/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
heii
Fra : bette-9000
Vist : 789 gange
42 point
Dato : 23-08-07 07:46

hvad er hovedsteden i italien

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 52 point
Dato : 23-08-07 08:18

Rom

Kommentar
Fra : iah

Dato : 23-08-07 08:26

Hvad har du gang i moster?

Hvad med at få lukket dine andre mærkelige spørgsmål...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-07 08:28

Citat
Rom

Helt forkert.ROM er en udmærket vædske,der gerne indtages i små glas.Og som i rigelig mængde,godt kan gi`"buller i kasketten".

Undskyld,den var under daglig standard.Men jeg ku`ikke la`vær.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-08-07 08:55

Roskilde

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-08-07 09:35

ROM det er noget man drikker.
Italien er en st?vle, s? hovedstaden hedder "H?LEN".
Hvad skal du bruge det til moster?

hawaii7

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 23-08-07 09:36

Videre på MOSEBÆK:

Udsøgte feriesteder:
Rom
Wien
Drammen
Dortmund

(pas på med Brandertpasset)

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-08-07 09:43

Mexico City

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 23-08-07 09:44

Og hvad betyder "heii"? Mener du mon "hej"?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-08-07 11:57

Heil er vel tysk, for hil. Kendes fra nationalsange, linien "hil drot og fædreland, hil hver en danneborger der virker hvad han kan"
Elller fra salmen Hil dig frelser og forsoner - Man kan ikke sætte hej ind nogen af de sreder.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 23-08-07 15:35

Hva´? Øhh.. Det er ikke "heil" men "heii" som overskriften på spørgsmålet lyder Men ellers en god forklaring på et andet spørgsmål Valde

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-08-07 16:50

Jamen så stil dog de rigtige sprgsmål - så kommer svarene nok til at passe

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 24-08-07 00:45

Heii - bette-9000.

Først og fremmest hedder hovedstaden Rom.

For det andet, mener jeg du burde havde lært det i skolen, men da Verden efterhånden
er blevet så lille, og jeg har en søn der er noget ældre end dig, som også har ret store huller
i sin geografiske viden, er jeg godt klar over at det at vide hvor man er henne i Verden,
er noget man som den opvoksende befolkning bare kan overlade til en GPS at finde ud af.

Man skal jo nødig motionere hjernen for meget, den risikere jo at få nogle samfundsnyttige tanker, som kan gå ud over teknikproduktionen.

Nu skulle jeg jo nødig give dig motivation til at du begynder at tænke på, at dine efterkommere
også gerne skal have muligheder for at leve på Jorden.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 24-08-07 08:03

Hvis verden bliver mindre...
hvorfor stiger portoen så?

WeekendReplik fra
TOM

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 24-08-07 11:24

Hej yearhouse.

Hvorfor portoen stiger, hvis verden bliver mindre...

Ja, det var jo - også - et svært og meget vigtigt spørgsmål at få svar på!

Det kunne måske være fordi det er naturligt at alt udvikler sig her i Verden.

Selv når et menneske dør, indgår det jo i det naturlige kredsløb, uanset vi mennesker tilsyneladende forsøger at stoppe vores egne overlevelsesmuligheder her på Jorden.

Nå - men som en følge af naturen, har vi jo fjernet os temmelig meget fra Rom.

Skål på det!

mvh
DkwM327

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 24-08-07 11:39

Dét har vi, ja...

Men Rom blev jo ikke BRYGGET på........osv osv

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-08-07 14:22

Nej det er da også så rigtigt - Men husk nu at fortynde med Cola!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-08-07 16:53

Så læs dog spørgsmålet:
Citat
hvad er hovedsteden i italien

Hovedstaden er en flot og dejlig by, med masser af spagettispisesteder.
Nogle kalder denne hovedstad i Italien for Roma.
Andre kalder den bare for Rom - nok fordi det er for svært, at skrive Roma.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 24-08-07 17:12

Det inspirerer mig til at opfinde en ny drik:

Roma-Cola

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-08-07 17:49

Rom an Cola

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-08-07 19:47

Rom(a) er ganske rigtig hovestaden i Italien.Mest kendt for spaghetti-westerns,Sophia Loren, Guilliano Gemma og Peter Lee Lawrence.I nævnte rækkefølge.
Forresten,der er vist også noget med en Vatikat,hvor man,mod et mindre beløb,kan få syndsforladelse.(Hvis man ellers har syndet). Adios Gringo!

Mosebaek.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 26-08-07 05:47

Jeg foretrækker Rom uden (Tilsat Cola, som det heder på DÅRLIGT Dansk), og så må det gerne være Barcadi Rom. Te med Vestindisk Rom falder også i min smag.

mvh
DkwM327

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-08-07 10:24

Joe - ja -spaghetti westerns og Sophias Loren, eller hvad de hedder på italiensk, husker jeg da så godt. Nå ja ren Rom - jamen så skål da!l

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 27-08-07 11:28

Foretrækker osse rom uden sodavand.

Frygter Cola-bakterierne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-08-07 11:33

yearhouse så er det måske nok disse colabakterier, man altid får ondt i hovedet af.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 27-08-07 11:51

Måske E.C.

Tror nu mere det er stoffet "Kvantum" de propper i?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-08-07 11:55

Det er det ikke her, for vi bruger kun adlibitum.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 27-08-07 12:14

Hvis jeg var trådopretter, ville jeg lukke a´ ?....hva´ mener i?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-08-07 13:47

Citat
Hvis jeg var trådopretter, ville jeg lukke a´ ?....hva´ mener i?

Enig!
Der kan vist ikke vrides flere dråber af dette tema.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 27-08-07 14:08

Vrides dråber...........

Dén fes osse ind

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-08-07 16:24

Der kom lidt mere.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-08-07 17:14

Det sku`da så lige være dette:

http://www.thebad.net/sounds/leecommercial.mov

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : bette-9000

Dato : 27-08-07 21:00

Tak for svaret dova.