/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Testamente
Fra : JanneBL
Vist : 432 gange
20 point
Dato : 07-08-07 14:46

Min kæreste og jeg har købt hus sammen. Han har to børn fra tidligere forhold.
Jeg ved at det vil være rigtigt godt hvis vi får lavet et testamente, så hvis det sker at han dør, så står jeg ikke kun med ½ delen tilbage og hans unger med den anden halvdel.
Mit spørgsmål, hvor finder jeg en god og "billig" advokat? Har hørt at det kan blive ret dyrt....
Håber at nogle kan hjælpe mig :)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 30 point
Dato : 07-08-07 14:51

Citat
Mit spørgsmål, hvor finder jeg en god og "billig" advokat? Har hørt at det kan blive ret dyrt....

Det er generelt fast pris......

Så det er bare at ringe og spørge efter prisen - der selvfølgelig er afhængig af hvor kompliceret I vil have det....

Tvangsarv kommer i ikke uden om - han kan ikke bare testamentere det til dig.....

Godkendelse af svar
Fra : JanneBL

Dato : 07-08-07 14:52

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 14:53

Selv tak....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-08-07 15:02

Der er altås mulighed for at sidde i uskiftet bo, således at arven først bliver opgjort efter længstlevendes død

Se mere her

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/841.html

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-07 15:18

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Min kæreste og jeg har købt hus sammen. Han har to børn fra tidligere forhold.
Jeg ved at det vil være rigtigt godt hvis vi får lavet et testamente, så hvis det sker at han dør, så står jeg ikke kun med ½ delen tilbage og hans unger med den anden halvdel.

Som jeg læser det, er der tale om et kærestepar, så kan den efterlevende ikke sidde i uskiftet bo.

Begge skal oprette et testamente, men "han" kan ikke undgå at hans "unger" arver.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 15:18

Citat
Der er altås mulighed for at sidde i uskiftet bo

Ja da....

Der er flere muligheder.....

Det er jo dem de skal finde i samråd med advokat.....

Mange andre ting kan ligeledes spille ind....

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 08-08-07 07:46

Og så er der hele balladen om livsforsikringer og fælles anskaffleser, gl studiegæld osv. Jeg kender "enker" som er løbet ind i store problemer,, fordi de ikke var gift. Prøv det! Det er ikke så slemt.