/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Anoreksi
Fra : Kelina
Vist : 12247 gange
20 point
Dato : 10-07-07 15:29

Hej Alle.
Jeg ved at alt det med slankekurer har været noget der har kørt på længe.
Men jeg er lige begyndt på at have anoreksi, og har haft det i nogle mrd.
Jeg ville vide om der er nogen der også ahr eller har haft.
Min vægt er meget vigtig for mig. Jeg har været på slankepiller og nu på dulcolax(afføringsmiddel).
Min vægt svinger fra 55-65kg. Der er også nogle dage hvor jeg ikke spiser i ca. 4-6dage, og så når jeg begynder med at spise igen, tager jeg mere på end jeg tabte mig.
Jeg ville bare vide om nogen kunne hjælpe mig rigtigt, med at være pro-ana?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 16:03

Snak med din læge.......

Ingen her kan se dig andet end som bits og bytes........

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 10-07-07 16:07

bits og bytes?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 16:10

Ja - det er det der kommer når du trykker på tasterne på tastaturet

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-07-07 16:15

Hvor gammel er du, Kelina?
Og hvor høj er du?

Det er meget normalt, at vægten svinger helt vildt, hvis man sulter sig i perioder for at tabe sig. Dulcolax får også vægten til at svinge. For de er med til at tømme dine tarme uden at det gør nogen forskel for fedt- og muskelvæv.
Så lad være med det.

Hvis du vil have en stabil vægt, så er der ingen vej udenom at spise sundt. HELE TIDEN. Og dyrke passende motion.
Hvis du er for tyk, så vil du tabe dig på den måde.

Ved anorexi taber du dig også, men du dør også af det. For du kan ikke stoppe igen. Men kroppen får ingen næring. Og hvis du er så "heldig" at du ikke dør, så får du en masse følgesygdomme, som gør at du sandsynligvis aldrig vil kunne få børn. Og dine knogler kan blive så skrøbelige, at du ender i kørestol i en meget ung alder.

Hvorfor vil du ligefrem have HJÆLP til at blive syg?

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 10-07-07 17:37

Hvad mener du med, at du ønsker hjælp til at være "pro-ana"???

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 10-07-07 18:07

//birgitte.

Jeg ved ikke hvorfor jeg gerne vil have hjælp til det, men jeg vil gerne gøre alt for at kommer under 40kg.
jeg er 1.65. Og min vægt passer slet ikke til min højde.

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 10-07-07 18:08

//Axelise

Jeg vil gerne vide hvordan dem der har anoreksi starter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 18:11

Citat
men jeg vil gerne gøre alt for at kommer under 40kg

Rent ud sagt er det vist hjernen der har begyndende skade......

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 10-07-07 18:22

//refi.

hvad snakker du om..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 18:36

Citat
hvad snakker du om..

At du absolut trænger til at komme til læge.....

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 10-07-07 18:39

Det gør jeg ikke.

Og synes faktisk ikke at du har noget at gøre her.

CITAT:
At du absolut trænger til at komme til læge.....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-07-07 18:41

Kelina, hvis du vejer 55 kg, så har du et BMI på ca. 20, som man anser for at være i underkanten af normalt. Hvis du ikke er ret gammel (under 20 år) så KAN det være ok med et BMI på omkring 18, men endelig ikke lavere. Og kun hvis du er spinkelt bygget.

Og det har jeg en anelse om, at du slet ikke er...
Hvis du ER lidt kraftigt bygget i knoglerne, så KAN du ikke tabe dig mere. Prøv at se på dine forældre. Har DE kraftige arme og ben eller har de lange tynde knogler? Hvor brede er de over skuldrene? Du kan IKKE sulte dig ud af din genetiske arv.

Den eneste vej er at leve sundt og spise små sunde portioner med lavt kalorieindhold. Og så sørge for at få noget motion, som gør din skikkelse harmonisk som den nu engang er...
Du svarede mig ikke på, hvor gammel du er?

Dem, der har anoreksi beslutter sig ikke bare for at blive anoretikere. Det er en sygdom, som de måske er mere udsat for at få fordi der er så meget fokus på udseendet i teen-age årene. Men ALLE får jo ikke anorexi. Det er ikke noget, som man bare kan beslutte sig for.

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 10-07-07 18:47

Jeg er 16 år.

Jeg har godt nok kraftige knogler, men tror godt at man kan gøre dem smaller.
Jeg laver meget motion om dagen. 1500 mavebøjninger, 500 rygbøjninger og så løber jeg mig en tur i skoven når jeg bliver sulten.

SÅ snart jeg begynder at spise, kan jeg næsten ikek stoppe igen.

Nogen gange laver jeg også pilates. omkring 30min.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-07-07 19:16

Du lydder til at være en ung pige alder 14-17 år og ikke en dreng, da drenge spiser meget i den alder. Jeg tror du har kærste problemer og har fået at vide du er for tyk og derfor skal du pludselig tabe dig, eller også har du set en fyr ud, som går med et skelet af pige, som du gerne vil ligne, og vil have den fyr hun går med.

Citat
Jeg ved ikke hvorfor jeg gerne vil have hjælp til det, men jeg vil gerne gøre alt for at kommer under 40kg.
jeg er 1.65. Og min vægt passer slet ikke til min højde.

1.65 Der kan du godt veje 60 Kg og ha det godt med dig selv og ikke hvad andre syntes.

Citat
//refi.

hvad snakker du om..

Han snakker om at du skal tage dig sammen og komme op i lyset igen, isteden for og være nede i kulkælderen.

Citat
Jeg har været på slankepiller og nu på dulcolax(afføringsmiddel).

Dulcolax er et afføringsmiddel for personer der ikke kan komme af med afføringen fordi afføringen er hård og det passer ikke rigtig på dig.

Så et råd til dig, spis tilpas ( ikke så du vejer 120 Kg ) men 60 Kg som jeg skrev tidligere, er det kærstesog så drop ham og find en anden, der er ikke en spand fuld men helt land fuld.

Til sidst op med humøret og få dig et liv, 60 Kg + - 10 Kg

dr.dem

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 10-07-07 19:33

//dr. dem
Det er godt nok ikke pga. en fyr. Men lidt har du ret. Jeg bliver lidt ked af at alle drenge (for det meste) kun går men tynde piger. Og jeg vil være en af dem.
Jeg har bare ikke lyst tila t være tyk. Jeg vil være tynd.

Hvad mener du emd at de afføringspiller ikke passer til mig?.
Jeg har læst at der er mange der tager dem.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-07-07 19:35

Knogler kan du ikke lave om på...

Og en dag vil du være glad for at du har kraftige knogler. For de skulle helst holde rigtig mange år.

Hvis du dropper det med anoreksi og i stedet får lavet en god kostplan, så vil du kunne blive rigtig pæn og harmonisk. Der skal ikke ret meget til.

Lav ting, som du er god til og som du kan lide at lave. Så bliver du mere glad og tilfreds med dig selv. Prøv at koncentrere dig om de ting ved dig, som du GODT kan lide..
De aller-allerfleste unge mennesker i din alder er utilfredse med et eller andet ved dem selv.
Det skal nok blive bedre med alderen.

Årsagen til at du næsten ikke kan holde op med at spise når du begynder, -er fordi du prøver på at sulte dig selv.
Hvis du i stedet spiser mindst 3 måltider om dagen, så vil du bedre kunne styre det. Og gerne to- tre små måltider, -f.eks frugt- imellem de "rigtige" måltider. Gulerødder er også gode, og de indholder ikke ret mange kalorier. Samtidig giver de huden en pæn kulør.

Regelmæssighed er vigtig hvis du vil undgå de der store vægtudsving.
Både regelmæssige måltider, men også regelmæssig toiletbesøg og regelmæssig motion --og søvn.

Der er masser af sider på nettet, der fortæller hvad der er sundt, og hvordan man skal spise for ikke at tage på.
Men jeg går ud fra, at du bor hjemme endnu, så du skal have snakket med dine forældre om hvordan du gerne vil spise.

Hvis de ikke vil tage dig alvorligt, så skal du måske vise dem denne tråd..... Så de kan SE at det ER alvorligt.
De SKAL tage dig alvorligt og hjælpe dig!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-07-07 19:36

Gulerødder og rå grøntsager virker også afførende.
UDEN at skade.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-07-07 19:44

Citat
Jeg har godt nok kraftige knogler, men tror godt at man kan gøre dem smaller

man kan nu ikke gøre knogler ¨smallere ved at sulte sig

Citat
Jeg ved ikke hvorfor jeg gerne vil have hjælp til det, men jeg vil gerne gøre alt for at kommer under 40kg.

ja jeg ved nu heller ikke hvorfor nogen gerne vil så meget ned i vægt, at de ligner de afpillede menneskevrag fra krigens koncentrationslejre

Citat
Jeg har været på slankepiller og nu på dulcolax(afføringsmiddel

Ja du leger godt og grundigt med dit helbred

Citat
SÅ snart jeg begynder at spise, kan jeg næsten ikek stoppe igen.

Ja, det er sgu da klart....din krop hungrer jo efter den næring den har brug for

Citat
Jeg er 16 år

Det skulle man ikke tro.........og hver gang jeg læser om et tilfælde som dit, kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvad fanden der er gået så galt for de unge mennesker, for hvem det bliver en sygelig besættelse at afmagre og udhungre sig selv.......og nogen gange med uhyggelige konsekvenser i følge af organskader til følge eller endda med dødelig udgang.

Du skriver, at du gerne vil vide hvordan du bliver rigtigt anorektiker.......jamen ved du hvad, det er du sgu allerede.....du har store problemer, og det er bestemt ikke noget du skal være stolt over.

Tag nu og søg læge og få den fornødne hjælp....før det er for sent

mvh dova

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-07-07 19:47

Citat
Hvad mener du emd at de afføringspiller ikke passer til mig?.
Jeg har læst at der er mange der tager dem.

jeg mener at der er ingen piller der passer til dig, du skal være lige tilpas så en fyr i din aldersgruppe vil sige WAAAUW#, og de tynde piger skal du sige inde i dit hoved "HVAD KOMMER DET MIG VED" at de er tynde ( men de har samme problem som dig ) og de burde også få sig et liv.

Hvis en fyr vil ha sig sådan et skelet og gå rundt med, er det kun fordi når han inviterer dem på Burger King, spiser de ikke noget og så er det gratis for ham.

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-07-07 19:57

Kelina

Jeg vil spørge forsigtig ( har du forældre du kan snakke med om dette) eller er det derfor du skriver her

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-07-07 20:01

dova

rolig nu pas på blodtrykket

dr.dem

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 10-07-07 20:04

Hvad dælen sker der i hovedet på dig???

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-07-07 20:05

Citat
Hvad dælen sker der i hovedet på dig???

Hvem ????

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-07-07 20:14

Kelina
Der er intet galt ved dig, du tænker bare som alle andre piger, som jeg nok vil sige til dig DET ER FORKERT der er også drenge der kan li´ piger med lidt sul

dr.dem

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 10-07-07 20:23

Dr_dem

Ja da på det unge pigebarn.

Det er da sørgeligt et så ungt et menneske har sådanne tanker og holdninger.

Som om det at være 165/170 høj også veje under 40kg er livet????

Min bonus søn er 145høj og vejer 42kg og han er BESTEMT ikke kraftig bygget.

Hun skal da være glad for sig selv og nyde sin tid som teenager og ikke ødelægge sit liv på slankekurer, motion og besættelse af vægten.

Kæreste Kelina.

