/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Genstridig ACER bærbar
Fra : molokyle
Vist : 1125 gange
228 point
Dato : 28-07-07 09:18

Sved på panden idag....

Ved siden af min egen computer står:

1 stk. Acer blærbar m. 1 dvd-drev, men uden 3½'' diskdrev.
1 stk. CD-ROM 'kan ikke bootes' ..eller køres fra DOS -> Windows XP Pro (..flerbruger licens).
1. stk. CD-ROM Win98 SE med tilhørende floppy bootdisk.

Smadret boot sektor på C: drev. (AKTIV: Primær DOS partition , logisk c: , 2 Gb. )
1 EXT partition (NTFS) fordelt på to logiske drev = d + e , ialt 50 Gb.
1 del ikke-partioneret plads på ca. 8 Gb.

..ialt en ca. 60 Gb. harddisk ..i 'dårligt' humør

Fdisk vil ikke slette den udvidede partition, fordi der findes logiske drev.

Fdisk vil ikke slette 'ikke DOS partition', fordi der findes logiske drev.

Fdisk oplyser om logiske drev: Der findes ingen logiske drev.

Fdisk ...vil faktisk ikke andet end både slette og oprette en: Primær DOS Partition.

Hvad gør en klog?

Henter Killdisk: http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

..brænder et udmærket *.iso til en bootable DVD, kører programmet og.... SHIT !

Ligemeget hvor mange gange jeg scanner drev og biblioteker, genopretter partitions, 'reparerer' BOOT sektoren, så vil skidtet ikke 'DRÆBE' en skid i et "One pass zero wipe" af disken ..når man som der står på skærmen: Press F10

Faktisk sker der ikke en skid

Hmmm......

20 forsøg senere trykker jeg i desparation på div. F-taster i Wipe menuen ..og pludselig

...ved F6 eller F8 tror jeg:

Jubiiiæejh og tralala... en dialogboks som forkynder: Skriv; [ WIPE-FREE-SPACE ]

..eller noget i den stil. Hvilket jeg gør....

..og NU sidder jeg og kigger på en lystig 'Progress' linje som på 20 minutter er nået halvvejs.

Wipe: FULL WIPE, SLOW

Lidt heldig har man da lov at være en gang imellem

Vente vente vente....

Hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyl......................

Hold kæft hvor var jeg 'klog': Det virkede ikke alligevel.

De skide partitions er der stadig, men alle data er slettet og erstattet af nuller.

Her kommer hvad som den nu indeholder:

1. Unallocated: 1.999 Gb.

2. Extended: 53.88 Gb.
2.1 Lokal disk (1:) Total size: 24.41 Gb. Used space: 7.042 Gb. Free space 17.42 Gb.
2.2 Lokal disk (2:) Total size: 29.47 Gb. Used space: 1.356 Gb. Free space 28.11 Gb.

3. Unallocated: 7.844 Gb.

Hva' dælen gør jeg?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-07 09:22

http://www.kandu.dk/Tip16078.aspx

Denne CD kan rode rundt i partitioner.

Comp skal kunne boote fra CD

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-07 09:25

http://www.kandu.dk/Tip16034.aspx

Denne CD kan det samme.
system > administration > gnome partition.

Og så kan du samtidig prøve at køre med live UBUNTU ....................................

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 09:30

Prøver....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-07 09:33

Ok - lukker nu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 09:35

Nu har jeg føjtet rund på GParted's hjemmeside. Jeg ka' sgu ikke downloade noget

..men jeg kan få en flot versions historie

Har du et direkte link e.c ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 09:39
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-07 10:33

Legen er vist lidt kedelig den gode molo er faldet i søvn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-07 11:12

Hvis der kommer små hyggelige stikflammer omme bag på den Acer..............................så hæld noget renset benzin på. (endelig renset benzin så du ikke forurener)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-07 11:23

Når det hele er overstået, køber du en ny: http://www.medisoncelebrity.com/ bærbare koster næsten ingenting mere

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-07 11:32

Den fine comp på billedet ................................................ er nok dopet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 11:33

Det er ikke min pc eller medfølgende styrsystemer.

