/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP home edit. Windows 2000
Fra : Reichstein
Vist : 384 gange
50 point
Dato : 22-01-03 16:26

Jeg havde Win.2000 på min PC, men har nu lagt Win.XP på, det fungerer til min tilfredshed.
Mit spørgsmål er, hvordan kan jeg fjerne win.2000, - jeg kan ikke finde det gamle styresystem i fjern/tilføj.
Jeg har kun en harddisk og vil gerne have den renset for unødvendige filer.

mvh
Jan

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 60 point
Dato : 22-01-03 16:34

Se Uffe29s 5 stjernet besvarelse på nøjagtig det samme her -http://www.kandu.dk/dk/spg/10287

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 22-01-03 16:42

Du kan hvis du har flere drev, lægge alle de filer som du vil gemme over på et andet drev og så bruge en Boot disket til at formater dit c-drev med. Når dit c-drev er slettet så skriver du c:/setup.exe for at installere windows xp på maskinen.

/Steffan

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-01-03 16:44

Du skal slette manuelt,men der er nogen filer der nok bliver glæmt,men håber det ikke er meget.

1.under 2000/xp højre klikkes med musen på start,vælg stifinder.den åbner i den windows der er åbnen enten 2000(sikkert winnt)eller xp(måske windows mappen)noter windows mappen for 2000
2.gå ind i kontrol panel-tilfør/fjern programmer :SLET ALLE PROGRAMMER HER...
3.tjæk hvor 2000 har sine programmer henne.under start-programmer-de forskellige genveje til de programmer,højreklikkes der på,og noter hvilken mappe de lgger i.
4.kig efter andre du ved hører til 2000,noter
5.åbn xp,slet 2000 windows,programfiles mappen(de programmer der hører til 2000)og det du er sikker på hører til 2000,dog ikke filer uden mappe(dvs i roden på drevet)
6.start-kontrol panel-system-avanceret-start og genoprettelse-under punket vis oparativ systemmer i -sættes til 1(sek)
ps hvis noget gå galt så boot fra xp cdrom vælg r=repair og kør denne,men det tror jeg ikke.