Se du og kig dig i spejlet og se hvad du har som de andre undervægtige piger på din alder IKKE har.
Du har meget mere at byde på og er sikkert meget mere attraktiv i langt de flestes øjne!

Jeg er selv en buttet på 168høj og på 80kg. Jeg ser en pæn pige med flotte former. Og er BESTEMT Ikke fed.
Min fyr er 174høj og vejer 70kg. Så ikke alle fyrer vil ha super tynde piger.

Så lad du være med at ødelægge dit liv med diverse afførringsmidler og slankepiller.

Sry men kunne ikke lade være med at blande mig.

God sommer til dig.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-07-07 20:28

Laika_pigen

JA det var også gode ord

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-07-07 21:44

Citat
Jeg ville bare vide om nogen kunne hjælpe mig rigtigt, med at være pro-ana?

Jeg tror ikke der nogle der vil hælpe dig til dette, men prøve og hjælpe dig til et bedre liv, end det du roder rundt i nu, du er forviret , ung og måske forelsket i en fyr med en tynd steg ( som stadigvæk har samme problem som dig) det er ikke livet og slet ikke for dig, behold dine 55-65 Kg og nyd livet som det er og søg en fyr/kærste som acepterer dig som du er ( der er masser af dem) selv halv store drenge kan være lige så gode og måske bedre.

dr.dem

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 10-07-07 22:27

Hvis det er fordi drengene kun vil ha meget TYNDE piger,
så er det fordi de ikke har prøvet en rigtig pige. *GF*

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-07-07 22:44

Citat
Hvis det er fordi drengene kun vil ha meget TYNDE piger,
så er det fordi de ikke har prøvet en rigtig pige.

Ja og tynde piger spisre ikke noget og skal derfor ikke betale for noget mad.

Jeg tror at Kelina har andre problemer

dr.dem

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 11-07-07 01:32

Citat
Gulerødder og rå grøntsager virker også afførende.
UDEN at skade.

- det var da det mest mærkværdige jeg længe har set skrevet herinde!! Støtter du ligefrem pigen i det hun er i færd med?

Søde pige - du SKAL gå til læge! Ikke på grund af din vægt min pige men på grund af dine tanker!

Jeg vil sende dig en masse kærlige og varme tanker - med et dybtfølt håb og at du går til din læge så snart du kan!!
Det er IKKE pjat - tro mig jeg har været meget tæt på en anoreksipige - AFSTED TIL LÆGEN MED DIG!
Herinde er der I-N-G-E-N der kan stille diagnoser, med mindre de har læst medicin eller lignende - her er ingen der har kompetance til at hjælpe dig, søde pige, UANSET hvad de selv mener og siger.

Her gælder kun et eneste råd: Gå til læge!

Knus fra Dorthe.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-07 11:31

Altså, Dorthe... Kelina er jo NETOP ikke anoretiker. Hun kan IKKE finde ud af at lade være med at spise. Og hun kan ikke finde ud af at tabe sig. Hendes krop reagerer helt naturligt og sundt på hendes forsøg. Heldigvis.
Men hun har brug for hjælp til at blive mere glad for sig selv.

Og så længe man bor hjemme, så er forældrene jo involveret BÅDE i den unges problemer med sig selv og andre.. OG forældrene er involveret i den unges kost.

Nogle gange kan ønsket om at blive syg jo hænge sammen med ønsket om at blive taget alvorligt af forældrene.
Og i ALLE aldre er det en god ting at spise sundt.
For Kelina er det en god ting at fokusere på at spise sundt i stedet for slet ikke at spise.

Rent faktisk VED vi jo ikke, om forældrene serverer SÅ elendig og fed mad for pigen, at DET er en del af årsagen til hendes ønske om at undvære mad...
Forældrene skal med i forløbet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-07 11:56

Kelina, hvorfor er det lige anoreksi, du vil have??
Mange andre alvorlige sygdomme giver jo også vægttab og langvarige følgesygdomme.
Her tænker jeg på sådan noget som kræft eller sukkersyge..

Ikke fordi det ville gøre den store forskel, for alvorlige sygdomme kan man ikke bare give sig selv. Du skal være disponeret for at få dem.
Du kunne begynde at ryge... Måske med lidt held ville du kunne udvikle lungekræft i løbet af måske 10-15 år. -----Men du kunne også være uheldig og IKKE være disponeret og først dø som 90-årig -totalt invalideret de sidste mange, mange år af skøre knogler, blindhed og elendige lunger, der forhindrede dig i stort set ALT... andet end at dø...

Og der er jo det uhyggelige ved det, at når først en sygdom er startet, så er den ikke lige til at slippe af med igen.

De piger, der HAR "held" til at udvikle anoreksi som 16-årige, de er måske meget slanke og smukke i et stykke tid.. Så bliver de efterhånden radmagre og grimme.. Måske møder de drømmefyren en dag..... Og uanset hvad HAN siger, så kan de piger bare ikke stoppe anoreksien igen... Livet bliver en kamp for at overleve...
Og HVIS pigen så --mange år senere--- slipper ud af anoreksihelvedet igen, --måske med den samme fyr ved sin side, eller måske ikke --fordi HAN ikke kunne klare kampen... Ja, så viser det sig, at hun ikke mere kan få børn. For det er jo en af de ting, en anoreksi-pige også oplever: Kroppen går i stå. Menstruationerne udebliver. Og hvis det varer for længe, så kommer de aldrig mere tilbage.

Kelina, hvordan er dine menstruationer? Har du nogen problemer med smerter eller andet ubehag?
Nogle piger ønsker sig anoreksi for at stoppe kroppens udvikling, -mere end for at dø af sult..

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 11-07-07 13:39

hmm...det er vejen til anoreksi, hun beskriver!! (Jeg er modstander af udråbstegn og endnu mere af flere af dem på rad og række - men denne gang sætter jeg 2).

Det er vejen til anoreksi som spørgeren beskriver.

Birgitta - når du nu bruger så mange kræfter på at beskrive alt ,muligt (som du muligvis har uddannelser i, det ved jeg ikke?) - hvorfor så ikke bruge kræfterne på at få Kelina til at gå til sin læge, i stedet for at søge hjælp her, hvor man vist skal være heldig for at finde en læge - i hvert fald med dette speciale. UNDSKYLD hvir jeg tager fejl Birgitta - muligvis ER du uddannet til at tage dig af dette, i bekræftende fald får du hermed min uforbeholdne undskyldning!

Afsted til læge, søde pige!
Held og lykke fra Dorthe.

Kommentar
Fra : dinky

Dato : 11-07-07 14:17

Hej Kelina
Jeg fik en privat besked fra dig Tirsdag d.10.07.07, men jeg vælger at skrive til dig her.
Jeg håber ikke at det gør noget, men jeg jeg har som du også selv skriver ikke været på sitet i meget lang tid og jeg kan faktisk ikke huske hvad jeg har været debatør i, men du skriver det er noget med anoreksi ?
Du skriver om jeg ikke kunne li¨de følelsen!! følelsen af hvad ? jeg har aldig været anorektikker og jeg ønsker det heller ikke.
Du skriver en del ting til mig og spørger mig om en del, som jeg ikke kan svare dig på og heller ikke ønsker at vide noget om, Men jeg kan se at du er en person som har meget brug for hjælp, Hvis du ikke kan tale med dine forældre , så tal med en veninde eller et andet familie medlem, du kan også tale med en sundhedsplejerske og allerhelst din egen læge.
Jeg tror du har brug for hjælp og det skal du nok søge hurtigt.
Dinky

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-07 14:51

Dorthe, jeg TROR ikke, at Kelina går til læge sådan lige... bare fordi vi siger det til hende. -Der er jo allerede flere, der har sagt det til hende. Selvfølgelig ville det MÅSKE være bedst, hvis hun gjorde...

Men det, jeg kender til praktiserende læger, det er ikke noget med, at når en helt normalvægtig 16-årig pige sidder og fortæller ham, at hun har fået anorexi, -så sætter han himmel og jord i bevægelse for at skaffe hende det rette behandlingstilbud...
Alt efter lægens person og travlhed, så vil han sende hende hjem og tale med hendes forældre, eller han vil tilbyde hende nogle samtaler selv...
Der er jo ikke en pille, som han kan give hende, så hun VUPTI ikke tænker mere på det...

Men selvfølgelig, hvis hun har et godt forhold til sin læge, -og hvis han har lidt psykologisk indsigt, --eller psykiatrisk uddannelse-- så KAN han måske hjælpe hende, hvis hun vil komme til nogle samtaler... Der er bare flere "hvisser"...

Under alle omstændigheder kommer en 16-årig pige ikke uden om sine forældre hvis hun går hen og får anorexi. Lige så vel som hun ikke kommer uden om dem hvis hun f.eks. får kræft eller bliver gravid.

Om forældrene er fornuftige nok til at håndtere situationen, det er mindre relevant. For det er så tilpas alvorligt, at de er NØDT til at forholde sig til den. Nogle gange vokser man heldigvis med opgaven.

Herregud, pigen er 16... --I den alder skulle man da helst ikke stå med store problemer eller alvorlig sygdom --alene...

Dorthe. Vi har forskellige måder at tackle et problem på. Det er derfor at kandu er så nyttig. Enhver sag bliver belyst på mange forskellige måder.

I sidste ende er det spørgsmålsstilleren, der beslutter sig for, hvilke svar lige netop HUN/HAN kan bruge. Og det er ikke nødvendigvis den der råber højest, eller dem der er flest af.. Hvis vi hver især svarer efter vores personlige overbevisning og ud fra vores personlige erfaringer (oplevelser, uddannelse, indsigt osv.) så kan vi ikke gøre det bedre. DU kan ikke svare for MIG. Ligesom jeg ikke kan bestemme over hvad andre svarer, selv om jeg også nogle gange tager mig til hovedet.. Og her taler jeg ikke specielt om DIN indfaldsvinkel i dette spørgsmål... For den er bestemt OK. Vi behøver bare ikke allesammen at sige det samme..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-07 14:55

Hej, dinky.
Sjovt, men ifølge din historik, så har du slet ikke været med i nogen som helst debatter før, så det er da ikke så underligt, at du ikke kan huske det...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 15:38

Citat
Dorthe, jeg TROR ikke, at Kelina går til læge sådan lige... bare fordi vi siger det til hende. -Der er jo allerede flere, der har sagt det til hende. Selvfølgelig ville det MÅSKE være bedst, hvis hun gjorde...

Næh.....

Og det er fordi der ikke er enighed....

Nogen tror jo de kan hjælpe syge mennesker ved at trykke på et tastatur.....

Det er jo lidt besynderligt med alle de engangsbrugere der tropper op her med deres problemer - de fleste deltager ALDRIG - højst med et par ord, og i løbet af kort tid sidder deltagerne og diskuterer med hinanden -

Undskyld..... Hvor er hjælpen i det....

Der ER kun et svar - GÅ TIL DIN LÆGE OG FORKLAR PROBLEMET - TAG EVT. EN AF DINE FORÆLDRE MED......

Vil din læge ikke høre på dig - hedder det afsted til psykolog - du er SYG

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-07 17:07

refi, jeg tror heller ikke, at enighed ville få Kelina til at gå til læge.

Som du selv siger, så har vi mange engangsbrugere her på kandu.
Og nogle gange skriver de ikke mere end spørgsmålet... og så hører vi aldrig fra dem igen.

Det er ikke nødvendigvis fordi de bliver skræmt væk af kandubrugernes indbyrdes stridigheder, for mange logger kun på den ene dag, hvor de opretter deres profil... Og ser derfor slet ikke stridighederne. Måske er de kommet til at opgive forkert e-mail.