Jeg måtte lige i byen og købe nye DVD r/w og CD r/w, da min sidste DVD r/w er gået i udu. Noget som sker temmelig ofte synes jeg. Ofte får jeg kun lov at brænde/slette en 2-3 gange. Så vil hverken Windows eller mit brænderprogram kendes ved disken. Selvom jeg laver en full erase, så siger Windows: Disken er beskadiget eller er i et format Windows ike kan læse ..og brænderprogrammet melder: Disk not empty ....selvom det samtidiger viser at diskstørrelsen er o.o byte.

Nå... men nu skal jeg prøve GPartet's GRUB. Så må vi se om jeg ka' finde ud af det.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-07 11:37

Hvis du ikke har rusket for meget i partitionerne - kan du måske bare gøre C: aktiv

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 11:42

Det ka' jeg så ikke. Jeg brændte ISO filen ved at vælge: Burn from ISO image

Stak diske i den bærbare og nu står der en commandpromt:

GRUB>

[Mininmal BASH-like line editing is supported ..og bla bla bla]

Ikke nogen:
Citat
Læg CD i skuffen og start computeren
vælg den øverste (auto-configuration) > enter
skriv 11 > enter
og så > enter (evt. vælg sprog)
Den arbejder lidt og nu kan du se din harddisk.
Den første partition hedder /dev/hda1 og svarer til dit C: drev

Gøre partition mindre:
Højreklik på partitionsbjælken (/dev/hda1) og vælg resize/move
Tag fat i den sorte pil i højre side og træk den mindre
(det kan også gøres ved at taste værdier ind)
vælg CANCEL eller RESIZE/MOVE knappen
.............Windows bør altid ligge til venstre som er først på harddisken
Du kan nu se resultatet
Gå op i EDIT og vælg APPLY all operations
Du får nu en chance for at fortryde med CANCEL eller APPLY
Vælg APPLY og den arbejder et stykke tid
> CLOSE
Computeren skal genstartes i Windows efter denne operation

Oprette partition:
Start Gparted
H-klik på det frie område unallocated
vælg NEW
Vælg partitionstype i "create as" primary / logical /extended
...........Der kan være 4 primary
...........Der kan være mange logical i en extended
...........Der kan kun være een extended
Vælg type i filsystem
...........Fat16 / Fat32 / NTFS bruges af Windows
Er du i tvivl så vælg FAT32
...........Fat32 kan læses/skrives af NTFS (XP) og ubuntu
> Add
gå op i EDIT og vælg APPLY All operations
> APPLY
Lad den arbejde
> CLOSE

Afslutte Gparted:
gå op i Gparted og vælg QUIT
Gå op og klik på den røde EXIT

..OVERHOVEDET !

Lige meget hvad jeg skriver ud for command prompten, svarer den igen med:

Error 27: Unreconized command.

Hva' nu?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-07 11:44

Du kan sikkert finde ud af det, da jeg forsøgte at skubbe til partioner første gang, sad jeg jeg med en ualloreret disk på under 2 minutter, der var ikke taget backup nu kan jeg godt uden at ødelægge noget

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 11:44

e.c -> At oprette en primær DOS kartition og gøre den aktiv er prøvet. Det nytter ingenting.

Den bærbare kørte igår. Det var installeret 2 X Windows XP pro som dualboot. Den skulle bare WIPES og have geninstalleret XP.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-07 11:46

Du skal lige have fat i denne lille brænder software: http://www.ntfs.com/iso-burning.htm og skrotte Nero

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 11:48

Findes der ikke en bootable version for CD-ROM med det gode gamle program WIPE.EXE

Når man wipede med dette program forsvandt ALT på harddisken ..og partitions

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-07 11:50

Du skal bare lære GParted at kende molo, den kan gøre underværker med harddiske

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 11:50

o.v.n. -> Det er komplet ligegyldigt med hvilket program du brænder en ISO til disk, sålænge det ikke er selve ISO filen som man brænder over, men et ISO image som genskaber data under brændingen. Så amatøragtig er jeg heller ikke

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 11:52

Jeg har partitioneret og ændret partitions på hundredevis af maskiner før.

