/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
kattegården lugter
Fra : bams
Vist : 720 gange
20 point
Dato : 18-08-07 09:12

Min kattegård lugter, grunden er nok , at jeg har 3 hunkatte gående der, jeg har ingen hankatte, men problemet er at der kommer ( ikke kun 1 men flere ) udefra hankatte og simpelthen strinter op af den , det er jo nok naturlig for dem, jeg har prøvet med noget temmelig dyrt noget, som skulle få dem til IKKE at vil derhen, men det har ikke været effektiv nok ?? nogen ideer hvad jeg kan gøre ???Har kun 20 point da jeg er ny
Hilsen bams

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 09:21

låg på kattegården (trådnet over)

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-08-07 09:40

Den er svær! --- Her kræves lidt teknik og snilde. En eller anden form for lyd- og bevægelsesaktivering via en sensor der registrerer bevægelse. Fugleskræmsel, du kan event, selv stå på lur? kombineret med pludselige lyde, knald-, skud-, sirene- eller dåseskrammellyde. Du skal nok lige have en aftale med naboerne først!
Problemet er vel bare, at dine egne katte også bliver forskrækkede.
(Med risiko for at få på puklen):
Skyd de fremmede katte, "tror" man har lov til det på egen grund, muligvis er det nok med et luftgevær???
MVH Akle

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 09:46

ajiiiii hvor er du ond akle

ps - det med "låg på" har jeg set flere steder og det ser ud til at være den ultimative løsning.

(alt efter muligheden selvfølgelig)

Trådnet der vender skråt udaf kan også forhindre fremmede katte i at komme ind - men smutter en af egne katte kan de jo så heller ikke komme ind.

ps.. her i nabolaget er der to der har sat trådhegn over - den ene har et træ i midten og trådhegnet er ligesom ført opad så hans egne katte har en vis mulighed for at klatre i den nedersted del af træet. Trådhegn har jo den fordel at det kan formes

Kommentar
Fra : bams

Dato : 18-08-07 09:56

Hej miritdk
Det er en lukket kattegård med en smal sikkerhedsgang, den er lukket på vindsiden med plade og resten med tråd, taget er af plastikplader, derfor prøved jeg at købe det dyre spray og behandle ca. ½ m ud, jeg kan ikke forestille mig hvordan jeg kan lave yderlig et låg ?? andre forslag modtages gerne

Hilsen bams

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 18-08-07 09:56

nixen bixen...man må ikke bare skyde katte....der er en dyreværnslov der forbyder dette...og gudskelov for det.....find ud af hvis katte et er og få dem neutraliseret i stedet for.....er det vildt levende katte, så gør visse katteorganisationer den slags og genudsætter dem hvis de er raske. er det private katte, så må man vel kunne forlange at de blir holdt mere øje med....men kattene har nu deres naturlige instinkter, ligesom alle andre hankønsvæsner...de vil ha noget af det frække så snart de ser en på en smuk dame. og hvad er dog dejligere end en skøn lille damemis......
alle katte burde være neutraliserede.....så ville man ikke ha alle de sølle stakler rendende rundt for lud og koldt vand.....katte er jo dejlige...ikkke????
min missers søde mor. miauuuuuuuuuuuuu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 10:03

hmmmm bams - så mistolkede jeg - sorry.

Ved du hvad andre katte ikke kan fordrage (luk øjnene dem der ikke vil se det) - en gang eddikkesyre rundt om hvor andre katte kan komme til (ingen garantier - men jeg afprøvede det en årgang der kom en yderst emsig herre i een køre og han forduftede helt )

Kommentar
Fra : bams

Dato : 18-08-07 10:11

Kære Akle
Din metode bruger jeg ikke, jeg elsker katte og vil da nødig skyde andres kæledyr
Hilsen bams

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-08-07 10:23

Tak 'mirit' - nemlig! - så kan jeg gemme min ondskab og afprøve din EDDIKKE"SURE" . Jeg har som 'bams' en overdækket, lukket løbegård i haven, med jevnlig visit af fremmede katte, inklusiv Don Juan'er med indbygget duft.

Citat
ajiiiii hvor er du ond akle
YES! "Med ondt skal ondt fordrives!!! Har du 'mirit' evner til at fordrive uønsket kræ med søde ord?
Nåh skidt pyt, du kom jo med din gode afprøvede metode - som skal prøves og hvilket jeg håber også kan gavne spørgeren 'bams'.