Jeg synes bare, at Kelina ikke helt ligner de gængse engangsbrugere. For hun har jo rent faktisk deltaget aktivt i debatten i 4 timer går med 8 indlæg....
At hun ikke er på i dag kan jo have mange årsager.
Det behøver ikke at være fordi vi har skræmt hende væk...

Det kunne også være fordi hun ikke synes der er noget i vores svar, hun kan bruge... Hun spørger jo om hjælp til at BLIVE anoretiker... Ikke til at blive helbredt..

Det kunne også være, at hun sidder og taler alvorligt med sine forældre og DERFOR ikke har tid til computeren.
Eller, -mange læger har eftermiddags/aftenkonsultation om onsdagen...

Faktisk kan det bare være, at hun ikke har tid til at gå på nettet hver dag...

Og refi, hvis lægen ikke vil høre på hende, hvordan skal hun så komme til psykolog? Det koster altså... Så det er IGEN via forældrene. Hvis det skal være pr. lægehenvisning, så er der ventetid... Især da hun ikke er akut dødstruet...
Ventetiderne i det offentlige psykiatriske system er de længste i sundhedsvæsenet... Selv for børn.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-07-07 17:32

Citat
Altså, Dorthe... Kelina er jo NETOP ikke anoretiker

Undskyld min ligefremhed Birgitta, men nogen gange er du decideret dum at "høre" på.
Du ved tydeligvis ikke ret meget om spiseforstyrrelser. Ja jeg fristes til at sige, at du ved ingenting, og bygger min påstand på, at du seriøst sidder og skriver følgende:

Citat
Hun kan IKKE finde ud af at lade være med at spise.

Læs hendes kommentar igen. Hun har et mål, at hun vil veje under 40 kg. Hun har taget slankepiller og indtager pt. dulcolax. Hun spiser ikke i 4-6 dage, hvorefter hun beskriver, at når hun så endelig spiser, er det svært ikke at overspise.

Og det får du minsandten at blive til, at hun ikke kan lade være med at spise...

Er du egentlig klar over, at når har man en spiseforstyrrelse, så er det at spise ET ÆBLE at betragte som overspisning og særdeles forbudt?!...

Kelina> Du har HELT KLART symptomer på en spiseforstyrrelse, som i bund og grund handler om mangel på kontrol i ens liv. Dit ønske om kontrol projiceres derfor over til kontrol af din vægt. Egentlig er det logisk, at når man ikke kan kontrollere sine følelser, så kan man i det mindste kontrollere sin vægt – og det er hvad du er i gang med – og som er et forkvaklet livssyn, som du skal have professionel hjælp til at ændre på.

Det kan vi ikke hjælpe dg med her på kandu, men jeg kan, hvis du sender mig en PB, henvise dig til en pige der ved utrolig meget om det skråplan du bevæger dig på.

Personligt ved jeg godt, hvad det er du efterspørger, men jeg vil IKKE give dig søgeordet, da jeg ikke mener det er det rigtige for dig.

Jeg bliver harmdirrende arrig på Internetets muligheder, da det er komplet smagløst at indfange semi anorektikere ved at promovere anoreksi som en glamourøs sygdom, hvor livet bliver fremstillet som fantastisk, så snart man har tabt sig. Et Internet trick, der KUN er skabt for at fastholde svage sjæle i den tro, at tynd og udsultet er idealet. Æklet!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-07 18:00

Det er så DIN mening, creamy... Den har du jo lov til at have.

Men det tyder ikke på, at der er tale om overspisning af et æble når vægten svinger fra 55-65 kilo, hvilket begge er helt acceptable vægte for en pige på 165. Så skal det vist være et MEGA-stort æble

Nogle gange ser man sygdomme hvor der ingen er. Fordi man SELV har oplevet noget forfærdeligt i nærmeste omgangskreds.
Og de allerfleste af os har vist efterhånden haft nær kontakt med anoretikere, som har været ved at dø , -eller som er døde.
Jeg ved ikke, om I ser spøgelser. Eller om JEG tager fejl. Det kan vi vist ikke dømme om på afstand. Men uanset hvad, så er det FORÆLDRENE, der må op på dupperne og finde ud af at hjælpe deres datter. Måske med at komme til læge. Måske med noget andet. Det er en sag mellem Kelina og hendes forældre. --Først og fremmest skal de vide, at der er noget galt...

Men når nu vi ER ved det der med at udtrykke vores meninger om hinandens indlæg, så synes jeg da, at det er horribelt at forklare en pige i hendes situation, at hun bare skal finde det rigtige søgeord, -så finder hun en side, der kan "hjælpe" hende...
Det vidste JEG ikke... Og jeg kan heller ikke finde noget i Kelinas indlæg, der tyder på, at hun kender til eksistensen af sådan en side?

Så mangler vi bare at gætte søgeordet..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 18:05
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-07-07 18:09

Birgitta, jeg synes du skal lukke røven, og fise over i nogen hunde spørgsmål.

For spiseforstyrrelser er det TYDELIGT du ikke aner en fløjtende fis om

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-07 18:13

åjo... mere end du tror...
Men hvis man kun kender få tilfælde, så kan man let tro, at alle er ens..

Surprise, surprise... Alle er FORSKELLIGE...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-07-07 19:28

Hvad siger 3773???

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-07-07 02:20

Birgitta>>

Citat
Dorthe, jeg TROR ikke, at Kelina går til læge sådan lige... bare fordi vi siger det til hende. -Der er jo allerede flere, der har sagt det til hende. Selvfølgelig ville det MÅSKE være bedst, hvis hun gjorde...

- tænk at du kan sætte et 'måske' ja oven i købet et 'MÅSKE' foran at det kunne være bedst at Kelina gik til sin læge?

Ved du hvad Birgitta - nu står jeg af, der er ikke plads til seriøsitet her, når du tilsyneladende har i sinde at fylde tråden med sådan noget.

Birgitta - har du svaret på om du er uddannet til at tage dig af problemer som dette? Jeg har ikke set svaret og gætter på at du IKKE er uddannet indenfor psykiatrien eller lignende?

Så svar mig venligst - med hvilken ret, tillader du dig at skrive et 'MÅSKE er det det bedste' når det drejer sig om at få en 16årig, TYDELIGT SYG pige, til at gå til sin læge??

Nej - vi kan måske ikke få hende til det - men vi KAN PRØVE og i hvert fald skal der IKKE såes tvivl om at turen til lægen er det eneste rigtige. Det er direkte UANSVARLIGT at du, som lægmand, tillader dig sådan noget. Når Kelina er i tvivl, vil hun ikke læse dit 'MÅSKE' som det, det muligvis er ment som - hun vil, med sin sygdom, læse dit 'MÅSKE' som en TILLADELSE til at fortsætte sin sikre vej mod Anoreksiens helvede og hun vil læse det som et 'Nej - selvfølgelig skal du ikke blande lægen ind i det her'. Når man har det sådan, så læser man nok ordene men man forstår dem som man ønsker det.

Så Birgitta, hvis du vil fortsætte med at skrive til Kelina, så værsågod herfra, jeg står af, jeg vil simpelthen ikke være vidne til sådan noget.

Svar i det mindste på om du har en uddannelse der berettiger dig til at skrive som du gør?

Kelina - en sidste bøn til dig, før jeg er ude af tråden - gå til din læge! Det er KUN dér du kan få den hjælp som du SÅ tydeligt har brug for - INGEN af os kan hjælpe dig, det kan kun din læge!

Du får en masse lyke og held med, fra mig, det kommer fra hjertet og det gør min bøn om at du vil gå til læge, osse!
Kram fra Dorthe.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-07-07 03:05

Citat
Nogle gange ser man sygdomme hvor der ingen er. Fordi man SELV har oplevet noget forfærdeligt i nærmeste omgangskreds.

Tal for dig selv, og undlad at gætte på hvad der ligger til grund for at andre udtaler sig om emnet. Det er useriøst..

Citat
Og de allerfleste af os har vist efterhånden haft nær kontakt med anoretikere, som har været ved at dø , -eller som er døde.

Nu må du tage dig sammen. 0,5 % lider af anoreksi, så kom ikke her og blamere dig med, at de allerfleste af os har haft nærkontakt til anorektikere, der har været døden nær, eller som er døde. Det er noget forbistret ævl grebet ud af den blå luft.

Citat
Men når nu vi ER ved det der med at udtrykke vores meninger om hinandens indlæg, så synes jeg da, at det er horribelt at forklare en pige i hendes situation, at hun bare skal finde det rigtige søgeord

Jeg forklarer ikke en skid – men fortæller Kelina, at jeg ved hvad det er hun efterspørger. At du så kan få det til, at hun BARE skal finde et søgeord blandt 500.000 trillioner af søgeord viser egentlig bare hvor tumpet du er.

Men når du nu selv tværer i, hvad du mener er horribelt, så lad mig fortælle dig, at jeg ikke har glemt dit råd til en anden spørger med en spiseforstyrrelse. For faktum er jo, at DU ingen skrupler har, når det kommer til at lege netdoktor og rådgive som en anden amatør. Jeg VED at jeg husker rigtigt, når jeg nu påstår at du har rådet og instrueret en ung pige med spiseforstyrrelse og medicinmisbrug til at trappe ud af smertestillende medicin for at erstatte den med en anden (blodfortyndende medicin) ….Det er eddermame noget mere horribelt, end at kommentere man ved hvad en spørger eftersøger.

Citat
åjo... mere end du tror...

Mig narrer du ikke - Du kan lade som om, alt de du lyster. Enhver med blot et minimum kendskab til spiseforstyrrelser (og for den sag skyld alle andre sygdomme), vil IKKE, som dig, falde så dybt, at råde andre i deres medicinindtagelse. Det er sygt, uanstændigt og uforsvarligt!!

Citat
Men det tyder ikke på, at der er tale om overspisning af et æble når vægten svinger fra 55-65 kilo, hvilket begge er helt acceptable vægte for en pige på 165. Så skal det vist være et MEGA-stort æble

Bare det at du hænger dig i, at pigens BMI tal ikke er alarmerende, og latterliggør det faktum, at mange med spiseforstyrrelser anser indtaget af ET ÆBLE, som at voldæde - beviser fint for mig, at du er komplet uvidende og inkompetent på området. Du overser fuldkommen at Kelina ønsker at veje under 40 kg, og at hun dermed vil runde et BMI på 14 – plus at hun ser anoreksi som et ideal; noget at stræbe efter – og allerede har kendskab til PRO Ana bevægelsen.

Desuden har du komplet misforstået mit budskab med ÆBLET. Du forstår tydeligvis ikke, at når man har en spiseforstyrrelse, og melder ud til sine omgivelser, at man voldæder når man endelig spiser, så kan det sagtens være, at det er et æble man har spist - og at ÆBLET i ens egen begrebsverden svarer til en 3 retters menú. Du nærmest griner lidt i skægget, og pointerer at Kelinas vægt er normal. Ja kloge det ER den - men igen beviser du, at du ikke har føling med det du udtaler dig om. Du tror åbenlyst ikke, at man kan have en spiseforstyrrelse, hvis ens BMI ligger indenfor normalområdet. Du tager så MEGET fejl!

Jeg er lettet over, at du ikke selv har en teenage datter. For et er sikkert, du besidder ikke evnerne til at observere og reagere på uhensigtsmæssig og destruktiv adfærd..

