/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Ændring af domænenavn.
Fra : hms
Vist : 809 gange
100 point
Dato : 25-01-03 23:15

Hej.
Har købt et nyt domænenavn. Hvordan ændrer jeg det nuværende navn til det nye. Kører med Windows XP og anvender WS-FTP til upload, hvis det er til nogen hjælp. Opgaven går simpelthen på at ændre fra: http://home19.inet.tele.dk/kawasaki-zl og til: www.eliminator.dk

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 25-01-03 23:33

ændre det - du laver en henvisning fra den gamle side til den nye ( refresh )

du er jo nødt til at uploade filerne til den nye for at de kan ses der .....

eller forstår jeg bare ikke hvad du mener ?

Fnoller

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 26-01-03 13:28

hms det kan jeg godt hjælpe dig med, men det er en længere teknisk forklaring.....

Det du er igang med koster 35 kroner om måneden hos TeleDK, hvor du nu har din hjemmeside, for jeg formoder at du vil beholde den hvor du har den ??

Hvis du ikke vil det skal du gøre en af 2 muligheder :

1) Få dig et webhotel
2) Stille din egen server op, med fast ip og så ellers registrere dns på :

www.gratisdns.dk

Ved du hvor meget trafik din hjemmeside har i døgnet ??

For nogle udbydere kræver afgiuft af hvor meget trafik hjemmesiden har i døgnet..., hvis det ser ud ligesom her :

http://yff.dk/webalizer/usage_200301.html

jamen så er der 4-5 GB trafik og det koster sikkert en formue...TDC vil ihvertifald tage sig for godt betalt til at det kan betale sig at have den liggende der...

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 26-01-03 13:34
Accepteret svar
Fra : Marchwitz

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-03 22:48

Du har tilsyneladende købt dit domænenavn hos DanDomain.
På deres hjemmeside står der at for kr. 100,- om året kan du få domænenavnet til at pege på dit tele dk web hotel.
Se selv her:
http://www.dandomain.dk/menu.asp?Foldud=produkter&vis=/domaine/domaine-tillaegspriser.asp

Stefanstefan's formodede svar dur kun hvis du også har købt hotelplads hos DanDomain.
Ikke hvis du kun har købt domænenavn.

Med venlig hilsen
Kim marchwitz

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 17-09-03 16:32

Hej!!

Tjek... www.dejligbjerg.dk

Den side har et scipt der gør at du kan tage din gamle side og ligge sciptet ind på og den gør så at sciptet sørger for at din NYE side kommer frem...

MC

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 12-11-05 13:03

Tak for svaret Marchwitz.