/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Grænseovergang v. Slovakiet
Fra : eskerne
Vist : 356 gange
20 point
Dato : 09-07-07 13:16

Hej alle

Vi skal til Balatonsøen om tre uger og satser på at køre afsted om aftenen fra Sønderjylland. Vi har en 3-årig og en 4-årig på bagsædet, som vi håber vil sove ned igennem Tyskland. Vi skal både krydse den tjekkiske og den slovakiske grænse. Min frygt er, at vi kommer til at sidde i en kø af ældgammel bureaukrati, hvor "grænseovergangsfolkene" skal bevise, at de har magten. Er der nogen, der kan overbevise mig om at det bare er en gammel dum fordom, jeg har?
Jeg sveder allerede ved tanken om at sidde et par timer fast klokken 04.00 om morgenen foran grænsen... Er der nogen, der for nyligt har været over grænserne?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-07-07 13:33

Er der nogen, der kan overbevise mig om at det bare er en gammel dum fordom, jeg har?
Det kan "grænseovergangsfolkene"

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 20 point
Dato : 09-07-07 15:13

Jeg ville nok ikke køre den vej til Balatonsøen.
Kør gennem tyskland og Østrig Det er måske en anelse længere, men vejene er bedre..

Desuden må du være forberedt på at Balatonområdet er meget overrendt i højsæsonen.

Godkendelse af svar
Fra : eskerne

Dato : 09-07-07 15:21

Tak for svaret transor. Jeg har ellers læst herinde - godt nok i de gamle indlæg, at den rute er bedst pga. lange køer i Østrig og lang kø ved grænsen til Ungarn. Vi kører så langt, vi kan gennem Tyskland og kører så den vej indover. Det er den rute, der anbefales på bl.a. ViaMichelin Guiden. Men jeg tager dine ord til eftertanke

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-07-07 15:54

Kør ned til Graz i Østrig, ganske køn tur. Derfra er der ikke så meget pres på grænsen til Ungarn som oppe mellem Wien og Budapest.