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 12-07-07 10:20

OKay. Jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte, for da jeg blev færdig med at læse ALT det i havde skrevet havde jeg glemt det første svar.
dr-dem- jeg tror faktisk du har ret. ingen her vil hjælpe mig med at gå i gang. og hvad mener du med 3773?

Jeg var ikke på igår, pga. jeg var på arbejde. Havde ikke skrevet min email forkert, eller bare er en engangsbruger?

-refi, jeg er ikke noget syg menenske. Okay!. Du er bare ikke mig og hvis det er så kan du tage til en psykolog selv. Og hvis jeg ville have hjælpe til at gå ned til sådan en ville mit indlæg nok stå anerledes.

Men jeg går ikke til lægen.ALDRIG Jeg synes ikke jeg ser mig selv tynd nok til at have anoreksi.
Ja, jeg bor hjemme med min mor og to søskende. De er alle sammen meget tynde og har tynde knogler. JEg ved godt hvad der fik mig til at starte at tænke sådan her. Lige siden som jeg kan huske, har min mor altid fortalt mig at jeg var for tyk. Hun har meldt mig til et fitness center, sport og siger heletiden JEG er doven. Hun har også sat mig på slankekur mange gange.
Og jeg bliver ikke tynd for at gøre hende glad. Jeg vil gør mig selv glad. Jeg kan ikke se mig selv i spejlet og være glad for det jeg ser.

-dinky, jeg har nok kommet til at forveksle dig med en anden bruger. Men der var et andet indlæg her inde for omkring 2-3 år siden, om en der ville hjælpe en anden og give råd. troede bare det var dig. undskyld for det.

Birgitta-Jeg mener bare at anoreksi er vejen til lykke. og sakl de gulerødder og grøntsager koges eller?

Mine problemer har ikke meget med fyrer at gøre. Har helt givet dem op. tager ikke så meget ud, fordi føler ikke jeg at jeg vil få noget ud af det. Gider aldrig til nogen fester rigtigt. så jeg ved ike rigtigt hvad drenge vil have. Min mor har altid sagt til mig at tykke piger ikke bliver gift. Eller hun sagde det ikke til mig, men min søster. Om mig. Mens jeg hørte det.

Jeg kender ingen hjememsider om pro-ana. Jeg slå nogle ord op på nettet og den her side kom frem.

creamygirl- jeg tror ikke at jeg har symptomer på en spiseforstyrrelse. Det har jeg ikke vægten til. Og hvis jeg bare gik over og sagde det til nogen ville de grine af mig og ikke tage mig alvorligt. Derfor vil jeg heller ikke gå til lægen. eller snakke med min mor. eller nogen andre jeg kender personligt.

når jeg overspiser, spiser jeg 3 stk rugbrød med noget pålæg på, som der ikke har over 100kcal pr. 100g. og hvis det er efter jeg ikke har spist i dage spiser jeg måske 6 stk. og så noget andet ved siden af. Jeg spiser for det meste meget når jeg er hjemme. derfor kan jeg ikke lide at være hjemme. Igår var jeg på arbjede hele dagen og fik en toast.

og jo jeg er 16år.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 10:33

Citat
jeg er ikke noget syg menenske. Okay

Jo - endog MEGET syg viser dine udtalelser.....

Og du har ret - der er forhåbentlig INGEN her der vil hjælpe dig i dit forehavende...

Din mor har sikkert ret - du er DOVEN.... Du er under alle omstændigheder syg i hovedet når du bevidst går med disse tanker og oven i købet vedbliver ikke at ville høre på fornuft...

KOM AFSTED TIL LÆGEN...... Du trænger til behandling inden du ødelægger dit og andres liv....

Kommentar
Fra : dinky

Dato : 12-07-07 13:57

Hej Kelna
Det er ok, jeg undrer mig bare lidt over hvordan du er kommet frem til mig men okay.
Kelima jeg tror ikke du er doven for så havde du nok ikke et job som 16 årig.
Kelima du skal tale med en god venninde eller en socialrådgiver, jeg mener ikke at din mor skal tale sådan til dig, jeg tror ikke du har fortjent det, men uanset hvad så skal forældre ikke tale sådan til sine børn. Jeg kan måske godt forstå hvorfor du har det sådan som du har det.
Dinky

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 12-07-07 14:07

Der var fordi hende jeg ledte efter hed dingy. Jeg kom vist til at skrive det med k, i stedet.

Men nej. Kan bedst lide at skrive det med nogen over nettet. Nogen jeg ikke kender. Derfor skrev jeg her. men fik bare ikke det svar jeg ville.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 14:32

Citat
men fik bare ikke det svar jeg ville.

Næhhhh....

Men du fik det der skal til....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-07-07 15:49

Kelina, det er slet ikke tosset at spise rå gulerødder i stave. Du kan lave en hel posefuld om morgenen og tage med dig når du går hjemmefra. Og så spise i løbet af dagen som sund slik. De økologiske smager bedst, -skulle jeg hilse og sige.. Agurk og tomat er også finfint, og majskerner kan du selv se, -i afføringen-- går næsten ufordøjede gennem maven.
Hvis du spiser lidt mange gange om dagen, så fristes du ikke så let til at grovæde ved måltiderne.

Når din mor og dine søskende er slanke, så skulle det ikke være særlig svært for dig at holde den slanke linie også. For så har I sikkert sund mad i huset.

Men du skal i gang med at spise hjemme på regelmæssige tider.
Når du holder øje med vægten, så er mager fisk og rejer altså også godt.

Hvis du laver en madpakke med salat i én lågskål og en flok frosne rejer i en anden lågskål, så kan du blande dem til frokost og få noget, der passer dig og som andre sikkert vil misunde dig. En grovbolle til ville være helt ideelt.

Jeg VED godt, at forældre er håbløse til tider. Men der er altså en del unge, der har sværere ved at holde vægten fordi deres familie spiser usundt og fedt. DET problem har du da i det mindste ikke...

Jeg kom til at tænke på, at du sagde, at også knoglerne kunne blive lettere hvis man sultede sig....
Jeg tror du tænker på, at når kroppen kommer ned under en vis vægtgrænse, så sker der et knogletab. Det er nemlig rigtigt.

Men knoglerne bliver IKKE spinklere, altså slankere eller tyndere. De bliver bare mere skrøbelige. Væggen i det rør, som knoglerne består af, bliver tyndere, ligesom knoglevævet INDE i knoglen bliver mere porøst med større huller. Hullerne vil så være fyldt med væske, så vægtmæssigt vil der ikke være den store forskel. Og det kan heller ikke ses udefra. Kun på røngten. Og knoglerne knækker lettere. Med tiden vil man få små brud i ryggen som gør at man til sidst har smerter hele tiden og man måske ikke kan gå mere. Man kan selvfølgelig også blive invalideret ved en almindelig ulykke, der måske ellers bare havde kostet en forstuvning eller et brækket ben..

Jeg er HELT sikker på, at din vægt vil blive mere stabil hvis du øver dig i at spise lidt mere når du er på arbejde, og lidt mindre når du er hjemme.
Hvis DU skal styre, hvad du spiser, så må du planlægge alle dagens måltider. Hvis ikke du kan købe sund mad på dit arbejde, så tag madpakke med hjemmefra.
Hvis din mor også synes, du er for tyk, så skulle det ikke være noget problem at få hende til at købe frosne rejer og forskellige ting til salat, og nogle gode grovboller.

Slankekure og sultekure nytter ikke noget. Det eneste, der får din vægt til at stabilisere sig er, at du indretter hele dit liv på en sund måde.

Anoreksi er ikke lykken. Det er en sygdom. Og der er vist ingen sygdom, der er lykken. Det ser bare nogle gange sådan ud, når man selv er rask og man ikke har prøvet at være "indeni" den sygdom.

Kelina, jeg tror, du er en rigtig kvik og klog pige. Og du er egentlig godt klar over, at det der med anorexi er en glidebane. Og du ville ikke overveje den, hvis du kunne se en anden mulighed....

Du har problemer hjemme.. Du har et job... Går du også i skole? Hvilken klasse?

Måske ville du synes om at komme på efterskole? Der findes jo mange forskellige..

Ved du hvad, --hvis din mor siger at "tykke piger" bliver ikke gift, --så svarer du hende vel, at "tynde piger kan ikke holde på deres mænd!"
Hvad fanden bilder hun sig ind! Mænd er jo forskellige. Ligesom kvinder. Din mor synes forhåbentlig ikke, at det kun er det ydre, der tæller i et ægteskab!!!

Undskyld, men vil.dus og creamys svadaer orker jeg ikke læse... Det er bare for meget...

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 12-07-07 18:01

Birittia- det er ikke fordi jeg ikke værdsættet alt det om mad du har skrevet, men jeg går ikke rigtigt 'ind' for sådan noget. Nogen gange føler jeg ikke at i har læst mit indlæg rigtigt. Jeg vil ikke på 'madkur', eller til 'lægen', eller nogen 'psykolog'. Jeg vil have en til at fortælle mig om pro-ana regler. hvis nogen ved noget om det. de regler om at man ikke må spise. hvor meget motion man skal lave og sådan noget.
Men ingen kender den rigtigt, gætter jeg på.

Jeg skal ikke på efterskole. er lige gået ud af 9klasse og skal på gymnasiet efter sommeren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 18:10

Citat
og skal på gymnasiet efter sommeren

Så tag dig sammen og lev sundt.....

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 12-07-07 18:16

LUk nu forhelved da. Hvis du ikke har noget råd om at få spiseforstyrelse, så lad hver med at skriv her.

Jeg har sq fået nok af den her side.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 18:19

Tak....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-07-07 19:06

Det lyder godt, at du skal i gymnasiet efter sommerferien. Du kan tro, det er noget helt andet end at gå i folkeskolen. Du får helt nye venner, og der er andre ting, der betyder noget end om man vejer 5-10 kilo mere eller mindre.
Hvis du er en god kammerat og tager dit studium alvorligt, så vil du blive rigtig glad for dit nye liv.
Er din mor også gymnasieuddannet?

Jeg synes, det er SÅ flot, at du er optaget på et gymnasium, selv om du har problemer med dig selv og derhjemme! Jeg VIDSTE at du var en klog pige!

Vent! med at spekulere mere i anorexi til f.eks. efter jul. Giv studiet en chance først. Det kræver meget energi at starte i gymnasiet. Både fordi fagene er sværere end i underskolen, men også fordi man får sådan en hel flok nye mennesker, man skal forholde sig til.

Dit indlæg skræmmer de fleste af os, fordi vi HAR set unge piger, der har været meget længere ude end DU er. Derfor kommer der sådan nogle skrappe indlæg til dig (og til mig også )
Men alle mener dig det godt. Og INGEN vil hjælpe dig med at sulte dig selv. Det er vi vist allesammen enige om..

Jo, jeg har læst dine indlæg. Og du skriver også, at et af dine problemer --og måske er det årsagen til at du ønsker at blive anoretiker-- er at du ikke kan tabe dig uden at du tager på igen. ---At din vægt svinger med så meget som op til 10 kilo. Og det er NETOP et symptom på, at du sulter dig, --hvorefter du ikke kan lade være med at grovæde.
En stille og rolig omlægning af din kost vil stabilisere din vægt. Du kommer ikke til at veje 40 kilo, men jeg tror også, at du vil kunne blive tilfreds med de 50-55 kilo..... hvis du kunne holde den vægt.. Og det tror jeg ISÆR på, fordi du er på vej til et helt nyt kapitel af dit liv.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-07-07 19:31

Pro ana er ikke en slankekur med regler og gode motions råd.