Det er første gang jeg oplever at FDISK ikke vil 'lege' med, når partitions skal slettes.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-07 11:53

jeg læste ikke hele dit lange indlæg, det så ud som om du havde problemer med brænding

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 11:56

o.v.n -> Jeg kan ikke se nogen GParted. KUN en kommandpromt: GRUB>

På disken ligger:

[boot]
[syslinux]
gparted.dat

Hvordan får jeg 'gang' i GParted?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 11:59

Det skal liiiige nævnes at jeg ikke kan komme i BIOS. Det er passwordbeskyttet og 'ejeren' har ikke paswordet og det er en han har købt brugt.

Den booter dog fint fra DVD drevet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-07 12:00

Nu henter jeg min bærbare og lægger GParted i, der kommer ingen kommado promt, vent så skriver jeg hvad der sker (skal lige have fundet den skide cd)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 12:02

o.v.n -> Jeg bruger ikke Nero, men CDBurnerXP Pro 3

..et udmærket program, som fungerer upåklageligt

</MOLOKE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 12:04

Er det fordi der SKAL være et fungerende operativsystem på disken for at kunne benytte GParted?

..for så er jeg jo lige vidt

Der er absolut INGEN data på omtalte partitions. De er jo slettet med KILLDISK.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-07 12:09

Der kom en grub dims og forskellige muligheder, klikkede på den øverste Auto configuration og næstefter på Default US Language så indlæste GParted

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-07 12:12

Nej det er ingen krav at der skal være et styresystem, GParted er selvkørende

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 12:14

..der er ikke nogen 'øverste' hos mig ..eller 'flere muligheder' o.v.n.

KUN en ledetekst som omhandler GNU GRUB version 0.97 ...og en command prompt:

GRUB>

Hva' nu?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-07 12:23

Jeg kan se at jeg har /dev/hda1 Filesystem ntfs og dev/hda2 Filesystem extended (gætter på det er sidefilen) og /dev/hda5 Filesystem fat32 (det er recovery partionen) jeg kan i teorien gøre hvad jeg har lyst til nu, og det er p.t. ingenting, det skal lige tilføjes at samme bærbare var i udu her i foråret, kørte Killdisk på den, formaterde og allorerede med GParted, derefter genoprettede jeg med Recovery CDen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 12:24

Hvis jeg kyler disken i min egen stationære får jeg til gengæld omtalte skærmbillede.

Det er nok den 'smadrede' BOOT sektor på den bærbare som forhindre GRUB i at 'få fat' og læse partition oplysningerne.

FDISK kan dog godt se disken, men vil ikke gøre 'noget' ved de EXTENDED partitioner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-07 12:25

Citat
Hva' nu?
ved det ikke, er du sikker på du ikke har brændt forkert ? Prøv med den lille gratis brænder !!!! Den laver ikke fejl

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 12:27

Nu vil jeg prøve at lægge WIN98 SE over på maskinen. (Den kan nemlig installeres fra BOOT, hvilket Windows XP Pro versionen jeg sidder med IKKE kan.)

Vender tilbage når jeg ved om dét ka' la' sig gøre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 12:29

o.v.n -> Det er intet galt med den brændte disk. Kører som den skal på min egen maskine

Det var jo det jeg sagde: Jeg er ikke helt amatør

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 12:29

Pause.... og forhøjer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-07 12:30

Der er ingen BOOT sektor når du har givet den en omgang Killdisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-07 12:33

Citat
Det var jo det jeg sagde: Jeg er ikke helt amatør
men det er jeg prøv at få e.c herind ingen, jeg kan ikke hjælpe mere, den kunne køre på min efter Killdisk, måske er harddisken i stykker, måske duer RAMmene ikke (det var fejlen hos mig dengang) der er mange muligheder som jeg amatør ikke ved noget om

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 12:54

Ad omveje er jeg nu ved at installere WIN98 SE på det 2 Gb 'store' C: drev

Umiddelbart ville den bærbare ikke genkende D: drevet efter at installationen var gået igang og ville formatere C:

(Indsæt WIN98 CD-ROM i drevet og bla bla bla..)

