/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
jeg er forarget !
Fra : miritdk
Vist : 1045 gange
500 point
Dato : 18-06-07 10:19

jeg røg forleden ind over tdc og så der var adskillige links og anbefalinger til youtube - der er ganske kendt for at være vært for malware etc

fandt så lige dette http://netnyt.tdconline.dk/publish.php?id=11846 - nå ja så faldt tiøren jo - og blæsevejr med kundernes sikkerhed så da

En hurtig google søgning giver det her resultat

http://www.google.dk/search?hl=da&q=tdc+youtube&meta=

helt ærligt - skal brugerne finde sig i det ???? Betale i dyre domme for udbyders tjenester og samtidig risikere at få deres maskiner inficeret ????

Hvordan ser det ud hos din udbyder ????

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-06-07 10:29

Betale i dyre domme for udbyders tjenester
Øhh, hvad koster det, mener det er gratis, og forbliver det også.
Ellers findes der masser af andre, og syntes jeg bedre
hjemmesider end lige youtube.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 10:32

tdc har ski da aldrig været gratis (hvis ikke lige naboen kan fungere som hotspot )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-07 10:40

Tiøeren er altså ikke faldet på plads hos mig hvad er det som forarger dig, bruger du da ikke YouTube er det reklamerne du ikke kan li`

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 10:43

o.v.n - det er tdc´s (og vel andres) indstilinger med link til youtube - virker jo egentlig så tillidsvækkende på mange. Jeg synes ikke de både skal advare og bruge - er du så med ???

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-06-07 10:44

tdc har ski da aldrig været gratis

Næh, men hvad har det med et link at gøre, som TDC har lagt, under DAGENS TIP.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-07 10:46

Læser videre senere, jeg skal til møde kl 11

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-06-07 10:46

Jeg synes ikke de både skal advare og bruge - er du så med ???
Så faldt ti´øren.
Men det er da ikke værre end så mange andre
sider der har visse holdninger, indtil de trækker dem tilbage.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-06-07 10:51

Hvad er nu det?
Koster det nu penge hvis folk vil have virus, spyware m.m.?
Jeg mener det altid har været gratis for dem der vil have disse ting.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-06-07 10:59

Når folk så har fået inficeret deres pc'ere, kan TDC passende reklamerer for deres eget anti alt mulige programmer

Jeg havde tillid til TDC, men jeg skal måske til at være lidt mere skeptisk overfor dem??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 11:13

http://netnyt.tdconline.dk/

tjaaaaah nordsted1 - hvis du kigger på ovennævnte indeholder den udelukkende links til youtube - men det finder man først ud af hvis man klikker jo

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-06-07 11:21

Tillid til TDC, hvorfor dog det.

En virksomhed som er så god til at tjene penge til sine ejere der snart kan indfri de lån de optog for at købe virksomheden er nok mere interesseret i profit end kundernes velbefindende, men der er måske nogle der har glemt at reklamer og medienyheder kun er til for at skabe profit.

Bortset fra det så er jeg da ikke bange for at bruge YouTube eller andre steder hvor brugere læggere ting ud for hvis man skulle være bange for det skulle man nok trække netstikket og sætte PC'en i skammekrogen.

Vi er ikke babyer længere der skal beskyttes mod alt ondt så hvorfor ikke finde ud af at beskytte sig så godt som muligt og så bruge de goder der er?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 11:24

argghhh BjarneD - der er hele tiden nye brugere - det er da dem jeg tænker på

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-06-07 11:42

....og?

Du må have dig en virtuel baret så du kan optræde, som nye brugeres virtuelle frelsende engel.

Hvad er det lige der er så farligt ved at følge TDC linkene? Man bliver jo hverken overfaldeteller bestjålet og det værste der kan ske er vel at "de nye brugere" lærer, at man må have en bedre sikkerhed på sin computer ganske som vi andre har måttet engang.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 11:46

GAB

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-06-07 11:53

OK det handler åbenbart om, at miritdk vil promovere sig selv med et utal af indlæg!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-07 12:06

Citat
Bortset fra det så er jeg da ikke bange for at bruge YouTube eller andre steder hvor brugere læggere ting ud for hvis man skulle være bange for det skulle man nok trække netstikket og sætte PC'en i skammekrogen.
enig med BjarneD , mig kan det heller ikke forarge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-07 12:29

Hvad skal vi så gøre med vores "elskede" google - der finder du alle mulige fristelser lovlige som ulovlige....