Pro ana bevægelsen handler slet og ret om, at semi anorektikere lokkes ind i et anoreksi helvede med sultetips og råd om, hvordan man kan skjule livsstilen for sine nærmeste.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-07-07 21:02

Tak, creamy... DET er sikkert oplysninger der kan hjælpe Kelina..

TÆNK! dog...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-07-07 21:03

Citat
dr-dem- jeg tror faktisk du har ret. ingen her vil hjælpe mig med at gå i gang.

Og jo de vil gerne hjælpe dig herinde men kan ikke, da ingen kan stå ved siden af dig og sige sgu (pænt ment)

Citat
og hvad mener du med 3773?

En lille joke som jeg har kørt her inde har intet med dig at gøre undskyld til dig

Citat
Men jeg går ikke til lægen.ALDRIG Jeg synes ikke jeg ser mig selv tynd nok til at have anoreksi.

Og hvorfor???? Du er begyndt på noget der ligner eller udvikler sig til anoreksi OK, 55-65 Kg er da godt nu og fremover, MEEN 40 Kg bob bob bob Liiiiiii i underkanten.

Citat
Mine problemer har ikke meget med fyrer at gøre. Har helt givet dem op.

Hmmm skal du i kloster???? OP Kl 6:00 bede 5-6 gange om dagen passe spisetiderne og i seng Kl 18:00 eller 19:00 Nej glem dem ikke med mindre du er gået over til piger (det er der så heller ikke noget galt i) det op til dig selv (og ja hold din kæft dr.dem)

Citat
Jeg kender ingen hjememsider om pro-ana. Jeg slå nogle ord op på nettet og den her side kom frem.

Hvis du kun fik denne side henvist Jaaaa så er det sørgligt, men nu du er her så bliv her det kan væer sjovt engang imellem, har slået nogle ord op på nettet og blev henvist hertil, og har været ligesiden (og det er der nogle der er surer over )

Citat
når jeg overspiser, spiser jeg 3 stk rugbrød med noget pålæg på, som der ikke har over 100kcal pr. 100g. og hvis det er efter jeg ikke har spist i dage spiser jeg måske 6 stk. og så noget andet ved siden af. Jeg spiser for det meste meget når jeg er hjemme. derfor kan jeg ikke lide at være hjemme. Igår var jeg på arbjede hele dagen og fik en toast.

Kan ikke se at du spiser for meget og måske, når du er hjemme trøste spiser du fordi det er nemt at komme til køleskabet og det er dit p...... o.v.s. o.v.s.

dr.dem

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-07-07 22:19

Citat
Undskyld, men vil.dus og creamys svadaer orker jeg ikke læse... Det er bare for meget...

..det burde du måske alligevek Birgitta, du bevæger dig så langt ude på den tynde is at man kan se igennem den. Du tillader dig at rådgive og belære en ung syg pige som har brug for KVALIFICERET hjælp og ikke 'hjælp' fra en eller anden selvbestaltet kone der mener hun er den rette til at hjælpe.

Birgitta - at du TØR? Jeg turde IKKE gøre det som du er i gang med! Jeg har spurgt hvilke uddannekser du har som giver dig kompetance til at gå ind og være læge i dette her? Svar nu Birgitta - har du uddannelsen? Eller skriver du bare for at se dine egne ord bagefter? Er du bare glad for at se dine egen mening på tryk?

FOR FANDEN DA, DET ER ET UNGT LEVENDE MENNESKE som du 'arbejder' med her!

Nej, jeg hopper af, har prøvet før men fluebenet virkede ikke.

Held og lykke Kelina! Jeg håber af hjertet at du må få den kvalificerede hjælp som du har behov for (jo du ER syg min pige og du er ikke dum, så jeg er helt sikker på at du godt selv er klar over at du trænger til hjælp).

Og til Birgitta - det du har gang i er helt forkasteligt - jeg undrer mig helt utroligt meget over at du da ikke selv kan se det. Jeg har faktisk haft en ide om at du var en ok dame med en ok intelligens og en ok personlighed - denne mening er pist væk nu, det er stensikkert.

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 22:46

Citat
Jeg har sq fået nok af den her side.

Hvorfor diskuterer i videre....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-07-07 00:01

Citat
Tak, creamy... DET er sikkert oplysninger der kan hjælpe Kelina..

TÆNK! dog...

Ja TÆNK dog. Mon ikke du er den ENESTE her i tråden, der ikke anede hvad Pro Ana konceptet går ud på…mmm!!!

Kelina kan som bekendt både læse og skrive!...Tror du ikke, at når man kan stave til Pro Ana, så kan man også lave en simpel søgning på Pro Ana!!

At du ikke evner at læse mellem linjerne, og ikke kan opfange de mest simple signaler fra en ung pige, kommer ikke bag på mig. Måske du skal prøve at læse Kelinas indlæg igennem en gang til.

Enten opfatter du langsomt, eller også opfatter du bare slet ikke noget, udover dig selv. Det er mere end tydeligt, at Kelina ønsker at fremprovokere anoreksi og VED at der findes informationer til, hvordan man sulter sig og/eller kaster op efter ædegilder på Pro Ana sider.

Lad være med at gøre dig mere dum end du er... Det er for gennemskueligt.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-07-07 01:29

refi - for mit vedkommende, simpelthen fordi jeg har frygteligt svært ved at acceptere at en alm. kandubruger, pludselig forandrer sig til psykiater, psykolog, speciallæge, mediciner - eller i hvert fald mener sig lige så kompetent til at svare i lægelige spørgsmål, som dem.

Jeg kan ikke tie stille når jeg læser at en ung på sølle 16 år, er så godt på vej ud i anoreksiebs helvede - og så bliver hun gud hjælpe mig, belemret med svar fra en selvhævdende, påståelig og og og... kvinde som skriver aaalenlange indlæg hvor hun, ind imellem indfletter at lægen måske slet ikke er en god ide og at man skam kan bruge visse grønsager som afføringsmidler - HVAD POKKER ER DET DA FOR NOGET AT FYRE AF?

Så, refi - derfor! Jeg ved at DU heller ikke mener at man skal rådgive i lægelige spørgsmål herinde, det har jeg ofte set dig skrive og jeg er 110% enig - du må da osse være chokkeret over at læse Birgittas svada til den unge pige. Du godeste...

Nu bliver jeg kogende igen - var osse gået....natnat

Dorthe / nu med nathue

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-07-07 06:05
Kommentar
Fra : sepia

Dato : 13-07-07 13:06

Hej Kelina. Jeg er samme højde som dig og vejer 65 kg. Jeg vil gerne ned på 55 kg for ligesom dig gider jeg ikke være buttet men vil gerne være pæn og slank. Altså tynd og nipset.
Jeg er fra kbh og hænger ud med mange af de smukke københavnerdrenge der som du siger går op i tynde piger. Men jeg vil lige med det samme sige at de, hvis de ser en sindssygt tynd pige på 40 kg eller derunder går en stor bue udenom fordi fyre altså ikke har lyst til at date en pige der skærer dem med deres knogler og der kan gå i stykker samt der ingen selvtillid har. Og det er jo lige præcis det du ikke har. Selvtillid. Det kan ses på din udstråling. Hvis du vejer 55-50 er/bliver du med garanti et lille nips som de flotte fyre vil kigge efter, og husk. Din energi og udstråling tæller. Hvis du træner så meget som du gør har du også uden tvivl en total muskuløs trimmet lækker krop inden for ikke særlig lang tid. Men at veje under 50 kg er altså ikke noget du vil blive glad af. Du vil bare blive fremmedgjort for omverdenen. Vær stærk, træn som en vanvittig så du kan få din trænede slanke drømmekrop, som jo altså ikke er under 50 kg, og sørg for at spise masser af grøntsager og proteiner så du ikke taber muskelvævet, men kun fedtet. Skær ned på kulhydraterne. Har du problemer med fedt på maven så tag en protein kur i noget tid. Det fedt der sidder på maven er nemlig ren kulhydratdepot. Så for at få kroppen til at smide mavefedtet er man nødt til at nedsætte indtagelsen af kulhydrater i sin kost og kun spise protein så kroppen tvinges til at bruge de kulhydrater der sidder på maven. Samtidig med dette skal du konditionstræne. Mavefedtet ryger nemlig ved indtag af protein, og ingen kulhydrater samtidig med at man løber osv. mavebøjninger er ikke nok.
En sidste ting. Du taber dig altså hurtigere og bliver pænere at se på hvis du bare spiser sundt altså grøntsager osv, end hvis du slet ikke spiser. Hvis du ikke spiser lugter du også dårligt og din hud bliver underlig bleg og gullig at se på og du føler dig træt og energiløs. Så hellere spise grøntsager. Du taber dig hurtigere og du bliver lækker.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-07-07 13:27

KNUS! til dig, Sepia!!

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 13-07-07 14:47

Birgitta- Jeg vil gerne vædde med dig at jeg kommer til at veje 40kg, når jeg er kommet hjem fra ferie. sakl nemlig afsted på søndag. i en uge.

Ja min mor er gymnasietuddannet.
Jeg kan ikke lade hver med at tænke på andet end kcal om dagen. eller om natten. så ejg vil ikke vente til efter jul..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-07-07 14:55

Hvor skal du hen på ferie? Og er det med familien eller hvordan?

Selvfølgelig vil jeg ikke vædde, men det havde du nok heller ikke ventet.

Hvis du vejer 40 om en uge, så vejer du 65 inden jul. Sådan ER det bare. Det VED du godt.
Hvad fest er der ved at starte i gymnasiet som et lille forhutlet nips, -for så at svulme op i løbet af de første måneder med de nye kammerater?
Der er ingen, der vurderer, om du er for tyk eller tynd når du starter et nyt sted. Men hvis du tager 15 kilo på i løbet af de første måneder, SÅ lægger de mærke til det. Er det SÅDAN du vil have det?

Du har jo prøvet det før.

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 13-07-07 14:57

sepia-selvom jeg træner meget er jeg stadig for fed. og hvis jeg bliver gul går jeg bare i sol.

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 13-07-07 15:01

Jeg vil (sq) da ikke komme til at veje 65 til jul..
Og jeg har lige haft fest med dem fra min gamleklasse og der spiste jeg en lille 'nips'?
Jeg kan godt holde mig¨på de 40 så snart jeg kommer ned på dem. måske mindre...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-07-07 17:26

Kelina:

Citat
Min vægt svinger fra 55-65kg.

--Dine egne ord...

Hvis du sulter dig, så vil du også komme til at overspise. Det VED du jo godt..

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-07-07 17:52

http://www.oelgodungdomsskole.dk/spiseforstyrrelser/anoreksi_pro_ana.html
De piger her er det sådan du vil se ud ?????

dr.dem

Accepteret svar
Fra : Ydun01

Modtaget 20 point
Dato : 13-07-07 19:29

Hej Kalina
Jeg oplever pt. mange af de samme følelser og spekulationer mht. mad, vægt og spiseforstyrrelser og har gjort det de sidste 2 år. Jeg kunne skrive meget, men vil helst ikke gøre det herinde. Har du en mail jeg evt. kan skrive til? Måske vi ville kunne støtte hinanden på flere måder... Jeg håber at høre fra dig..

Kh Ydun

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-07-07 19:35

Citat
Har du en mail jeg evt. kan skrive til? Måske vi ville kunne støtte hinanden på flere måder... Jeg håber at høre fra dig..

Til at i begge kan blive tynde??????? eller hvad????

