/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Rødt kryds istedet for billede
Fra : alexteddy
Vist : 790 gange
113 point
Dato : 09-07-07 21:39

Jeg er ved at oprette min hjemmeside, og det går omtrentligt fint indtil videre. MEN jeg har problemer med den grafik (bmp, jpg, gif osv.) jeg gerne vil have med. De synes fint når jeg tager en tjekker i min webwriter (Stone's WebWriter), men når jeg så tjekker den uploadede udgave på IE fremkommer der bare små firkanter med røde kryds i midten? Jeg tænker svaret er lige til, men jeg kan bare ikke hitte ud af det lige nu! Hjælp??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-07 21:46

Det betyder at billedet (filen) ikke kan findes det angivne sted.

Du sørger vel for at filhenvisninger er absolutte adresser (http: adresser), relative stier (eks. ../billeder/ ) eller rodrelative stier (eks. /mit_bib/billeder/) og IKKE henvisninger til dit lokale C: drev (eks. file://C:\Document%20and%20Settings\BRUGER%20NAVN\Hjemmeside\Html\index.html )

???

Læg en URL ..eller kildekoden, så kigger vi på det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-07-07 21:52

Prøv at højrekik på det røde kryds, så kommer der nok en dialogbox hvor du kan venstreklikke på vis billede?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-07 21:56

..mere om filhenvisninger her: http://www.communitymx.com/content/article.cfm?cid=230AD

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 09-07-07 22:25

Det virker et fedt stadig. Jeg kan fint linke til yderligere sider på min webhost, men de billeder jeg har til at ligge der kan jeg ikke fremvise på IE. Tak for de hurtige indlæg! Der går nok et lys op for mig lige pludselig, men lige nu gider jeg ikke længere. Godnat!

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 09-07-07 22:43

Det kan også skyldes at der er danske karakterer i filnavnet (har jeg ladet mig fortælle )

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 09-07-07 23:04

Husker du at uploade billederne samme med filerne ? Du skal både uploade .jpg og html filerne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-07 23:56

Lad os nu se den kode...

Læg dog en URL (link) til din side.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-07-07 19:14

Det problem skyldes oftest at du ikke har indentiske navne på billederne og de link, som skal hente dem.
De fleste hjemmeside servere kender forskel på store og små bogstaver, og det er da også her det i reglen går galt.
Ret dine billednavne og linknavne, så de KUN forkommer i små bogstaver. Undlad de store bogstaver.
Hvis så mappehenvisningen i din hjemmeside er korrekt, så skal der nok komme billed på skærmen.

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 13-07-07 12:56

Lidt hjælp til selvhjælp er altid godt. Tak for indsatsen drenge, men jeg fandt selv lidt hjælp på http://www.echoecho.com/dk/htmlimages.htm, og det gjorde tricket!

Annuller spørgsmålet
Fra : alexteddy

Dato : 13-07-07 12:59

Jeg fandt selv ud af det, men tak for hjælpen lige godt. Til andre der får behov for lidt basis html, tjek denne side ud: http://www.echoecho.com/dk/