/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Vagtler
Fra : hellobal1
Vist : 2548 gange
50 point
Dato : 19-06-07 19:26

Hej... jeg har tænkt mig at købe et vagtel par til bunden af vores vuoliere.. men jeg er ikke helt sikker på hvordan de skal passes... er der nogle der har god erfaring.. ???

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 60 point
Dato : 19-06-07 20:05
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-07 21:38

jeg kan kun huske at min mor og far i sin tid havde succes med dværgvagtler til bunden af volieret - og kun med små fugle - astrilder - finker osv - og kanarier selvfølgelig. Tilsyneladende var de ikke svære at passe og så er de såååååååå søde

Kommentar
Fra : pedellen

Dato : 20-06-07 12:23

Hej

Jeg har et par dværgvatler i mit drivhus. Jeg fodrer dem med tropefugleblanding. Derudover får de regnorme, bænkebidere, myrer, myreæg og hvad vi ellers finder af småkravl

De skal også have mulighed for at sandbade, så deres fjerdragt bliver holdt ren.

De er rigtig søde, og deres lyde er rigtig hyggelige.

Mvh Pedellen

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 20-06-07 16:48

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-06-07 17:41

Selv tak, og held og lykke med dem!