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-07-07 21:22

Ydun er nyoprettet, så det er sikkert en bruger, der allerede HAR givet sin mening til kende her i tråden...

Ydun, du kan da bare skrive til Kalina privat? Hvorfor vil du udstille det HER?

Det er da ikke særlig klogt at udveksle e-mail adresser med nogen man slet ikke kender?

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 14-07-07 11:57

dr.dem
det er rigtigt. sådan kunne jg godt tænke mig at se ud. jeg synes det er vildt flot at man kan se knoglerne. især ribbene.

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 14-07-07 11:58

birgitta- jeg vil ikke overspise mere.

og hvis jeg gør, tager jeg bare dulcolax

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-07-07 14:15

Citat
dr.dem
det er rigtigt. sådan kunne jg godt tænke mig at se ud. jeg synes det er vildt flot at man kan se knoglerne. især ribbene.

- hvis der endnu skulle være nogen der tvivler om at du er syg, så viser ovenstående det 100%!
Kelina - pigerne på de billeder er piger der er midt i deres Anoreksihelvede...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-07 14:51

Hop da for helvede ud fra rundetårn - så er du "tyndere"

Du er IKKE syg - du er åndsvag at høre på....

Et eller andet siger mig at du bare sidder og griner og syntes det hele er skide skægt....

Du skulle have en røvfuld så du ikke kunne stå på benene.....

Jeg har ikke engang ondt af dig......

Psykopat....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-07 14:52

Ydermere kan jeg så fortælle dig at Kendu er blevet gjort opmærksom på denne tråd og bedt om at fjerne den - INDEN du "lokker" andre i uføre...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-07-07 14:54

Nåeh... sådan kommer du næppe til at se ud.. IKKE hvis du har normale/ kraftige knogler.
De billeder viser nogle "modeltyper" der er anoretikere.

DU er 165 høj og dermed ikke høj nok til at være en modeltype.
Det bliver ikke anderledes fordi du sulter dig, --ja du vil endda "skrumpe" i højden også, når du taber dig for meget. --Fordi du får sammenfald i rygsøjlen, når knoglerne afkalker.

Men du går så meget op i det med ikke at spise, så jeg tænker på, om du overhovedet er interesseret i at starte i gymnasiet i år?

Hvis DET er noget, du føler dig presset til, så er det måske DER, du skulle sætte ind? Er der noget andet, du bedre kunne tænke dig?
Jeg tror altså, at du kunne finde en god efterskole, --og så kunne du vente med at beslutte dig om gymnasiet overhovedet er for dig, til til næste år?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 15:01

Jamen hvorfor skal du ud se som dem, skal du nvære model eller hvad??? Hvis du bare vil være tynd er det til ingen verdens nytte og bruge denne metode syntes JEG så stop det og lev dit liv og find dig en kærste så du er fri for alt det her.

Dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 15:08

Citat
Du er IKKE syg - du er åndsvag at høre på....

refi
Der lige noget du ikke uddanelsen til at skrive noget om dette.

dr.dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-07 15:17

Nå tror du ????

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 15:18

--------------------------------------------------------------------------------
Hop da for helvede ud fra rundetårn - så er du "tyndere"

Du er IKKE syg - du er åndsvag at høre på....

Et eller andet siger mig at du bare sidder og griner og syntes det hele er skide skægt....

Du skulle have en røvfuld så du ikke kunne stå på benene.....

Jeg har ikke engang ondt af dig......

Psykopat....

Refi du må da ha ondt et eller andet sted

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 15:21

Nå tror du ????
Så hedder det Nå tror du det ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-07 15:26

Næhhhhh

Jeg mente om du var troende

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-07-07 15:28

refi, DET er jo vilkårene her på kandu og på alle andre diskussionsfora: Vi VED ikke, hvad der fup og hvad der er fakta.

Uanset hvad Kalina eller andre brugere --eller jeg selv skriver om os selv, så kan det være ren digt.
Det er også derfor jeg meget sjældent lader mig provokere til at oplyse om mine eventuelle uddannelser. Jeg kan ikke bevise, om jeg er højtuddannet psykiater med speciale i anorexi eller om jeg er kontor-uddannet eller noget helt tredie. Faktisk kunne jeg være en mandlig truckfører..

Og det væsentlige i disse fora er jo netop derfor IKKE hvilke titler folk har, men hvad de skriver. Evt. hvilke links de kan foreslå.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 15:29

Ja så forstår vi hinanden

dr.dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-07 15:33

Netop....

Både Birgitta og dr_dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-07 15:35

Alene det ert der "pludselig" skyder en "ny" bruger op der "bare lige har løsningen" - burde få folk til at stoppe op

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-07-07 15:37

...jeg vælger at være troende også...

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 14-07-07 15:37

STOP. Jeg gider fandeme ikke høre på jer mere.

Refi stik en kniv i maven.

jeg skal vædde med jer alle på at jeg bliver 40 kg. jeg sætter billeder herind af mine ribben.

SÅ FOR SATAN REFI;
NU KAN DU BARE FUCKING LADE HVER MED AT SKRIVE HERINDE. INGEN HAR BEDT DIG OM DET.
SÅ FUCK UD AF DEBATTEN.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 15:38

Citat
Alene det ert der "pludselig" skyder en "ny" bruger op der "bare lige har løsningen" - burde få folk til at stoppe op

Kan man ikke bare sige OG

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 15:43

Citat
STOP. Jeg gider fandeme ikke høre på jer mere.

Refi stik en kniv i maven.

jeg skal vædde med jer alle på at jeg bliver 40 kg. jeg sætter billeder herind af mine ribben.

SÅ FOR SATAN REFI;
NU KAN DU BARE FUCKING LADE HVER MED AT SKRIVE HERINDE. INGEN HAR BEDT DIG OM DET.
SÅ FUCK UD AF DEBATTEN.

TROR lige ikke nogle her kan hjælpe her du er da godt nof ondskabsfuld Kelina Roglig nu du

dr.dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-07 15:43

Citat
NU KAN DU BARE FUCKING LADE HVER MED AT SKRIVE HERINDE

Endelig noget du har ret i.....

Men derfra og så til det sker - der er et stykke vej.....

Hav en God Lørdag.....

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 15:49

nof =nok

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-07-07 15:50

Kelina, du kan bare springe de indlæg over, du ikke gider. Det plejer jeg at gøre..

Men du kan IKKE vise ribben frem her på kandu, så du kan IKKE "bevise" at du vejer 40 kilo. Om så du vejer det dobbelte, så kan du sige, at du vejer 40 kilo, og vi kan hver især vælge at tro dig eller lade være.

Selv om du så lavede et link til en side, hvor du lagde dit eget billede ind i fuld figur med ribben og badevægt, så ville du IKKE kunne bevise, at det var et billede af dig, vel? Vi KENDER dig jo ikke. Vi ved jo i hvert fald ikke hvordan du ser ud..

Forresten en af de ting, som fik en pige til at ØNSKE at stoppe, det var, at hun blev nødt til at barbere sig fordi hun fik små hår over det hele.. Jeg tror, det har noget at gøre med hormonerne. Når man som kvinde ikke har mere fedt på kroppen, så danner man ikke mere østrogen. Og så kommer de der lodne hår over det hele..
Men det er jo først EFTER at man har ødelagt sine æggestokke og man ikke mere har menstruation... Og så langt er du næppe, Kelina..

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 15:58

Jeg mener jeg vejer 86 Kg måske mere er 182 høj og er dreng (gammel)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 16:09

Søde lille Kelina du vil ikke hjælpes så mit spørgsmål er til dig Kelina VIL DU GERNE DØ og jeg vil gerne have et svar

dr.dem

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-07-07 16:12

Jaha, dr.dem. Måske er du en gammel dreng på 182/86... Men kan du BEVISE det..?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 16:22

Citat
Jaha, dr.dem. Måske er du en gammel dreng på 182/86... Men kan du BEVISE det..?

kunne jeg måske men jeg har så vejet mere før

dr.dem

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-07-07 16:27

Nå... HVORDAN ville du bevise det????????

Jeg er ret ligeglad med, hvad du vejer.. Det er mere BEVISET, jeg godt ville se...

Kommentar
Fra : sepia

Dato : 14-07-07 16:52

Hmm Kelina hvis du bliver så gal over folks forsøg på at hjælpe dig på andre tanker herinde, hvorfor så overhovedet skrive herinde? Hvis jeg ville have hjælp til feks. 1000 måder at strangulere uskyldige ofre på ville jeg nok heller ikke spørge om hjælp herinde, men nok nærmere finde nogle amerikanske sider eller lave mit eget www.psycho.com site. Get my point? Det her er jo ikke noget pro ana site. Så du har vel haft på fornemmelsen at folk ville forsøge at hjælpe dig på andre tanker hvis du skrev herinde. Er det et ubevidst råb om hjælp? For ellers forstår jeg det ikke.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 17:04

Kan ikke bevise nu men vejet 106 tabte ned til 86 (ingen billeder ingen beviser og måske rolig nu

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 17:07

Birgitta

Hvofor vil du gerne se mig på billed ???????

dr.dem

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 14-07-07 17:28

sepia. jeg vil ikk have hjælp til at få andre tanker eller noget.
Det er jo jer der ikke læser det jeg har skrevet ordentligt. jeg har fået hjælp til at gå igang nu. takket være ydun..
sletter min bruger... tak for den her gang.

dr.dem, jeg troede seriøst du var en pige..?

men hyg jer. hils creamygirl og vil.du.. hejhej

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-07 17:30

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 17:33

Citat
dr.dem, jeg troede seriøst du var en pige..?

nej men jeg sidder ned og tisser

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 17:35

Skal lige på konsultation et par timer

dr.dem

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-07-07 18:12

Citat
Og det væsentlige i disse fora er jo netop derfor IKKE hvilke titler folk har, men hvad de skriver. Evt. hvilke links de kan foreslå.

- korrekt - men IKKE når det drejer sig om alvorlige sygdomme som anoreksi osv. Ville du, Birgitta måske osse gå i gang med at råde en cancerpatient?

Det er simpelthen for meget og denne tråd burde slettes og du, Birgitta burd formenes adgang til dette site - LAD VÆRE MED AT RÅDE EN SYG PERSON NÅR DU IKKE HAR KOMPETANCEN!

I øvrigt er det ikke ordet 'titler' dette drejer sig om, for pokker da - det BURDE du da kunne læse?? Det er UDDANNELSEN TIL AT RÅDGIVE SOM DU TILLADER DIG AT GØRE! Det er en syg pige der skriver her - hun har brug for lægelig hjælp og ikke for en masse pladder fra en selvbestaltet kvaksalver som TØR lege med liv og død.

Du spørger ind til hendes liv, hendes familie, hendes skolegang osv. osv. - jamen du godeste da....

Tak for denne gang!

Held og lykke til dig 'kelina' jeg håber du får dne hjælp du har behov for, så du kan få en rigtig godt og langt liv, få mand og få børn, se dem vokse op osv. derudad, det ønsker jeg oprigtigt for dig!
Rigtig meget held og lykke med det!

God weekend og venlig hilsen fra Dorthe.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 20:11

Citat
dr.dem, jeg troede seriøst du var en pige..?

Nej jeg kan være din far og din bedstefar så jeg håber du har lydtede til mine ord og gøre som jeg har skrevevet og som ander har skrevet og rette dig efter det ,HELD og LYKKE til dig du har brug for det

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 14-07-07 20:16

vil.du.

det vqar os på tide en satte hende ordentlig på plads.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 20:23

Citat
det vqar os på tide en satte hende ordentlig på plads.