Jeg gætter på det var for at den efter installationsprogrammet startede 'opdagede' NT partitions og opfattede dem som henholdsvis D: og E:

Jeg bootede så op med DOS commandpromt og CD-ROM understøttelse, formaterede C: drevet og kørte INSTALL.EXE fra WIN98 SE CD-ROM'en.

Nu er den ved at installere, dog med en advarsel om at jeg ikke kan få adgang til NT partitionerne. (De 2 EXTENDED ..gætter jeg på).

I'LL BE BACK

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 13:08

Nyt problem:

Nu er jeg i installationen nået til: Egenskaber for Dato og klokkeslet

Jeg kan se, at når jeg skriver JULI ..så viser datoen d. 28, at det skal være fredag idag. Det er ikke ligesom i Windows XP at man kan angive årstal. Kun måned og dato. Jeg håber dette kan rettes senere? Jeg kan som sagt ikke komme i BIOS og jeg aner dermed ikke hvilket årstal den bærbare 'tot' vi befinder os i. Det kan give problemer med opdateringer senere, men den tid ..den sorg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 13:22

Nu kører WIN98 SE

..men hva' så?

Jeg gider ikke rigtigt lige nu, men vender tilbage iaften ..og imorgen.

Jeg har 'lovet' at maskinen er færdig tirsdag

Nemt: den klarer jeg på et par timer lørdag aften

Det blev lyv Larsen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-07 13:42

Gparted bør kunne slette de NTFS partitioner.
Gparted bør kunne udvide W98 partitionen (2 GB) Hvis du har partitioneret med win 98 så har du ikke sagt ja til store partitioner.

Er det meningen at den skal køre med win 98...........eller skulle der helst en XP på dyret.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-07-07 15:58

hmm.. Årsagen skal nok ses som noget med at de 2 partitioner under extended var beskadigede, og derfor genkendes forskelligt af de forskellige programmer fdisk gparted etc.....

Som jeg ser det står du nu med en fortsat syg disk, der "blot" skal renses helt - er det korrekt ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-07 16:19

Molokyle.......................se her....................http://www.kandu.dk/spg107548.aspx

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 18:22

JensT -> Korrekt !

e.c. -> GParted kan slet ikke køre på den bærbare ...heller ikke efter at WIN98 SE er gøret ind. Eller ved hjælp af nogen filer på CD'en.

Den kører dog efter hensigten på min egen stationære ...men dér ska' jeg dælme ikke ha' no'et lavet om !!!

Den bærbare er uden netadgang: Driverne til så 'ny' en bærbar ikke findes på installationsdisketten til WIN98.

Jeg ved ikke rigtig hvorledes jeg ska' gribe det an

Prøve at lægge Windows XP på den lille parttion med WIN98 vha. en opgradering?

..mest for at ku' få den på nettet?

..eller hva'?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 18:32

e.c -> Tak

Jeg har kigget ind hos Skingur

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-07 18:49

Du kan ikke lægge XP ind på 2 GB uden bøvl og ballade.
Gparted er jo en boot-CD og kører i rammen.

Jeg kan ikke huske om win 98 har denne funktion.
fdisk /mbr

Når du booter med gparted i din egen comp.................. viser den så et billede af harddisken.

Når du booter med gparted i den bærbare comp.......... hvad viser den så / hvor langt kommer den.

Der er jo hirens boot CD som har nogle kraftige værktøjer.
Jeg vil prøve at finde adressen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 19:04

Fatter du ingen ting e.c. ?
Citat
Gparted er jo en boot-CD og kører i rammen.

Ja, på min stationære med Windows XP Pro ..hvis jeg booter fra den fra DVD-disken med Gparted som jeg har lavet.