AL reklame klikkeri er risikofyldt - det kan folk ligeså godt lære først som sidst....

Er du ordentlig beskyttet (og det er du jo har jeg indtrykket af ) så er der kun minimal risiko....

Og INGEN risiko ved "linket"

Så nej - det kan ikke forarge...

Bortset fra det behøver man jo ikke bruge TDCs side blot fordi man bruger dem som udbyder....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-06-07 12:35

Hiv stikket ud til nettet og du er reddet fra nettes ubehageligheder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-07 12:38

Har du læst denne artikel miritdk: http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=8686 vi må hellere trække stikket ud allesammen, opsige internet abonnementet, og leve som i de gode gamle dage

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-07 12:44

Citat
217.000 kendte trusler mod din computer

Betyder det så ligeså mange "tips"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-07 13:22

Citat
Betyder det så ligeså mange "tips"
forhåbenlig ikke, jeg er næsten holdt op med at læse sikkerheds tips, det meste er spam, det vil sige kopieret fra andre steder

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 18-06-07 13:56

Youtube er en af de største "internet-sensationer" vi har set. TDC er som udbyder og firma nødt til at forholde sig til det. TDC skal overleve på at give kunderne det de efterspørger, og hvis det er en masse info eller henvisninger til youtube og andre populære ting, så må det bare være sådan.

Det er jo nu engang ikke TDC's, mit, eller dit ansvar at sørge for sikkerheden på den enkelte brugers PC. Det ansvar ligger hos den enkelte bruger. Og kan brugeren ikke umiddelbart finde ud af det, så har TDC faktisk været så smarte at samle nogle råd og nogle programmer der kan hjælpe brugeren.

Jeg synes overhovedet ikke TDC ser dårlige ud her. Tværtimod!

Bare min ydmyge mening.

Vh Fluffy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 15:03

BjarneD vær så venlig at beholde bukserne på !

Fluffy -
Citat
Youtube er en af de største "internet-sensationer" vi har set. TDC er som udbyder og firma nødt til at forholde sig til det. TDC skal overleve på at give kunderne det de efterspørger, og hvis det er en masse info eller henvisninger til youtube og andre populære ting, så må det bare være sådan.
... det synes jeg så ikke bla. pga af

http://virus112.dk/dk/news/hackere_og_angreb/ny_orm_bruger_youtube_til_at_sprede_sig.html

o.v.n, refi og andre - det er tilladt at undlade at læse tips - det er til gengæld også tilladt - at copypaste med link er i min opfattelse ikke spam (men dovenskab ) - men nu var det jo ikke lige det spørgsmålet drejede sig om vel ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-06-07 15:12

Miritdk... bliv endelig ved med dine tips om sikkerhed!!!!

Efter der netop i tips er blevet gjort opmærksom på hvor "smittefarlig" youtube kan være, har jeg ikke besøgt denne side - det er da heldigvis en side jeg ikke behøver -

Netop når man har fået oplyst hvor meget skidt og møj der kan være på youtube, syntes jeg stadig det er forkert af TDC at henvise til denne side - kroner og øre - ja det ved jeg godt, men nok på mere end en måde, da TDC også lever af deres anti alt muligt programmer

Flueben her

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-06-07 15:13

Og så bliver linkene BRAGT engang mere herinde.
Skal det så IKKE hedde ''selvforarget''

Citat
http://netnyt.tdconline.dk/publish.php?id=11846
En hurtig google søgning giver det her resultat

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-06-07 15:14
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 15:17

disken jeg lægger ikke direkte link og der er en forklaring - såååeeehh

dova - den er røget ind i tipsene før du skrev

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-06-07 15:18

Citat
disken jeg lægger ikke direkte link og der er en forklaring - såååeeehh

Såmænd bare ment som en JOKE.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 15:24

disken det kender jeg dig godt nok til

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-06-07 15:26

Øv ALTSÅ

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-07 15:38

Citat
men nu var det jo ikke lige det spørgsmålet drejede sig om vel ?

????????????

Var det ikke sikkerhed du snakkede om

Der kommer sikkerhedsartikler HVER ENESTE DAG...

Hvis Kandu skulle rumme alle var der ikke mere plads....