JAAA JAAAA BOB BOB tag det nu roligt

bedstefar

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 14-07-07 20:24

du er nok ikk min bedste far.. de er begge døde.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-07-07 20:34

du er nok ikk min bedste far.. de er begge døde.
Nej men jeg lever her inde. Mine bedsteforældre har ikke levet i mange år min far har været død i 3 minutter og har taget skade efter dette så DU HAR DET SKIDE GODT, SGU

dr.dem

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 14-07-07 20:47

Hold da lige op. Hvordan er det dog at der tales til en pige på 16?

"hop ud fra rundetårn"

"Du er IKKE syg - du er åndsvag at høre på"....

"Du skulle have en røvfuld så du ikke kunne stå på benene".....

"Jeg har ikke engang ondt af dig"......

"psykopat"

Jeg er virkelig rystet over at voksne mennesker kan være så usympatiske og blottet for empati
Smut da ud af spørgsmålet, når ikke i har andet at bidage med end ondskabsfuldheder.

@Kelina ...........Jeg har selv lidt af en spiseforstyrrelse og tror at jeg indest inde vil have en snert af sygdommen altid. Jeg mindes med gru hvor svært det var at indtage et måltid mad i familiens skød og hvordan jeg kunne sidde og flytte rundt på og nippe til maden i en uendelighed, for at ingen skulle opdage at jeg sultede mig selv. Det var et rent helvede.

Du skriver jo godt nok at du ikke er syg og ikke har en spiseforstyrrelse, men det tror jeg nu at du har. De tanker du gør dig er præcis de tanker jeg selv gjorde mig som helt ung. Det er et farligt spor du er på vej ind på, og inden du ved af det er du blevet et gidsel i din egen krop.

Som 14-16 årige vejede jeg 42- 46 kilo (jeg er 172 cm høj) og mit mål var at tabe mig 10 kilo. I dag kan jeg godt se, at jeg havde et urealistisk og fordummende syn på kvindeidealet, men når man ermidt i teen årne kan det være svært, næsten umuligt, at tvinge sig ud af de tanker, som man af en eller anden årsag har taget til sig og som man tror på er alt afgørende for et lykkeligt liv. Lad mig med det samme sige, at du ikke vil blive lykkeligere af at veje 40 kilo. Tværtimod. Slankepiller og afføringsmidler gør intet godt for dig, andet end at begge dele kan smadre din krops funktioner på sigt, og så står du med et problem mere end blot din spiseforstyrrelse. Og en ødelagt tarm vil følge dig resten af livet, husk det.

Jeg er selv en af de heldige, som i tide kom i behandling, og jeg havde foruden lægelig kontakt også en psykolog og en diætist. Jeg håber inderligt, at du tænker dig grundigt om inden du begiver dig ind i spiseforstyrrelsens helvede, for det er hvad det er. ET HELVEDE

Lidt stof til eftertanke http://www.youtube.com/watch?v=qFbYW6bNViw

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 14-07-07 21:14

Kelina, hvorfor føler du, at du fortjener at straffe dig selv?

Hvorfor kan du ikke lide dig selv?

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 14-07-07 21:24

Til jer andre - Det som Kelina skriver og måden hun gør det på er fuldstændig klassisk for en, der har spiseforstyrrelser...

Som udgangspunkt kan man ikke "mane til fornuft". Det er en sygdom og det skal tages alvorligt. Man skal undlade at falde i præcis det spin, som Kelina også kommer til at sætte gang i herinde. Og Alle undtagen to er faldet i...

Diskuter aldrig vægt og mad med en, der har en spiseforstyrrelse. Det er en diskussion, der aldrig kan blive konstruktiv for vi tænker grundlæggende helt ens.
Spiseforstyrrelser handler ikke om mad, men om selvværd, selvkritik, selvhad og udpræget kontrol.

Spiseforstyrrelsen starter lang tid før man vejer 40 kilo - og det tal er i øvrigt fuldstændig irrelevant... Det er kun interessant at beskæftige sig med, når det drejer sig om at opretholde livet...

Jeg kan garantere jeg allesammen for, at denne tråd har hevet Kelina en tand længere ind i sine destruktive tanker.
Hun er blevet bekræftet i, at hun er noget for sig selv, unormal, dum - alt det, som hun går og siger om sig selv hver eneste dag.
Samtidig er hun blevet bekræftet i, at hende omgivelser på ingen måde forstår hende - reaktionerne herinde er så klassiske som en bekymret forældres, der kun ser maden som et problem.

Hendes måde at skrive og formulere sig på er symptomatisk for en spiseforstyrrelse.

Kelina er så ensom som man kan forestille sig.

Vaxen

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 14-07-07 21:30

Hep Vaxen du rammer hovedet på sømmet, selv om jeg ikke helt forstår den med at alle er faldet i undtaget 2. Jeg synes alle er faldet i.

Kommentar
Fra : Lorterøv

Dato : 14-07-07 21:32

Du skulle have en røvfuld så du ikke kunne stå på benene".....

Hvis du ville gøre dette mod din bedstefar er du den største tumpe der findes her på jorden
lorterøv

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 14-07-07 21:39

No1Here - du og vil.du synes jeg ikke røg i med begge ben

Vaxen

Kommentar
Fra : Lorterøv

Dato : 14-07-07 21:52

Kelina
luk det lort her for din egen skylv

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-07 22:28

Kelina er det dette her du vil???

Citat
Jeg har trænet mig selv til at nyde at føle mig sulten. Hvis min mave trækker sig sammen, hvis jeg vågner og er svimmel, hvis jeg får hovedpine af sult eller endnu bedre: det hele på én gang, betyder det, at jeg bliver tyndere. Det føles så godt. Jeg føler mig stærk, jeg føler mig ovenpå. Jeg har kontrol

fra http://www.oelgodungdomsskole.dk/spiseforstyrrelser/anoreksi_pro_ana.html

Du er virkelig langt ude.....UNGE PIGER DØR FANDME AF ANOREKSI, for de kan slet ikke se, at det ALDRIG har været dem selv der styrer, men at sygdommen hele tiden har styret dem...........er det en livsstil at stræbe efter????????

Du må sgu da kunne finde andre måder at gøre dig bemærket og få opmærksomhed på, end ved at sulte dig selv.........

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 14-07-07 22:40

Kode
Du må sgu da kunne finde andre måder at gøre dig bemærket og få opmærksomhed på, end ved at sulte dig selv.........

Det sidste en anorektiker ønsker er opmærksomhed... De vil allerhelst forsvinde langt bort, hvor ingen kan se dem...

Kommentar
Fra : Lorterøv

Dato : 14-07-07 22:59
Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-07 23:21

Citat
Det sidste en anorektiker ønsker er opmærksomhed... De vil allerhelst forsvinde langt bort, hvor ingen kan se dem...

Og der er jeg så dybt uenig.

Selvfølgelig hører du ikke, at en anoreksiramt farer rundt og råber op om, at vedkommende har udviklet en psykisk forstyrrelse.......men i bund og grund handler det nu om, at de ikke føler at kunne hævde sig nok, ikke har nok opmærksomhed, ikke føler at have tilstrækkelig magt og kontrol over tingene.....................og derfor udvikler kontrollen over deres egen krop sig til en besættelse, en sygdom.......for SÅ får de opmærksomhed, både positiv og negativ.....de opfatter det bare med modsat fortegn, sådan at alle de der "pylrer" og bekymrer sig om dem, forsøger at "hjælpe" dem o.s.v. bliver opfattet som fjender der kun er ude på at modarbejde dem.......og så forøges omverdenens indsats....og den anoreksiramte får endnu mere opmærksomhed........og anoreksiskruen får lige en tand til o.s.v.............

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 14-07-07 23:30

Anoreksien er for langt de flestes vedkommende en selvdestruktiv adfærd der bunder i et elendigt selvværd.
Hvis de kunne krybe i et musehul, så gjorde de. Der er en grund til, at de er så vel repræsenteret i selvmordsstatistikkerne.

At det skulle være mangel på opmærksomhed er en gammel men velkendt skrøne, som heldigvis i faglige kredse for længst er afvist som en enorm misforståelse af de syge.
En anorektiker og også bulimiker for den sags skyld går meget langt for at skjule deres tilstand. Oftest bliver den ikke opdaget før de er meget syge, og det er umuligt at overse.

De ønsker ikke opmærksomheden - tværtom. De flygter fra den.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-07-07 23:40

Kelina - du vil gerne gå ud med de drenge som foretrække meget tynde piger.
Vil du ikke hellere gå ud med nogen som gider snakke med dig og som syntes at du har et sødt smil.
Mange drenge og mænd tror det er cool at rende rundt og vise skeletter frem.
Men de bedste piger har lidt sul på kroppen, når de skal elskes.
Hvad så hvis du bliver budt ud af "den eneste ene" og du siger nej tak af skræk for at spise noget.
Piiiiist og han er væk.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-07-07 01:43

Citat
Jeg kan garantere jeg allesammen for, at denne tråd har hevet Kelina en tand længere ind i sine destruktive tanker.

- præcis! Det er netop dérfor jeg synes at tråden bør lukkes nu, VI kan IKKE hjælpe! Det eneste vi kan gøre er at forsøge at skubbe Kelina til læge!

For pokker hvor ville jeg dog gerne hjælpe dig, pigebarn - men jeg kan ikke ØV

Gør os allesammen men først og fremmest DIG SELV, en kæmpe tjeneste - gå til din læge på mandag! Du skriver at du 'ikke snakker så godt med lægen' - OK, så brug i morgen, søndag på at skrive et brev til din læge - et brev hvor du simpelthen skriver ned NØJAGTIG som du har det og som du føler. Så tager du brevet med til lægen og så kan du forhåbentlig få en fornødne hjælp.

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : kimse_29

Dato : 15-07-07 09:18

Jeg tror nu bare dr_dem er en gammel mand på 58 fra Fynsland.

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 23-07-07 15:18

Jeg vil ikke snakke med lægen, jeg vil ikke have opmærksomhed, jeg vil ikke gå ud med nogen dreng.
drenge er det sidste jeg tænker på. jeg har noget der er meget vigtigere at tænke på.

opmærksomhed er det sidste jeg vil have. jeg har også skrevet at jeg ikek tager til fester og sådan noget så meget. pga. jeg ikke vil have opmærksomhed. jeg vil helelr ligge på mit værelse og lavet intet elelr mavebøjninger.

no1here.
hvis du har haft spiseforstyrelse, så burde du da forstå at ingen som vil have spiseforstyrelse vil høre på andre når de siger at det er farligt.
Jeg vil i hvert fald ikke.
Jeg har ikke tænkt mig at dø. jeg har tænkt mig at blive tynd.

Og jeg vil meget gerne lukek den her tråd, og tro mig jeg har rpøvet, men ved ikke hvor man gør det henne.

Når jeg bliver svimmel og når min mave bliver suget ind, bliver jeg også glad. Så ved jeg at mit mål snart er der. og det kommer.

og tilsidst, så er der noget i kan hjælpe mig med.
lukke den her link ned.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-07-07 16:12

Hej kelina.

Du kan lukke det ved at acceptere et af de svar du har fået, der står ovenover hvert svar 'accepter' mener jeg, jeg kan ikke rigtig huske det MEN når du har accepteret et svar og givet det en bedømmelse (vha stjerner, mener jeg), så bliver spørgsmålet lukket.

Held og lykke i fremtiden.

