/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Java Update?
Fra : Reichstein
Vist : 6700 gange
50 point
Dato : 12-06-07 08:46

I kontrolpanel under tilføj/fjern programmer, har jeg en masse Java updates.
Jeg har en Java(TM) SE Runtime Environment 6 update 1.
Derudover har jeg en Java 2 runtime Environment, SE v1.4.2.
Og endelig J2SE Runtime Environment 5.0 update 6 - 9 - 10 - 11.

Hvad kan jeg slette, og hvad skal jeg lade være?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-06-07 08:54

Java(TM) SE Runtime Environment 6 update 1. er den sidste opdatering - men for at undgå der kommer rod så slet det hele og hent den nyeste version igen så går der ikke kage i det hele.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-06-07 09:01

http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=11193 glemte lige at lægge link til update

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 12-06-07 09:26

Tjaeh... Jeg fjernede nu blot alle de 'gamle' versioner og updates uden problemer, men bibeholdt selvfølgelig:

1.) Java(TM) SE Development Kit 6
2.) Java(TM) SE Runtime Enviroment 6
3.) Java(TM) SE Runtime Enviroment 6 Update 1

1.) er JDK: Java Development Kit som bruges til at oversætte Java kildekode til Bytecode *.class/*jar filer. Altså et udviklingsværktøj for programmører.

2.) er JRE: Java Runtime Enviroment som benyttes af bl.a. din browser som JVM: Java Virtual Machine, som igen er det program der afvikler den kompilerede bytecode i både alm. *.class/*.jar javaprogrammer vha. en Java console og afvikling af de *.class/*.jar filer som arver fra Java sprogets Applet klasse til brug for afvikling af Java på internetsider.

3.) er en sikkerhedsopdatering.

..og det virker stadig fint hos mig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-06-07 09:38

Ps. Du kan altid teste din Java version her: http://www.znn.dk/

..og husk nu at Java INTET har at gøre med Javascript. Det er der nemlig mange som fejlagtigt tror.

Java er et objektorienteret programmeringssprog udviklet af Sun Microsystems. Kildekodefilerne har endelsen *.java og skal oversættes til Bytecodes af en compiler (Javac) til enten *.class filer eller Java Archive Files *.jar og afvikles/køres af en JREs JVM enten via en dedikeret Java konsol eller vha. et browser plug-in i din webbrowser.

Javascript er et scriptsprog som er udviklet af Netscape og afvikles/køres direkte af browserens egen indbyggede Javascript-fortolker.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 12-06-07 10:06

Tak for svaret molokyle. Det gav lidt mere plads.