Den menneskelige hjerne kan slet ikke bearbejde/huske alle disse artikler...

Så hjælper tippet jo ikke når skaden er sket..

Langt hovedparten af advarslerne er slet ikke aktuelle i DK, medmindre vi taler "nørder"... Og de er nok beskyttet i hoved og r.. i forvejen....

De der ikke er, hjælper det IKKE at advare.... De kommer NÅR skaden er sket

Men bevares - der er da bankmails osv. i den dur, PÅ DANSK, er det da absolut en god ting at advare imod, men det er ikke det store antal nye der kommer der....

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 18-06-07 15:41

@ Miritdk

Jeg er mere end normalt opmærksom på hvad der rører sig på den front

Det ændrer bare ikke på det faktum at TDC ikke har noget ansvar overfor hvad den enkelte bruger laver med sin internetforbindelse, sålænge brugeren ikke laver noget der ifølge dansk lovgivning er ulovligt.

Youtube er jo FYLDT med videoer UDEN risici. At advare mod brugen af youtube, svarer til at advare mod at køre bil, fordi der er risiko for at køre galt. Tilgengæld synes jeg det er helt fint at informere folk om hvordan de bedst muligt beskytter deres PC

Vh Fluffy

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-06-07 16:11

De der trænger mest er uden for pædagogisk rækkevidde og hvem er det lige der har trukket bukserne ned på YouTube og TDC?

Ekstra Bladet og min

Hvis man skal blive bange så skal man sætte maksimalt klassifikations fiilter på og kun besøge www.barnetro.dk ...tja det er måske heller ikke sikkert.

Det er ikke internetsiderne der er så farlige, men der er nogle brugere der klikker ja til alting fordi de er nysgerrige.

Se lige her og få perspektiv på: http://www.pcworld.dk/art/8765?a=newsletter&i=333

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-06-07 17:58

Citat
www.barnetro.dk ...tja det er måske heller ikke sikkert.

Nope___ de modtager JO din mailadresse ?
hvis du kontakter dem,
og tager jeg IKKE meget fejl?, din IP også.

Så HUSK at holde port 137 LUKKET, som bliver brugt af ALLE spammere,
og hvor man får diverse GODE tilbud om MALLWARE_tjek,
der BARE gør det hele VÆRRE.
Hvis du klikker på reklamen.

SÅ er det skægt_nok, at TDC + et par GB andre sider,
bliver ved med at overdynge mig med inkommende
GÆT SELV.
Hvis man bruger WHOIS, kommer det hele fra TDC,
Bare fordi man har SIT, hos dem, HAR DE ingen RET
til at snage, på andet end hvad der skal til,
for at sikre en GOD NETFORBINDELSE....
SÅ PAS PÅ DERUDE.

Men som det bliver beskrevet, tror det mere gælder
andre stedern end lille Danmark.
Eller´s er de vel blevet afsløret ((I dANMARK)), tænker på hvor
OPLYSNINGERNE bliver sendt til. IP- modtager.

Tror stadig LILLE DANMARK er MEGET længere fremme, hvad angår
internet sikkerhed, end andre steder.

Men eller´s har jeg da også været UDE for,
at min Media Player, UDEN grund, beder om adgang
til en VIS IP adresse, men bliver nægtet.

Sikkerhed, er OP til brugeren, om du så kan få/ købe
noget der holder skidtet UDE, er en anden sag,

Men ikke alle nye, PC_EJERE tænker JO på det /// HELE.

Selv gamle og erfarne kan jo komme PÅ DEN,
hvad man kan se herinde....

Bare en kommentar, der ikke skal tages for meget.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-06-07 18:02

Citat
SÅ er det skægt_nok, at TDC + et par GB andre sider,
bliver ved med at overdynge mig med inkommende
GÆT SELV.

Der skulle have stået TDC + alle de
såkaldte freeware, man allernådigst kan afprøve.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-06-07 18:09

SORRY PORT 135 ?
Nu kommer jeg i tvivl.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 19:12

fluffy -
Citat
Jeg er mere end normalt opmærksom på hvad der rører sig på den front
.... aji for en overraskelse

Citat
Det ændrer bare ikke på det faktum at TDC ikke har noget ansvar overfor hvad den enkelte bruger laver med sin internetforbindelse, sålænge brugeren ikke laver noget der ifølge dansk lovgivning er ulovligt.
niksen det har du ret i .