Knus fra Dorthe

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 23-07-07 16:17

vil.du

altså jeg har trykket det der blacklist ved 3 personer.

men kan jo kun trykke acceptere ved 1?

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 23-07-07 16:22

men kan jo kun trykke acceptere ved 1?

^fejl.
men kan jeg kun trykke acceptere ved 1?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-07-07 16:30

JA du kan kun trykke på 'accepteret' ved een person - blacklisten har ikke noget med det at gøre

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 23-07-07 16:43

når okay..

Så vil jeg bare lige til sidst skrive at der har været mange gode råd, men jeg vil ikk følge dem.
og ønsker alle et godt langt liv undtagen jer 3 der ikk kan skrive her inde. i ved hvem i er.
birgitta, dr.dm og refi.:S--- håber aldrig nogen kommer til at møde jer.

vil.du, creamygirl no1here,waxen.
alle jeres råd var gode, og jeg kan ike rigtigt vælge mellem nogen af jer, så jeg vælger ydun. hun gav mig jo det svar jeg ville have.
men man kan ikke slette bruger herinde, så i må meegt gerne stadig skrive til mig.(:
skriver igen..

Hilsen Kelina.

Godkendelse af svar
Fra : Kelina

Dato : 23-07-07 17:02

Tak for svaret Ydun01.

ja ville lukke det der link ned på kandu.dk for de blev alt for trælse, og så skulle jeg vælge mit bedste svar først og det blev dit.:P

(:
giver dig fuld hus med stjerner:D

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-07-07 17:10

Creamygirl.

Nu skal du være rar ved Birgitta.

Når hun kyler sit tomhjernede bavl ud i sådan en tråd, kan det jo være et udslag af hendes egen sygdom. Bare en skam, at det i sådan et tilfælde som dette kan afstedkomme skader / ulykker, som måske ellers kunne have været undgået

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-07-07 17:12

Held og lykke med din helbredelse Kelina

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-07-07 17:35

Citat
Bare en skam, at det i sådan et tilfælde som dette kan afstedkomme skader / ulykker, som måske ellers kunne have været undgået

....blandt andte på grund af dét, burde hele denne tråd fjernes totalt!!

Jeg har ønsket dig held og lykke Kelina og jeg gør det igen.
Du ved det sikkert godt selv - men det er så typisk at en pige som du, vælger det svar som harmonerer med dine ønsker - og ikke de rigtige svar, for dem vil du ikke høre.

Jeg håber, for din families skyld, for dine venners skyld, for alle dem der elsker dig's skyld - at du på et tidspunkt får den hjælp som du har så frygteligt brug for.
Hvis du ikke får den hjælp, så vil alle de der elsker dig, jo miste dig - det ved du godt selv.

Derfor - hvis du ikke vil gå til læge for din egen skyld, så bør du gøre det for alle dine kæres skyld!
mor, fra, søskende, fætre, kusiner, bedstemor, bedstefar, farfar, farmor, mormor, morfar, onkel, tante, klassekammerater, veninder, venner - der er mange der vil græde Kelina!

Kram fra Dorthe.

Kommentar
Fra : HemmeligPerson

Dato : 05-10-07 14:07

Heej.
Har været inde på mange af den slags sider da jeg var yngre. Der læste jeg bla. at hvis man er på vej ind i en spiseforstyrelse, så vil man gøre alt hvad man kan og er det ikke lidt det alle dem der vil ha´det herinde gør?? Nemlig gør alt hvad i kan for at vise at i ikke er tynde, selv om vi alle kan se i er det!. ;s Og så vil jeg lige sige at jeg har snakket med mange drenge, som alle siger at de bedre kan lide piger, der har lidt figur end nogle "skeletter", som de kalder dem der har ana. Helt personligt ved jeg hvordan du har det.. Har nemlig selv prøvet at tabe mig, men jeg blev bange for mig selv. Jeg kunne ikke se mig selv, som den der ville ødelægge min krop, så jeg holdte op med at fokusere så meget på, hvad jeg kom i munden. Nu kan jeg sidde at se på de piger, som ikke, kunne se at den var ved at være gal. Jeg takker virkelig mig selv for at jeg ikke blev drevet ned i det helvede. Det ødeløgger så meget i kroppen, man kan risikere ikke at kunne få børn af det...

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 12-10-07 19:28

Hemmeligeperson.
Ehm hvor har du fået den dumme ide fra at du tror jeg gør det her pga. drenge?
Jeg vælger at leve sådan her så jeg kan holde mit spejlbilled ud. ik pga. andre.
-og skal alligevel ik have børn.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-10-07 19:36

Sig mig Kelina ... Er du født dum, eller er det noget du har lært på aftenskole??

Kommentar
Fra : HemmeligPerson

Dato : 13-10-07 21:45

Neej, det skal man jo sige ikke, smarte?? Men drop det lort der, for jeg ved at det grunder i at du ikke har nogen at snakke med om det og at du i virkeligheden ikke kan lide dig selv!.
Har du snakket med nogen der er kommet ud af det? Det fraråder ALLE til ALDRIG at gøre det, for det ødelagde deres liv! Det ville de nok ikke sige, hvis de synes det var sjovt eller gjorde dem flotte vel?

Kommentar
Fra : HemmeligPerson

Dato : 15-10-07 14:47

ANOREKSI KAN KUN ØDELÆGGE FOLK ! ! !
Men hvis du vil ødelægge din selv, så værsgo! :(

Kommentar
Fra : HemmeligPerson

Dato : 15-10-07 14:47

ANOREKSI KAN KUN ØDELÆGGE FOLK ! ! !
Men hvis du vil ødelægge din selv, så værsgo! :(

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 15-10-07 14:58

Hemmeligperson. hvordan kan ana ødelægge ens liv?
har lige tabt 2,3kg siden igår morges kl. 8.04

-og tror ikk på du har haft anoreksi en skid. så burde du da også vide det ikke bare er noget man dropper?

Kommentar
Fra : HemmeligPerson

Dato : 15-10-07 16:05

Neej, det kan godt være jeg ikke har det, men jeg har en veninde der har det! Hun er fanme ikke ligefrem blevet "glad" af det have det!! Hun humørsvinger hele tiden og hun er ikke til at tale med om det!. Jeg ved godt du siger at du har tabt 2,3 kg siden i går, men vent! Det går ikke lang tid før du så tager 4,6 kg på igen! Lad være inden du bliver "rigtig" syg af det. ! Du ved jo godt at det ikke er godt,.. så drop det der kelina og se at få et liv i stedet for at prøve og få opmærksomhed herinde... ;/

Kommentar
Fra : HemmeligPerson

Dato : 16-10-07 12:09

...

Kommentar
Fra : HemmeligPerson

Dato : 16-10-07 12:50

Hvordan fanden holder jeg op med at abonner på et spørgsmål?!!!!!!!!!!!!!!!!???!?!??!??!?!??!?!? SVAR HURTIGT!

Kommentar
Fra : HemmeligPerson

Dato : 16-10-07 12:50

Hvordan fanden holder jeg op med at abonner på et spørgsmål?!!!!!!!!!!!!!!!!???!?!??!??!?!??!?!? SVAR HURTIGT!

Kommentar
Fra : HemmeligPerson

Dato : 16-10-07 12:50

Hvordan fanden holder jeg op med at abonner på et spørgsmål?!!!!!!!!!!!!!!!!???!?!??!??!?!??!?!? SVAR HURTIGT!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-10-07 13:07

[V] ja tak, send mig ..............

laver du om til

[ ] ja tak, send mig ..............

Og trykker [send] uden at skrive nogen kommentar.

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 16-10-07 17:09

HemmeligPerson:
Hold da op hvor er du dog en opmærksomsøgende person.

Kommentar
Fra : JegHaderMad

Dato : 27-01-08 11:41
Kommentar
Fra : badehætte

Dato : 11-02-08 12:45

Hej. Ved du hvad jeg er en pige på 21 år og har lidt af det i flere år, først efter jeg blev indlagt fordi jeg var ved at dø, blev alt vendt. og jeg fik snakket med en masse prof. om det. DET ER IKKE NOGET MAN BARE VÆLGER AT MAN VIL HAVE!!! jeg har aldrig anerkendt det. først dqa jeg blev tvangs fodret fordi jeg fik afvide de rendte imod tiden og ikke viste om de ku redde mig.. selvom jeg er blevet udskrevet, er tankerne der stadig MEN DET ER FOR DUMT!!!!!...
Find en ordentlig måde at slanke dig på. Hvis du synes du har lidt for meget hist og pist. MEN det lyder ikke sådan.!!!
PLEASE tal med en psykolog eller læge om det problem hvis det er rigtigt. for det er ikke livet.! overhovedet

Kommentar
Fra : A-R-Ana

Dato : 19-04-08 09:57

Gud hvor det irritere mig...

HVORFOR ER DER LIGE AT I TÆNKER SOM DET FØRSTE AT DET ER EN KÆRESTE.. HELT ÆRLIGT!!
HVIS DET VAR MIG SER HAVDE FÅET DET AFVIDE VILLE JEG GODT NOK BLIVE VRED.. I kender INETET om den her pige..!! hun er syg og det ve djeg godt.. DET HAR JEG SELV VÆRET!
Og nej.. det var ikke af en kæreste eller sådan noget.. Hvis i havde oplevet min bardom ved i hvorfor..

Self skal du ikke tænke på at tabe dig.. !! jeg ved at du ser ganske normal ud.. !!
Og jeg ville ikke gå ind i den verden.. den er IKKE sjov! Jeg er ude af det nu (Så godt som man nu kan komme ud af det) Men min mave er ødelagt.. har svage ankler, håndled, knæ, hofter, ryg/Nakke.. Jeg ville heller være tyk ind at havde de smerter jeg har dagligt!!

Kommentar
Fra : Kelina

Dato : 29-04-08 18:19

OKay, når jeg nu ser tilbage fatter jeg ik jeg var så dum.
Jeg fatter ik jeg var sådan. hvorfor vil jeg dog ind i det.
Jeg skal kontrolvejes nu. men sjovt nok ikk pga anoreksi men bulimi. jeg vil råde folk til at lade hver med at gå ind for sådan noget lort.
jeg ville ønske jeg gik i folkeskolen. så var det her slet ik sket. eller jo for allerede i 9 klasse ville jeg tabe mig og 'ville ha' ana. men var nok inde i det allerede der.
jeg har ødelagt min tarm pga aff. piller og hvis jeg grovæder buler min mave så meget ud og så det eneste jeg kan gøre er at brække mig. men nogen gange er det så slemt at jeg ikk kan ligge ned eller noget.
-hvor ville jeg ønske jeg kunne lide mig selv som jeg er.
og forstår ik hvorfor folk tror det er pga. drenge. drenge interessere mig overhovedet ikk. har slet ingen interesse for dem.

A-R-ANA: jeg har også så mange rygsmerter når jeg står op om morgen. holder det slet ikk ud. lægen siger det er pga. jeg brækker mig.
jeg er så dum at jeg tager piller nu (slanke/energipiller) therma power. de hjælper mig med at bevæge mig. har bare ingen energi og holder ik dagen ud uden de piller. bare at være i skole er hårdt. og mine karakter er gået ned så meget. i folkeskolen fik jeg 10 i fysik og mat i gennemsnitter og nu får jeg 02-4 (nye karakterskala) jeg har bare lyst til at dø hver dag.
hvor er jeg bare dum ?

Kommentar
Fra : DanseDrømme

Dato : 16-08-09 17:09

Hvordan går det nu?
-Jeg ved hvordan du har det.....