for længe siden. Men I må jo "TRO" på sagerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-07 17:23

Ja alt "det nymodens pjat" er ikke altid af det bedste

Min cykel har stadig "kun" 2 hjul - jeg så på øen at man visse steder er gået over til 4....

Så tror man nok man har opfundet "væltepetren - hva

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-07 17:24

Mere om selvreferente udsagn her: http://www.cut-the-knot.org/selfreference/index.shtml

Tænk lidt dybere over udsagn som f.eks. :

Half the lies they tell about me are true !

=

Halvdelen af de løgne om min person der bli'r fortalt; er sande !

Altså: Sande løgne?

</HALVE LØGNE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-07 17:24

(e) - sæt selv ind.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-08-07 22:56

Jammen Molo -
Som helhed er histrien løgn.
Men halvdelen er sand.
Men histrien er ikke i sin helhed sand.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-07 23:54

e.c -> Korrekt ...hvis man udelader et 'o'

</ML>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-08-07 00:03

Har du aldrig hørt om histrien, som vist er datid for historien.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-08-07 00:05
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-08-07 00:06
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-08-07 00:21

Jeg bekender mig til optimisme ..fordi: Uden optimisme? ...hvad er der ellers at gøre?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-08-07 00:30

Der kommer mange smukke budskaber fra mange forskellige religioner

Jeg ka' bru' budskaberne !!!

..men ikke religionerne

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-08-07 01:04

NU forstår jeg hvorfor de bliver skjult under en burka !
De pigebørn, du linker til Molo, ku' selv få mig til at konverterer til hvad som helst.
Gambrinus
Jeg har forøvrigt læst, at muslimer kan blive gift for en times tid, når trykket bliver for stort.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-08-07 01:38

Gambrinus -> Nåehh du mener mit link til : http://www.cssboxing.com/temp/burka.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-08-07 01:50

Der skal sgu flere piger som Ofra Haza til at skabe fred i mellemøsten

http://en.wikipedia.org/wiki/Ofra_Haza

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 26-08-07 07:17

Hej Alle

I skriver så meget men i må kun skrive hvad han sporgt i sporgsmål. tak
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 26-08-07 08:48

Hvad er det for noget vrøvl folk må vel skrive hvad de har lyst men
PK2dk99 er der tæer der klemmer ; det er godt med en debat og megen humor ellers er tilværelsen trist
Valdera

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-08-07 16:49

pk2dk99 -> Det ku' jo være at Hilafet = shaheed eskildsen

..kunne lære ét og andet ..end Koranen hér på sitet?

.. og du pk2dk99 ..burde indse at;
Citat
ISALAM ER SANDHEDEN.

..måske nok liiiiige er en 'sandhed' med modifikationer,

..som så mange andre trosretningers selvopfyldende profetier, moralkodek og selvopfattelse.

Jeg har stor respekt for frihedskamp:
Citat
JEG ER SELV MUSLIM. VI MUSLIMER BOMBER IKKE. DET ER EN KRIG. ISLAM SIGER AT HVIS DET KRIG SÅ BARE GØRE HVAD SOM HELST. MUSLIMER I IRAQ OF PHALISTINE HAR INGEN VÅBEN DERFOR DE BOMBER.

..mod undertrykkende autoriteter, men at føre denne 'krig' i troens perspektiv ..er ufrugtbart og opstruerende for dialog og fredelig konfliktløsning.

Der skal et empatisk menneskesyn og troværdighed til for, at ændre verden ...ikke BOMBER !

Klog mand takler ikke modstanderen ...han dribler udenom

</BEVAR CHRISTIANIA>

Godkendelse af svar
Fra : valdera

Dato : 28-08-07 18:23

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 18:31

Selv tak....

Utroligt hvad sådan en tråd kan bringe