Dette kan IKKE lade sig gøre fra den bærbare... WIN98 SE ..eller ej

Den kommer til et sort/hvidt DOS skærmbillede hvor der står:
Citat
GNU GRUN version 0.97 (639K lower / 506816 upper memmory)

[Minimal BASH-like line editor is supported. For the first word, TAB lists possible command completions. Anyware else TAB lists the possible completions of a dvice/filename]

GRUB>

Det har intet med den fine DOS menu at gøre som man ser ...bl.a. på min XP maskine.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 19:10

Jeg er ude efter noget alá:

http://www.allegro.com/products/hp3000/wipedisk.html

http://www.sharewareconnection.com/titles/wipedisk.htm

..altså en eller anden shredder som kan køres fra en boot CD-ROM/DVD

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 19:15

..og som fjerner ALT !

Lave/oprette een Primær DOS Partition.

Formatere denne ene partionen i FAT32.

Derefter vil jeg installere WIN98 SE, da den XP jeg sidder med ikke kan bootes fra DOS, men skal køres som opgradering.

SÅ vil jeg installere XP Pro

Konvertere filsystemet til NTFS.

Opdatere via nettet.

..og være på den grønne gren

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-07 19:17

Det er også sådan en jeg er ved at finde.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 19:28

Sjovt som operativsystemer har fået vokseværk:

WIN98 SE i bærbar installation på en 2. Gb. partition:

Anvent plads 216.616.960 byte = 206 Mb.

Ledig plads 1.925.943.296 byte = 1.79 Gb.

Kapacitet 2.142.560.256 byte = 1.99 Gb.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-07 19:34

Tja - med diskettedrev, var den harddisk lagt ned for længe siden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 22:18

Ja, med en floppy havde det ikke været den store 'videnskab':

http://www.sectorforensics.co.uk/downloads/killdiskfloppysetup.exe

Nu går jeg i seng, men vil kigge til det i morgen.

Jeg ved værktøjerne findes 'derude':

1.) http://www.whitecanyon.com/wipedrive-erase-hard-drive.php
2.) http://www.regnow.com/softsell/nph-softsell.cgi?item=2013-4&affiliate=16087
3.) http://www.dtidata.com/disk_wipe.htm

Jeg tror jeg vil se nærmere på den gratis version af: http://www.eraseyourharddrive.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 22:21

På den anden side: Hvad mon dette betyder?
Citat
You can view a demonstration of the actual Department of Defense 5220.22-M compliant erasure process

Se en demonstration? Næeh... tak

http://www.eraseyourharddrive.com/freeversion.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-07 22:51

Du kunne også begynde at læse din post.......................................

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 228 point
Dato : 28-07-07 23:03

Har du prøvet>
Ultimate Boot CD
http://www.ultimatebootcd.com/
Der ligger et værktøj som jeg altid bruger>
Darik's Boot and Nuke>som også kan hentes seperat,vis
du ikke vil hente hele værktøjs kassen>

http://dban.sourceforge.net/
kører på floppy/DVD/CD/memory stik.
The best tool out there.
Manse9933

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-07 02:57

Var lige oppe og loggede på

e.c. joeh... men ikke noget 'spændende'

Desuden kan jeg ikke umiddelbart se hvornår jeg får privat post hér på kandu.dk. Ikonet med 'brevet' står nemlig ALTID ud for: http://www.kandu.dk/userMailView.aspx?uid=81351 også selvom jeg sletter alle private beskeder.

Manse Sjovt du si'r det. Lige inden jeg gik til køjs fandt jeg selv: http://dban.sourceforge.net/

..og vil i morgen STRAX brænde den dér ISO.

Hvis skidtet virker? Så er påængerne dine

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 29-07-07 03:09

Tag 2,5" disken ud af den bærbare - Sæt den i en 2,5" USB, eller på seriel ata med konverter til din stationære, og brug så GPart der - eller prøv simpelthen først med XP'ens egen diskhandler..