MVH Akle

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 10:29

næææ vist kan jeg ikke fordrive med søde ord - men blev så tosset på den "don juan" engang at jeg hev en pæn portion kikærter ud og smed efter den - SÅ kom den væk (indtil næste omgang) - katte kan nemlig ikke fordrage ukendte og generende lyde (som du også skriver akle)

Den eddikkesur brugte jeg kun ganske kort - men har en næstennabo der går udenfor at gør det hver eneste dag - og det har vist sig effektivt

btw har jeg ikke kat mere desværre

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-08-07 10:29

Citat
Din metode bruger jeg ikke, jeg elsker katte og vil da nødig skyde andres kæledyr
Hilsen bams

Det samme her!
Det var en hel del galgenhumor i! og glimtet i øjet er jo svær at se på skrift.

Hav en god dag!
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-08-07 10:36

btw har jeg ikke kat mere desværre

Hvor har jeg ondt af dig!

MVH Akle

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 10:37

HVIS jeg havde noget at skyde med - HVIS jeg vidste hvem filan der har den møgkat jeg bliver så "ond" på ind i mellem ( fyyyyyyyyyyy miritdk) - HVIS - så havde jeg gerne skudt ejeren af en kat der er så misrygtet og påtrængende af nød at jeg ikke KAN lade være med at fodre den en smule når den er helt vild efter at komme indenfor her. Men desværre har jeg gennem ca ½ år ikke kunnet opspore dem der har den.
NOGEN SKAL BARE SLET IKKE HAVE DYR

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 10:39

TAK akle - men det er nu et års tid siden og jeg har valgt ikke at have kat - tror jeg nok - i og med jeg leger med flyttetanker. Har så til gengæld et "barnebarn" af en dejlig amstaff mere end ofte

Nå vi er vist off topic - stakkels bams

Kommentar
Fra : bams

Dato : 18-08-07 10:59

Hejsa miritdk
Det bliver nok dig der skal have point, vil lige vente og se om der kommer flere forslag ?? sådan syre kan vel ikke skade deres poter ?????
Hilsen bams

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 11:04

ingen kat ved sine fulde fem ville jokke direkte ind i syren - og den trænger ned i vores desværre allerede forgiftede jord. Katte kan normalt ikke fordrage lugten af eddikke produkter - prøv at syre kaffemaskine af - så fordufter misserne

vent nu lige og se om der er andre med bedre forslag

Kommentar
Fra : bams

Dato : 18-08-07 11:19

bruger du det rent eller skal det et blandings forhold til ???

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 20 point
Dato : 18-08-07 11:25

jeg blandede det halvt med vand - min nabo bruger det rent (og det stinker )

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 18-08-07 11:26

hvor finder nogen onde mennesker dog på......flot klaret........hvis je gbegynder at sige onde ting om hunde, puhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ha,....så skal folk sku nok være der...hunde de er sku da til mere besværd end katte...de larmer, de overfalder folk og andre hunde på gaden....de blir ikke ordentlig opdraget og ejes af folk der ikke har en fis forstand på at passe en hund....mange hunde altså.....ser det hver eneste dag på gaden og udenfor mine vinduer....folk der ikke kan forsvare ssig uden at de absolut skal eje en kamphund, forså tror de at de er noget.....der er rigtig mange af disse mennesker her på nørrebro og omegn af denne type. det er væmmeligt at gå forbi dem, for man ved aldrig hvad der kan ske...de går uden snor, de snuser til en og klammer sig opad en på stierne og hvis man er ude at løbe, ikke mig mere, så er det lige før de løber efter en.....de lægger deres lort på gader og fortove og deres ejere gider ikke samle op efter dem og hvis man poientere det, så får man bare beskidte svar.....de blir sat udenfor butikke rog ejendomme i haverne, hvor de så får lov til at sidde eller rende rundt og gø og glamme til andre meneskers irritation.....nææææææææææ...så er katte da noget mere stille og meget mere renlige.....de gør selv rent efter sig.....passer sig selv og skal ikke opdrages på den samme måde.....de skal bare lære hvor tissebakken er og hvor deres madskål står....og så følger resten.
kattene ved faktisk godt når de har lavet noget galt.....min hun græder hvis hun blir klar over at mor her har en forkert mine på...når hun har lavet noget galt....me så smutter hun da bare ind under sofaen og blir der til det er glemt igen.....katte er nogen dejlige selvstændige og meget kærlige dyr...og så holder de mus væk, hvis ma bor et sådant sted. får de deres mad, så har man et dejælig kærligt dyr for resten af deres levetid......bare man passer på dem.me neutraliser dem så de ikke formere sig...for det gør de ellers.....efter min mening enhever katteejers pligt.....ligesom at gå til dyrlægen med dem...
nu smutter jeg på ferie....pas på jeres dyr uanset hvad det er for nogen....og lige en poientering....jeg kan godt li hunde, bare ikke alle slags.......respekt for alle menneskers forskelligheder..og dyretilhørsforhold.......
ciao og god resten af august og september med.......håber det blir godt vejr her også....det er der heldigvis der jeg skal hen........ITALIA.......
miau fra min mis og hendes mor.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 11:26

