/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
renoveres fra a til z
Fra : Mille35
Vist : 813 gange
100 point
Dato : 08-08-07 11:18

Vi har sat vores hus til salg ,da vi har et andet som vi købte for år tilbage.
Det nye hus vi skal flytte om i ,skal hoved renoveres fra a til z
Og det skal gøres rigtig denne gang håber vi på
Er der nogen der har nogen gode ider til hvad vi skal huske at gøre ?
Og evnt.nogen link til gode hjemme sidder
Det er er Muremester villa fra 1946

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-08-07 11:26

Citat
Er der nogen der har nogen gode ider til hvad vi skal huske at gøre ?

fra a - z, det lader sig ikke gøre på nogle få linier her.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-08-07 11:35

Pløj igennem gør det selv bøger og blade.
Tag trillebøren med på bib. og lån et par
hundrede kilo bøger i emnet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-08-07 11:36

Du starter med en container.......

Du slutter med en buket blomster på spisebordet.....

Hvordan havde du forestillet dig at få en udførlig beskrivelse af alle arbejdsgange fra folk der ikke engang har set huset....

Det er måske klar til nedrivning - det er der jo ingen der kan vide uden at se det....

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 08-08-07 11:52

Det var bare gode fif som varme i gulv elkontakter mm som man måske glemmer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-08-07 11:58

Det glemmer man ikke - det er jo noget I selv skal tage stilling til om I vil have.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-08-07 12:18

elkontakter, installationsarbejde må i ikke udføre selv.
Så det behøver i ikke tænke på.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-08-07 12:21

Citat
Og det skal gøres rigtig denne gang

Betyder det et mislykket hus, som er sat til salg.
Stakkels købere.
Er i ikke bare nogle glade amatører uden praktiske evner?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-08-07 13:07

Da jeg gik igang sidst:

Nyt gulv
Gulvvarme
Nye vinduer
Ny køkken
Nyt bad
Al ulovlig el skiftet
Ny moderne tavle
Kloakering lovliggjort
Centralstøvsuger
Ventilationsanlæg
Klimavarmepumpe
Jordvarme

+ alt det andet!

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 08-08-07 14:34

jeg fortryder at der ikke blev taget billeder af alle rum inden vi startede med at bygge huset om...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-08-07 16:47

Masser af stikkontakter i køkkenet - jeg har en 3 faset gruppe alene til køkkenstikkontakter(10 stk) (med jord naturligvis) Ovn og kogeplade skal også bruge sin egen gruppe (16 amp)

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-08-07 21:15

Citat
Kloakering lovliggjort

Hvorfor dog dog det, det gamle "nedsivning, ikke godkendt" virker sgu da fint

- Anden

P.S. Det bedste råd, hav styr på økomomien/snak med banken.. Så står i ikke med en gang uoverskueligt (økonomisk?) rod, som jeg selv kom ud for..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-08-07 21:19

Njaeee and, der var lidt fusk under gulvet, så det fiksede vi lige, da vi alligevel havde gravet ud.

En af sjukkerne kom ud for stygt rod da han gik i gang. VVS'er med spændende før og nu priser. El der var meget slemt (fusk, så det var ikke til at komme efter) osv osv

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-08-07 21:24

Eller gør som jeg, byg lidt ad gangen................... jeg har bygget og ombygget i over 30 år.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-08-07 21:29

...og når du beregner hvad det skal koste, ganger du med ikke under 1,5 så har du det virkelig budget!

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 08-08-07 23:33

Tror milli35 er gået igang

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 09-08-07 08:03

Næ ikke endnu
men tegner og kigger efter gode Fif og dem er der jo mange af.
Jeg vil have centralstøvsuger anlæg og ventilation nu hvor vi river det hele ned aligevel
Og måske brændeovn

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-07 08:51

Jeg ville ikke have brændeovn igen!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-08-07 22:10

Brændeovn? Hvorfor dog det svineri i stuen?! Få hellere et fastbrændsels fyr, som jeg selv har

Der er MANGE penge at spare når man selv skaffer varmen, plus man slipper for svineri i stuen

- Anden

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-08-07 22:11

Sparer over 20.000kr årligt på olie

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-07 22:17

Eller bedre - jordvarme

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-08-07 22:28

Citat
Eller bedre - jordvarme

Hvordan slipper man så af med stort og småt brændbart?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 22:31

Citat
Eller bedre - jordvarme

Ja - jordpriser er faldende

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-07 22:41

Man beholder bare træfyret TADAAAAAAAAAAAA

og væk med det larmende uhyre.. OG er du ikke hjemme lader du bare VP'en tage over. Det ruinerer ingen. Men skal jeg til at betale for træ, ryger trækedlen ud. Det hænger ikke sammen. VP'en er billigst.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-08-07 22:53

VP ?? Øhh..

Træ er da gratis, der er altid nogen paller mange er glade for at slippe af med, nogen der bygger om der bliver glade for at man fjerner deres affalds træ, eller nogen der har et træ i haven eller et læhegn de vil af med, der er masser afmuligheder, bare fat trailer og motorsav

- Anden

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-07 23:03

Nemlig Taunus, meeeen det er ikke altid man er hjemme og kan stable i Sime'n (jeg har også sådan en), og det er ikke altid man gider. Såehhhh er sådan en VP (varmepumpe) altså en skøn ting. Så jeg kan vælge mellem varme der koster en anelse, eller noget der koster en anelse varmeindsats.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-07 23:06

Før jeg fik skidtet lavet om, havde jeg en DFJ trækedel. Den døde og jeg var nødt til at hælde olie på kedlen en uges tid i hård vinter. Det lærte mig at fremtiden hed andre varmekilder, for det med olien ville ruinere mig (maaange kvadratmeter og huset er jo ikke splinternyt). Så først skiftede jeg DFJ'en og så ud med oliekedlen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-07 23:09

Men en passende buffertank hjælper slemt på hvor længe du kan være væk, og forbedrer virkningsgraden voldsomt på trækedlen. VP'en holder også meget af lange drifttider, og alt er dejligt automatisk. Fyr når du er hjemme (hvis du gider) og spar endnu mere.

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 100 point
Dato : 09-08-07 23:22

Jeg kan da kun fyre når jeg er hjemme

Ja, jeg fortryder også at den gamle 1200L olietank røg ud, den havde en passende størrelse til buffertank

Jeg fyrer da i en fin gammel Salamnder 1.2, DFJ om du vil
Der står en ekstra 1.4 på lager til hvis den skulle stå af
Meeen, den jeg fyrer i har altid fyret med olie, til jeg satte låge og rist i den, samt monterede åben ekspansion og træk regulator
Det samme med "reserven", også kun været brugt til olie. Så de er ikke udbrændte, som hvis de altid havde kørt med træ

Jo jo, varmen er der sgu

- Anden

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-07 23:30

u må få en DFJ ved mig. Den skal bare skilles ad og pakkes om.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-08-07 23:39

Tak for tilbuddet
Men må hellere sige nej tak, har efterhånden fået slæbt lidt for mange gode sager til huse

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 19-08-07 15:55

Tak for svaret taunusanden.