/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
hvilken linux skal jeg vælge?
Fra : andersburn
Vist : 609 gange
300 point
Dato : 25-07-07 01:15

jeg har lidt problemer med at finde den rigtige linux, nu ser det ud somom det bliver ubuntu, nogle der ved bedre end mig?

jeg computer:
core 2 duo 2,4
asus p5n-e sli
2 gb ddr2 ram, fra kingston
320 gb SATA2
1 DVD og 1 cd brænder
x1900xt, dette vil jeg gerne have mulighed for at overclocke, kan man det i linux? (køre med 35% overclock nu)

jeg vil gerne have et operativsystem, der er let at bruge og ser godt ud.

jeg ved ikke om jeg afskær mig noget ved, at vælge en 64bit version?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 25-07-07 02:22

Ubuntu lad dit valg blive der, den er rimelig nem at lære at kende og bruge, vi er et par stykker her på Kandu som bruger Ubuntu, og der er også mulighed for support hos UbuntuDanmark, bliv medlem der, der er altid nogen til at hjælpe: http://www.ubuntudanmark.dk/forum/ læs tippet her, for at komme godt igang: http://www.kandu.dk/Spg104389.aspx

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-07-07 11:06

Ja ubuntu er den nemmeste Linux til at starte med.
Der findes mange og mere omfattende udgaver af Linux - men lidt svære for en windowsbruger.

Her er lidt hjælp til at komme igang - lavet i samarbejde med O.V.N.
http://www.kandu.dk/Tip16034.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-07 11:25

Øv jeg kom til at linke til kladden godt du er vågen e.c

Kommentar
Fra : GlemSom

Dato : 25-07-07 21:18

Selv har jeg ikke prøvet den nyeste Ubuntu - men kan sige at de lidt ældre ihvertfald er til at anbefale!
Skulle det gå galt med Ubuntu er der også Mandriva - som efter min mening også er et godt valg til nybegyndere. :)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-07-07 23:23

GlemSom - hent og prøv den nyeste 7.41
Den kører på en 3 Ghz og 2 Gb ram.
og på en bærbar 600 Mhz. 256 Mb ram.
Den er stort set selvkørende i livtilstand. og installeres nemt hvis det besluttes

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 25-07-07 23:48

jeg vælger ubuntu, bare fordi der er flertal for det:)
mange tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : andersburn

Dato : 25-07-07 23:49

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-07 00:04

Velkommen i Linux verdenen