/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Lever
Fra : Sillepigen
Vist : 762 gange
50 point
Dato : 09-08-07 14:39

Hej med jer!

Jeg er én af den håndfuld danskere, der ikke finder lever såå appetitligt igen. Men jeg har ladet mig høre, at når man er i gang med et vægttab, er lever en gang om ugen en god ting for, at huden strammer sig ind.
Så jeg tænkte om nogen kunne svare på, om det også gælder leverpostej eller om I har nogle opskrifter på leverliggende, der gør det lidt sjovere at spise lever end på den traditionelle måde.

God sommer!
Kathrine

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 14:51

Citat
om det også gælder leverpostej

I en slankekur

Der er mere fedt end lever......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-08-07 14:52

Jeg ved ikke om det med lever passer, men det passer i hvert tilfælde ikke med leverpostejen

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 09-08-07 14:52

Ikke i alle Du kan få dem i ret fedtfattig udgave også

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-08-07 14:53

Citat
Der er mere fedt end lever
Ja hvis det er skrumpelever

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-08-07 14:56

Lever er generelt sundt, men om det ligefrem virker slankende tvivler jeg på.

Med mindre det fungerer på den måde, at du sætter det på menuen - lader være at spise det, fordi du ikke kan li det, og på den måde hopper et måltid over. Så bare på menuen med leveren i en månedstid, så er du strammet op så du ligner en 17 års korpige.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 14:57

Citat
Du kan få dem i ret fedtfattig udgave også

Korrekt - det var nu også mere i overført betydning....

Men jeg kan garantere dig for at leverpostej KUN har en negativ virkning i forbindelse med slankekure.....

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 09-08-07 14:58

Jeg er ikke meget ældre end 17
Og I misforstår. Jeg mener ikke at det er SLANKENDE, men det skulle have en sammentrækkende effekt for huden. Indgår i en del af de kure jeg tidligere har prøvet.
At fedtindholdet er lidt højere end det jeg normalt får er underordnet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-08-07 15:01

Guuuud det må du altså undskylde Sille Så skal jeg nok lade være at drille dig.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-08-07 15:01

Jeg troede du var en gammel rynket mokke på..... øhhhh må hellere holde min mund

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 15:03

Citat
At fedtindholdet er lidt højere end det jeg normalt får er underordnet
.

Så er det jo virkningsløst med en slankekur

Kan du ikke lide lever - så lad det være.....

I det hele taget - glem ALT om disse slankekure og lev sundt med masser af grøntsager og god motion....

GLEM alt om "stram hud" i din alder - den kan vi komme tilbage til når du er over 40

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 09-08-07 15:04

Ja, det må du nok hellere Klumme Hun slår fra sig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 15:05

Man siger også at gulerødder er godt for synet - bare se hvor få kaniner der bruger briller...

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 09-08-07 15:06

Det er præcis sådan jeg har tabt mig. Det har taget omkring 1½ år nu. Stille og roligt tempo. Og jeg kan foreløbigt holde det. Jeg afprøvede kurene og konkluderede at de ikke virkede i længden og skiftede derefter livsstil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 15:09

Citat
opskrifter på leverliggende, der gør det lidt sjovere at spise lever end på den traditionelle måde.

De kan jo skære det i stykker og komme det i salaten.......

Ligeledes sammen med ris - pasta.....

Der er masser af muligheder....

Det behøver ikke være stegt i smør med bløde løg... ( UHHHMMM)

Tror jeg ved hvad menuen står på i aften

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-08-07 15:10

Ups.... whauuuu.

Kender du den med masochisten og sadisten.

Masohisten bragte deres ellers perfekte forhold til ende, og smed sadisten ud. Udelukkende fordi han ikke slog til LOOOOOL Nå ikke, okay

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 15:11

Citat
Jeg afprøvede kurene og konkluderede at de ikke virkede i længden og skiftede derefter livsstil.

En YDERST fornuftig beslutning.....

Hvorfor:

Jo - det er det ENESTE der virker......

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 09-08-07 17:32

Rigtigt fornuftigt at du laver en kostændring, istedet for en decideret slankekur,

Det eneste man taber ved en slankekur, er ens gode humør

Accepteret svar
Fra : metteto

Modtaget 50 point
Dato : 09-08-07 18:33

Vægtvogterne havde den religion om lever på et tidspunkt, men de har også fraveget den.
Spis lever hvis du kan lide det, eller fordi det er sundt på flere områder, men det virker ikke opstrammende!!!!

Hold fast i den langsomme metode, det er det der virker.

KH Mette

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 09-08-07 23:04

Tak for svaret metteto.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-08-07 23:21

Hwa så med mig?? Jeg sagde osse noget klogt Eller gjorde jeg??

Kommentar
Fra : nituche01

Dato : 06-12-07 12:41

jep kostomlægning er den bedste spring ikke på vognen med hård motion meget lidt mad det hele skal forgå i dit tempo jeg har prøvet at følge andres tempo jeg blev en sur gammel mokke jeg sprang heldigvis fra i tide ( jeg er gift endnu) så nu kører jeg derud af i mit tempo jeg vejer så meget at jeg ikke behøver tænke på om huden bliver strammet op det klarer lægerne hvis du mener du skal ha strammet op så gå i et motion center de kan vejlede dig du skal nok klare dig bare du passer på bliv aldrig så tyk som mig det giver heldbreds problemer men det tror jeg hellere ikke du er du har heldivis ikke de store problemer selvom du føler de er store skal du nok klare dig