Citat
Youtube er jo FYLDT med videoer UDEN risici. At advare mod brugen af youtube, svarer til at advare mod at køre bil, fordi der er risiko for at køre galt. Tilgengæld synes jeg det er helt fint at informere folk om hvordan de bedst muligt beskytter deres PC
.. jow - og også med dem med risici - og der står jo ikke på dem at der er en risiko forbundet med skidtet - så er der lige det med informationer til folk - det er nok ikke af uvilje men mange skøjter let henover det og så er fanden ude Er det mon forbudt at kvæle de it-kriminelle hvis man lige møder dem ???

Egentlig ufatteligt hvad der klikkes på - det være sig af uvidenhed - uforsigtighed - nysgerrighed osv.

Disken - alt det skidt du modtager er sikkert helt helt helt uforskyldt fra din side ikke ???

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-06-07 19:31

Citat
Disken - alt det skidt du modtager er sikkert [U]helt helt helt [/U]uforskyldt fra din side ikke ???

JO + NEJ og alt det andet...
Kunne ALDRIG bevist, finde på at sende det videre...
Så kender du IKKE MIG____

Ellers har vedkommende MODTAGET en ''sikkert GÅET I spam-mail''
HOLD FINGRENE FRA SKIDTET...

PLEJER ALTID AT ADVARE, MEN/men/men/men UPS.
Nogle er BARE svære at få FAT32 på___
OG IKKE alt er VIRUS___ODER.

Sorry_

Holder mig fra noget jeg ikke kender til_

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-07 20:17

Citat
det er nok ikke af uvilje men mange skøjter let henover det og så er fanden ude

Citat
Egentlig ufatteligt hvad der klikkes på - det være sig af uvidenhed - uforsigtighed - nysgerrighed osv.

Du giver jo selv svaret på problematikken....

Advarsler/information hjælper IKKE

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 20:25

tjahhh læs det som du vil refi - jeg synes stadig ikke en udbyders side skal indeholde sådanne link.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-06-07 20:30

Jeg syntes ikke at folk skal gøre sig kloge på noget de ikke har megen forstand på, men det ændrer jo heller ikke noget.
Drøm videre - det gør jeg

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 500 point
Dato : 19-06-07 00:37

Lad os lige slå fast, at YouTube, MySpace, og andre populære steder, er blevet de helt store jagtmarker for de kriminelle. Skidtet installerer sig i baggrunden, uden du ved det, og sikkerhedsprogrammerne reagerer ikke. Det er blandt andet derfor vi har så mange botnets der spreder spam, virus, laver DDOS angreb osv. Så der er bestemt grund til at tage problemet alvorligt.

Jeg så faktisk et sikkerhedsprogram fornylig, som havde en særlig MySpace beskyttelse indbygget.

Jeg syntes ihvertfald ikke, at vi skal lade os terrorisere til, ikke at bruge de sider vi gerne vil. men vi skal helt klart være opmærksom på farerne der lurer.

Jeg lavede et tip til at minimere risikoen fra hackede websider. Den kan vel godt tåle at blive vist igen http://www.kandu.dk/Tip16068.aspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-07 09:38

Citat
Jeg syntes ihvertfald ikke, at vi skal lade os terrorisere til, ikke at bruge de sider vi gerne vil. men vi skal helt klart være opmærksom på farerne der lurer.
helt klart !

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-07 10:15

Tak for svaret stl_s. God oplysning og advarsel og godt med linket igen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-06-07 04:17

Jeg synes lige, det bør pointeres, at det ikke er administratorerne på YuoTube, der lægger skidt og møg på siden, men hackere og lignende individer. Så folkene bag YouTube er altså ganske sagesløse.

Og selvfølgelig linker TDC ikke til YouTube med det formål at få solgt deres sikkerhedsgrej. Fint nok med lidt forargelse, men forargelsen mister sin virkning, når der ikke er noget som helst hold i påstandene.

I øvrigt er det en god idé at skifte adgangskode på sin netbank med jævne mellemrum. Og lad nu være med at benytte samme adgangskode, som du benytter alle andre steder.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-07 00:56

Rellom -> Nåeh... det er hér du gemmer dig !

Velkommen tilbage

</MOLOKYLE>