/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Projekt Opgave =)
Fra : Juvic...
Vist : 741 gange
165 point
Dato : 29-01-03 15:33

Hej alle sammen !

Vi er to drenge der er ved at forberede os til en projekt opgave, vores tema er " To modsætninger der mødes" !
Vi har derfor valgt:

Irak-Danmark
Muslim-Protestant
Koran-bibel
Iraks- og Danmarks samfundssystem
Vi vil også gerne have noget omkring hvordan det er at være muslim i Danmark, og hvordan det er at komme hetil. Altså en/flere Muslimers erfarning/oplevelser af Danmark, Danskere og hvordan I/de bliver modtaget.
Måske også noget om fordomme, rasisme... Er der mange fordomme som ikkke passer eller hvad...?

I vores projekt opgave vil vi gerne belyse tingene fra begge sider, i vores tilfælde dansk integration og overnævnte, måske også at kunne fjerne fordomme... I det hele skrive tingne som de er FRA BEGGE PARTE...

Hvis I har Link til steder på nette, kunne de være godt... Vi har nemlig haft svært med at finde noget gpdt matriale...

P.s. Danske erfarninger/oplevelser må også godt være med :P

På forhånd TAK :P =)

HIlsen Juvic... ! =)

Accepteret svar
Fra : polpot

Modtaget 175 point
Dato : 29-01-03 15:57

Hej juvic.
jeg er en af de efterhånden mange danskere, der har konverteret til islam.
Hvis i har nogle konkrete spørgsmål, er i meget velkommen.
mvh. polpot

Kommentar
Fra : JydenFraJylland

Dato : 29-01-03 17:12

hvad med at prøve www.islam.dk ? Ret god side..

Kommentar
Fra : summer

Dato : 29-01-03 18:22

Jeg er en af de efterhånden mange danskere, der er blevet kristne.
Hvis I har nogle konkrete spørgsmål, er I meget velkomne
mvh.summer

Kommentar
Fra : nice_girl

Dato : 28-02-03 12:42

Der er mnage sider... den nemmeste måde er at ...gå ind på www.yahoo.dk og så vil der altså komme fler emner så ka i se hvilket passer bedst ti jeres projekt og vælg det...jeg er sikker på i finder mange,... held og lykke med projektet....

Kommentar
Fra : pleif

Dato : 23-03-03 13:58

Hej

Med hensyn til forholdet mellem kristendom og islam samt koranen og bibelen, vil jeg anbefale jer at låne en bog på biblioteket, skrevet af Steen Skovsgaard. Han er præst i Gellerup kirke ved Århus i et sogn, hvor over halvdelen er muslimer. Bogen er udgivet på Unitas forlag og hedder "De fremmede har I altid hos jer". Den er let læst og fortæller en masse.

Håber ikke, I allerede har afsluttet opgaven.

mvh
PLeif

Godkendelse af svar
Fra : Juvic...

Dato : 23-03-03 20:00

Mange tak for alle rådene....

Men vi er færdige.... fik 9... lidt under hvad vi havde regner med... men det går !