/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
grå jaco skriger
Fra : rosahansen
Vist : 1654 gange
20 point
Dato : 15-07-07 21:09

kender ikke denne her side men er blevet meget desperat og håber der er nogen der kan hjælpe.
jeg har en grå jaco, og flyttede for 1 måned siden vi kom på plads på 5 dage så han ikke skulle leve i flytterod. vi har gjort alt hvad vi har lært og følt villle være det bedste for ham. siden vi er flyttet ind sidder han og skriger hele tiden er faktisk blevet en total umulig gøje hvilket jeg er meget ked af. han skriger når han er inde, men også når han er ude sammen med os. det er bare hele tiden så vi er ved at blive sindsyge. han skriger så snart han kan høre vi kommer hjem og siger ikke en lyd når vi ikke er hjemme, synes hans opførsel er meget mærkelig han spiser og er glad er sund og rask, er meget hjemme sammen med ham så det kan jo heller ikke være fordi han savner os, er der nogen der har et godt forslag ville vi være glade.
Hilsen Rosa

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 15-07-07 21:39

Jeg tror simpelthen bare ikke han har vænnet sig til, at I er flyttet....måske han slet ikke bryder sig om det nye sted og derfor synes det er forkert at I og han skal være der og skælder ud fordi han vil have at "I skal hjem".

Det tyder jo ikke på der er noget galt med ham når han er stille og rolig når han er alene.

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-07-07 23:44

Kedsomhed? Hvordan kan i vide, at den ikke skriger når den er alene?
Jeg kom engang hos en barber/frisør. Han havde en Beostær. Den skreg fra jeg kom til jeg gik: "Har Karen væet her?" Om og om igen. Mon den længtes sådan efter Karen? Eller var det bare af kedsomhed. Jeg tror ikke man kan tillægge fugle ret meget tankevirsomhed; Men kede sig kan de.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-07 00:38

Papegøjer er selskabsdyr. En enlig papegøje vil ofte skrige på sine artsfæller. Især hvis den pludselig befinder sig et 'fremmed' sted den ikke er tryg ved.

Hvad der er at gøre? I kunne jo prøve at skaffe den en mage.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-07-07 00:49

Jeg tror som Dova at det er fordi han vil 'hjem'

Men hvis jeg var Jer, så ville jeg fortsætte som I er begyndt. I har tydeligt gjort hvad I kunne for at han ikke skulle blive alt for fustreret. Fortsæt med faste rytmer og roligt tempo, lad ham mærke at I er det rigtige sted og at der er rigtig rart at være - lidt ekstra guf og så må han på slankekur når han befinder sig bedre.

Jeg tror nu osse at jeg lige ville tage en snak med en dyrlæge om det - ikke fordi jeg tror han er syg men måske har dyrlægen et godt råd til Jer, så Gøje kan få det bedre, hurtigere.

Giv ham en kiks fra mig!

Held og lykke med det og tillykke med Jeres nye bolig!

Venlig hilsen Dorthe.

Godkendelse af svar
Fra : rosahansen

Dato : 16-07-07 08:51

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-07-07 10:58

Bare så den holder op - nu du har fået et godt råd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-07 20:11

Jepper !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : majsepige

Dato : 22-08-07 21:25

jeg har også en grå jaco, den skriver mest om aften, hvis jeg f.eks. har lyset tændt, og slukker d og så tænder d igen.. så begynder den sådan også at skrige....

Det siger jo næsten sig selv hvorfor min skriger,,, men tror ikke det er derfor din skriger...:)