/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Vandet fordamper
Fra : Linkin
Vist : 1447 gange
100 point
Dato : 09-06-07 17:36

Når der er varmt fordamper vandet jo i havedammen, men spørgsmålet er hvad skal man supplere op med. Regnvand eller vand fra vandhanen(har hørt at der er klor i vandet fra vandhanen)?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-06-07 17:39

Hvad hældte du i fra start af?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-07 17:46

hvis du har tilgang til regnvand vil det da absolut være at foretrække - du kan også købe vand i dunke hos akvariebutikken

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-07 17:49

Jeg fylder op med vand fra vandhanen, har egen vandværk så der er ingen problemer, kan du ikke få oplyst på vandværket, om de tilsætter klor ? Det er ikke alle steder det er nødvendig

Accepteret svar
Fra : 1stanley1

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-07 19:11

Du kan roligt fylde dit havebassin op med postevand, det er rigtig godt blandet med det vand der er i forvejen.

2 gange om året fjerner du, alt efter hvor stort det er, 25 spande vand (6000 liter) og fylder op med postevand. Det skal foregå december og igen til april. Så skal dine vanddyr nok blive tilfredse.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 09-06-07 19:14

-> 1stanley1
Det er godt nok nogle heftige spande, du har !!!

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 09-06-07 19:48

Det var da morsomt.
Nej jeg mente da at ud fra et bassin på 6000, tager jeg 25 spande, OK?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 09-06-07 19:54

OK - det var jo noget helt andet

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 09-06-07 20:49

Postevand eller regnvand, ingen forskel. Jeg ville klart bruge regnvand hvis det var mig ($$$ at spare og desuden er det jo rent fint drikkevand vi taler om).

Hvis det var mig der skulle etablerer et havebassin ville jeg lave et tilløb direkte fra regnvandet fra taget, derved bliver der hele tiden udskifning af vandet (i hvert fald når det regner) Problemet med for meget vand ville jeg løse med et overløb i bassinet, f.eks. til en faskine eller måske tilbage i en tank til toiletskyl, havevanding osv. Hov der løb tankerne vist lidt løbsk.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-06-07 23:47

Jeg har samme problem. Jeg fylder op med postevand, vand fra vandhanen. Mine fisk, guldfisk og koikarper er nu over 8 år gamle, og trives godt. Ingen problemer. Jeg har lavet en "Cisterne-løsning" ligesom på et toialet, så det genfylder automatisk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-06-07 01:50

Ligemeget hvad, skal du benytte vand fra den KOLDE hane til suplering:

http://akva-net.hjem.myinternet.dk/varmtvand.htm

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Linkin

Dato : 10-06-07 11:48

Tak for svaret 1stanley1.