/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Handicaptillæg og barsel.
Fra : Zofie
Vist : 3423 gange
100 point
Dato : 29-07-07 01:06

Hejsa.

Hvis man får handicaptillæg til SU, kan man så få ekstra klip eller anden form for støtte, når man skal have barn?
Synes ikke, det er ret meget at leve for, hvis ikke man får yderligere støtte og ikke må arbejde.
Håber, her er en der ved noget

Hilsen Sofie.

Accepteret svar
Fra : return

Modtaget 100 point
Dato : 29-07-07 06:32

her er lige lidt læsning håber du kan bruge det til noget

Udbetaling

Vi udbetaler handicaptillægget hver måned sammen med SU-stipendium og SU-lån eller sammen med slutlån. Også når den studerende får udbetalt ekstra klip i forbindelse med fødsel eller adoption, eller når den studerende får udbetalt ekstra klip på grund af rådsarbejde, arbejde med de studerendes sociale eller uddannelsesmæssige forhold, sygdom eller andre særlige forhold.
Du kan ikke få handicaptillæg med dobbeltsats. Dog kan vi udbetale et dobbelthandicaptillæg sammen med dobbeltklippet før første lønnede praktikperiode. Du kan ikke få handicaptillæg i perioder med lønnet praktik.

Fravælger du SU-stipendiet, fravælger du også handicaptillægget. Du kan godt fravælge handicaptillægget alene. Så stiger fribeløbet i disse måneder til den laveste fribeløbssats

dette her er fundet på www.su.dk

Godkendelse af svar
Fra : Zofie

Dato : 29-07-07 23:59

Tusind tak for svaret.
Jeg har været en del inde på su.dk, men har ikke kunnet finde det, du skriver, men jeg har jo nok stirret mig blind på det