/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Tilfældig foto fra mappe/under
Fra : NoName7620
Vist : 640 gange
490 point
Dato : 04-08-07 22:54

Er det muligt at kode f.eks. php så den henter data (billedfiler ) fra mapppe/undermapper, sådan som f.eks. screensaveren der findes i windows gør eller skal billederne absolut være tilknyttet database. Man har f. eks. en mappe hvor alle ens billeder ligger - men de ligger alle i diverse undermapper... f. eks. cup2007, fest_hos_blabla, tivolitur osv.
Eller er der andre muligheder f.eks. java ?

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 500 point
Dato : 04-08-07 23:02

Sikkert IKKE det du mener.

Men hvad med bare. at bruger et almindeligt,
album_fremviser + det er gratis.
http://jalbum.net/

Men hvis andre skal kunne uploade så se næmere på
http://www.opensourcecms.com/
Under foto-album´s
kan anbefale coppermine
http://coppermine-gallery.net/index.php

de andre virker, men diverse FEJL og MANGLER

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-08-07 23:03

Citat
de andre virker, men diverse FEJL og MANGLER

de andre virker, men MED diverse FEJL og MANGLER

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-08-07 23:08

Citat
http://coppermine-gallery.net/index.php

Viser forskellige billeder, for hver gang du er på siden.

Eller også kan du SELV bestemme_ stort valg.

Skal du have de skins/templates, der er tilgængelige,
tager det en evighed at hente dem, men skal gerne uploade dem til dig.
Så du har dem alle på engang.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-07 23:08

Javascriptløsning?

http://www.webdesign101.dk/slideshow/sequencer.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 04-08-07 23:09

Nej - det skal være kode der henter billeder i diverse undermapper og skal kunne indsættes på hjemmeside + det må ikke være baseret på database da alle billeder er uploadet via ftp og ikke tilknyttet base.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-08-07 23:10

Mange muligheder, medmindre BRUGER
kommer det nærmere---

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-08-07 23:14

PRØV___ molotov´s foreslag.

ORKER ikke mere http://www.cssboxing.com
i dag___LOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-08-07 09:31
Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 05-08-07 09:43

Tror spørgsmålet bliver misforstået lidt !

Det skal fungere ligesom screensaveren der selv henter i undermapper uden at jeg skal ind i koden og definere dem - der er tale om måske hundrede undermapper indeholdende op mod 6000 billeder der skal kunne vælges imellem. Synes ikke lige jeg i forslag kan se noget der ligner det jeg efterspørger - eller tager jeg fejl ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-08-07 10:21

Du er da i koden nødt til at angive hvilke billeder i hvilke mapper der er tale om. Lægge dem ind i en datastruktur evt. et array. Derpå kan du vise billederne i array'et i tilfældig rækkefølge.

Det er således de 3 scripts jeg har linket til fungerer.

Det er ikke muligt i standard javascript at søge efter filer i undermapper på serveren. Der skal vist brugets et ActiveX objekt, men det har jeg ikke den store forstand på ...eller selv lyst at benytte.

var Fo = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");

..se: http://www.codeproject.com/jscript/search_in_files.asp?df=100&forumid=3521&exp=0&select=1169133

Det samme kan muligvis laves i PHP/ASP ..altså søge i underbiblioteker efter billedfiler.

Søgeresultatet kan så lægges i en database eller i en dynamisk datastruktur. Derfra kan billederne så hentes og vises i tilfældig rækkefølge.

Jeg 'orker' ikke at bruge lang tid på at implementere et sådant 'system' gratis til dig. Det må du vist selv rode med ud fra de oplysninger du allerede har fået ..eller 'vente' på, at en eller anden dukker op, som allerede har kodet et sådant slideshow med automatisk indlæsning af billedfiler fra specifikke underbiblioteker.

Hvis jeg var dig ville jeg modificere et af de 3 Javascripts til at opfylde dine behov.

..eller måske spørge i et dedikeret PHP eller ASP forum?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 10-08-07 08:10

Det lader ikke til der er nogen let løsning - eller sagt på en anden måde ikke lige noget der opfylder mit ønske... desværre. Men lukker spørgsmålet og giver pointene til mest aktive - disken.

Godkendelse af svar
Fra : NoName7620

Dato : 10-08-07 08:12

Du får pointene for mest aktive