/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Pargas og Lefkas/Grækenland
Fra : classic26
Vist : 3223 gange
300 point
Dato : 16-07-07 09:16

Hej

Nogen der har rejseerfaring med Pargas og Lefkas i Grækenland, gode som dårlige???

mvh steen

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 16-07-07 21:29

Nej, desværre...

Men jeg er helt vild med Korfu!

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 16-07-07 21:35

Vi har nu været her 3 gange:

http://www.hotel-rossis.com/ - Et hyggeligt lille familiehotel, heeeelt ned til vandet.

Og det er ikke sidste gang, at vi har været der...

Accepteret svar
Fra : JooZie

Modtaget 300 point
Dato : 21-07-07 21:17

Hej Steen

Vi har været på Lefkas for nogle år siden og vi boede i Nidri.

Vi havde lejet en bil til hele ugen, og var stort set rundt på hele øen. Noget af det gode ved øen er at den har dæmning til fastlandet. Altså en ø-ferie med nem adgang til hele det græske fastland. Vi brugte en dag på at køre til Delfi, og både udgravningerne og selve køreturen var fantastisk.

Strandene på vestkysten er flotte og dramatiske, og en dag kørte vi helt ned til fyrtårnet på sydspidsen (lidt svært i alm lille bil) og fik et uforglemmeligt view.

Selve Lefkas by er også en udflugt værd. Meget hyggelig. Og besøg endelig klosteret lidt udenfor byen, der får man også en fantastisk udsigt.

Absolut ingen dårlige rejseoplevelser med Lefkas, og vi kunne nemt finde på at rejse dertil igen.

Louise

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 23-07-07 07:59

Hej Louise

tak for info, begynder allerede at glæde mig!!!

Ysse: lyder til at Korfu skal med i næste overvejelse,, tak

Steen

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 23-07-07 08:05

Ja, det er ikke nogen dårlig idé...

God ferie!

Kommentar
Fra : JooZie

Dato : 01-08-07 19:16

Steen, har systemet trukket de 300 point fra dig? Jeg har nemlig ikke modtaget dem, fordi jeg som helt nybegynder her, ikke havde forstået at jeg skulle aktivere mig som super et eller andet. Nu er jeg tilmeldt, men jeg ville lige sikre mig at dine point ikke bare røg ud i intetheden

...Louise

Kommentar
Fra : pii

Dato : 04-05-08 15:34

Hej Steen

Til en anden god gang:

Parga er en hyggelig mindre kystby, med gode muligheder for at tage på sejl-dagudflugter til Paxos og Anti-Paxos, Blue Lagoon og Blue Caves.
man kan også drage på tur til Sandy beach sydligere, hvor man vist osgå kan blive aftenen ud, med bål på starnden etc.
Desuden afsejler der vand-taxa til Valtos Beach (den største strand ved Parga)
fra havnen hvis man bor inde i byen.

Parga er en ret overskuelig by, og hyggelig hvis man er til afslapning og dovent dag-driverliv eller aktivt vandsport/beach-volley.

Jeg har kun været der med venner, ikke prøvet hvordan det er med børn, dog kan jeg sige, at er man dårligt gående, så er græske kystbyer -der tit skråner ned mod kysten og derfor har mange trappetrin, ikke en god idé.

Mvh Pii