hmm gad vide - kan huske de katte jeg har kendt og min egen der ikke kunne lide lugten af eddikke - om man ikke blot kan bruge alm eddike ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 11:29

god rejse missjosephine og prøv at komme dine fordomme til livs

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 18-08-07 11:30

hvilke fordomme.....mod hunde og deres ejere? den blir ALDRIG anderledes, forjeg ser det hver eneste dag........ciao

Kommentar
Fra : bams

Dato : 18-08-07 11:40

Jeg vil da prøve at blande med vand, for der er jo ingen grund til at bruge det rent hvis det virker, men hvad med planterne, det er mere eller mindre rododendron rundt om, kan de tåle det ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 11:47

du skal ikke sprede det - det skal hældes sådan i nærheden af kanten til kattegården - der kan du vel komme til ????

Forresten - kender du ca tiderne for hvornår de fremmede katte kommer - så er det bedst at gøre det sådan lige før så lugten virkelig generer - fandt jeg da ud af

(egentlig en barsk måde æv)

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-08-07 13:26

Ca. tiden er normalt fra slutningen af januar og hele sommeren indtil oktober/ november måned, så - det er faktisk 3/4 år, hvor hunkatten kan komme i løbetid, alt efter om hunkattene er udenfor hele tiden uden kunstig belysning (kortere risiko), eller indenfor med længe lys (længere risiko). Det er længe at besudle miljøet!!!
Du kan også prøve med løgskiver eller hvidløg. Katte hader løglugt og mine katte flygte, når jeg har løglugt på fingrene.
MVH Akle

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 13:46

løg er godt - min kat elskede løg - men måtte ikke få det - men det er da en lidt mildere måde

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-08-07 13:54

'mirit' - den mildere måde vil jeg gerne høre lidt om.
Hvidløg, var det også hvad dine katte (dengang) elskede?
Mine katte flygtede ved lugten af løg, men der er noget om katte tager ved lære afr deres mennesker. Mirit, hvis dine katte hele tiden at måttet tilvænnes løglugten fra dig, som de tilsyneladende elskede, så har de nok måttet acceptere "stanken", som værende GOD!
Kun en idé!
Jeg er personligt også tilhænger af rå løg (specielt), samt hvidløg, så hvem ved hvad de kære firbende er tvungen til at acceptere af ren kærlighed?
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-08-07 13:58

'mirit' --- nåh ja! Du mener mildere måde contra eddikeSURE!
Det varede lidt før den ind!
akle

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 13:59

Citat
'mirit' - den mildere måde vil jeg gerne høre lidt om.
.... akle altså det var jo den du skrev med løg

hvad min person angår så - naaaaaaahh ikke den store løgelsker som sådan - men i visse retter hører de jo til

Citat
så hvem ved hvad de kære firbende er tvungen til at acceptere af ren kærlighed?
... ja hvem ved - jeg ved det i hvertfald ikke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 14:03

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-08-07 14:28

Ja, ja - hvor kan det være ?
Mojn!
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : bams

Dato : 18-08-07 14:51

Tak for svaret miritdk.
Jeg har nu lagt en rand med blandingen rundt om, noget sker, for mine katte har lagt sig ind i deres kasser, men nu håber jeg de/ den rette kommer som det er tiltænkt, den ene er jeg sikker på kommer nok forbi hveranden dag , det foregår faktisk " mere eller mindre " hele sommeren igennem.
Hilsen bams

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 14:56

prøv med løg og hvidløg også -

jamen klart de fordufter med den stank - det var jo bare ikke meningen dine katte skulle - men tilløberne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 14:57

og husk så at du ikke kan nøjes med en enkelt gang - helst lgie før du ved hvilken tid uvedkommende katte forsøger sig.