/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Til Molokyle
Fra : JensT
Vist : 753 gange
200 point
Dato : 14-08-07 08:10

For godt indlæg med en rimelig enkel løsning.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 14-08-07 09:00

Tak JensT

..men mit svar er nu også en delmængde af ASP CAPTCHA Project : "Completely Automated Public Turing Test to Tell Computers & Humans Apart" fandt jeg ud af. Jeg vidste' åbenbart mere end jeg troede

Til gengæld blev jeg meger klogere af at læse Smorch's svar igennem ..EFTER jeg selv havde skrevet min kommentar!

F.eks. er det sgu smart at lade 'grafik'-løsningen gå 'hånd i hånd' med en oplæsnings/lyd løsning og dermed styrke WAI. Svagtseende kan så forlige sig på en oplæsning af tal/bogstavkombinationen og man har dermed sikret sig at denne type brugere også får mulighed for at udfylde formularen, samtidig med at man holder bot's stangen.

Spændende emne og noget kandu.dk kunne lære af som løsning på det nylige SPAM 'angreb' i private indlæg her på sitet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 14-08-07 18:25

Ja, men da det er et site hvor "kun" danske eller dansktalende vil have deres normale gang, gav dit indlæg mig ideen til en meget enklere løsning.

Indtastning af een bestemt tekst i et felt, ellers vil formularen ikke gå videre.

Det ord der skal tastes vil være en del af hjælpeteksten.

Hvis det så "crackes" så vil vi tage de mere dynamiske metoder i brug.

Godkendelse af svar
Fra : JensT

Dato : 14-08-07 18:25

Tak for svaret molokyle.