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-07-07 07:41

Skal lige være med på en kikker

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-07-07 07:48

Er der noget her du kan bruge??????????????????????
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

???????????????????????????????????????????????????

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-07-07 08:01
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-07 11:24

JensT ->
Citat
Tag 2,5" disken ud af den bærbare - Sæt den i en 2,5" USB, eller på seriel ata med konverter til din stationære

Dette var med i mine overvejelser, men dels har jeg ingen 'case' til 2.5", dels har jeg ikke lyst at skille 'fremmede' menneskers hardware ad (Så ville garantien gå sig en tur og jeg ville hænge på evt. udgifter i forbindelse med en efterfølgende reperation).

dr_dem -> Godt tænkt min ven, men jeg har allerede anskaffet mig en BIOS password cracker, som jeg skal prøve når disken er wiped færdig. Godt initiativ ellers...

Nu kører Darik's Boot and Nuke på den bærbare. Det gik som en drøm ...indtil videre.

Jeg brænde ISO'en smed den i den blærbare efter DOS info skærmen trykkede jeg [Enter] markerede drevet. De forskellige partitions blev automatisk afmærket samtidig. De hører jo til aktuelle drev. Trykkede F10 og voila... Nu står den stille og roligt og 'tikker' derud af. Den er nået 15% af af disken på en halv time ..af FØRSTE pass af 3 og skriver at det estimereres at der er 3½ time endnu.

Jeg er spændt på om den får det hele med, men det ser nu rigtigt ud

Når den er færdig vender jeg tilbage.

På forhånd mange tak for interessen/hjælpen til alle deltagere i denne tråd

I er bare for go'e

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-07 11:52

Med quick komandoen så kører den et pass og tager f.eks
en 120 gig på ca 45 min.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-07 12:04

Manse9933 -> Jo jo... men jeg læste at det tilrådes, at man som 'newbee' skulle lade den køre med default settings og da jeg synes jeg har haft problemer nok med den 'skide' blærbare, så fik BDAN lov til dét.

34.87% Round 1 of 1. Pass 2 of 3 ...............

Der mangler 'stadig' 2½ time (..den beregner åbenbart ny sluttid for hvert pass)

Det positive er dog at den også skriver i status feltet i øverste højre hjørne: Errors 0

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-07 12:09

okay,den æder alt på en disken(alle patitioner)jeg
bruger det altid når jeg geninstallerer styre systemer,
mig selv og venner,en helt nyvasket og velduftende HDD

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-07 14:04

Sændinger stiger....

88.15% Round 1 of 1. Pass 3 of 3 ...............

Der mangler 23 minutter.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-07 14:57

Manse9933 -> Havde du ikke kommet ind over i 'sidste øjeblik'?

..så havde jeg nok annulleret dette spørgsmål

Nu er ALT i den skønneste orden og jeg kan komme videre ...en hel del klogere

Go' søndag til alle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-07-07 16:40

Så er jo alt OK ALLE I DANSKE R_VHULLER (hvis I er dansker)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-07 16:55

Det er godt med dig molo.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-07-07 17:06

MOLO har DU____fået RenSet måSEN. DET Eer en god T___ing el__ers ha

en uge

dr.dem

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 30-07-07 07:28

Citat
Dette var med i mine overvejelser, men dels har jeg ingen 'case' til 2.5", dels har jeg ikke lyst at skille 'fremmede' menneskers hardware ad (Så ville garantien gå sig en tur og jeg ville hænge på evt. udgifter i forbindelse med en efterfølgende reperation).

FYI - Der er ingen "sladrehank" på acer notebook ved udtagelse af harddisk.
Godt du fik det fikset alligevel

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-07 09:03

JensT ->Ingen sladrehank? Hvor sku' jeg vide dét fra? Normalt (..pc'ere) er der 'lak' som blir brudt ..et eller andet sted.

Ja, nu kører den fint med XP Pro på én partition

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 30-07-07 17:05

Jamen godt du fik lortet op og kører, så kan du altid komme tilbage når vi andre har problemer'

dr.dem