/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Strukturpasta
Fra : Søsser
Vist : 1477 gange
30 point
Dato : 01-07-07 19:50

Hejsa!
Er der en der nøjagtigt ved hvad strukturpasta bruges til ved malerierne (maler med akrylmaling) og er der en som har erfaringer (goe og dårlige)?

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 40 point
Dato : 01-07-07 20:15

det er en tyk pasta der bruges til at lave reliefmønstre med. altså noget der rejser sig op fra overfladen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-07-07 20:36

Den kan også blandes med malingen - dér kan det være en god idé at tilføje lidt almindeligt lim, for pastaen bliver mere flydende af blandingen med malingen.

Hanne

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 01-07-07 22:21

Strukturpasta har jeg ikke afprøvet, men har arbejdet en del med moddeling paste, som jeg tror den er i familie med.

Modeling paste bruger jeg til udspartlinger af syninger, og af påsyede våde aviser. Du kan sagtens lægge op til et par cm ad gangen uden det revner i modsætning til akryl spartrlmasse, der kun kan tage ca ½cm ad gangen.Tører langsomt. Er særdeles godt sammen med glasvævsforstærker. er meget formbart..

Godkendelse af svar
Fra : Søsser

Dato : 02-07-07 19:33

Tak for svaret trimare46. Jeg vil prøve mig frem med det :0)

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 06-07-07 16:58

Jeg har rimelig stor erfaring med forskellige former for pastaèr sammen med acrylmaling. Det kræver et godt lærred, for ikke at slå revner, og ikke knække, når du kommer maling på. Det er nemt at få en god struktur frem, når du samtidig bruger et stort lag maling. Det hænger godt fast i pastaen,så du opnår en endnu bedre "fortykkelse". Det er nødvendigt ,i det hele taget, at bruge en god mængde maling, for at binde pastaen bedre til lærredet. Jeg har også brugt silkepapir og toiletpapir i forbindelse med pasta. Det giver dig muligheder for en endnu mere spændende variant. Husk at lade det tørre godt imellem lagene. Har du ikke tålmodighed til at vente, kan du bruge en føntørre til at fremskynde processen.